Online users: 838 | Medlemmar: 57,789 | Ämnen: 310,157 | Inlägg: 4,208,492
Du är inte inloggad! - Registrera dig nu | Logga in    
  zatzy.com > zatzy.com | Övrigt > Media > Foto & Film > Bilder: Volvo S40 T4

Svara

Share LinkBack Ämnesverktyg
Registered User

ZonFreaks avatar

Namn: Björn L
Reg.datum: May 2006

Postat: 2010-04-26, 17:26
Volvo S40 T4

Första riktiga testet med nya kameran, iaf på bilar! Vad tycks?

Klicka på bilden för full storlek.
ZonFreak är inte uppkopplad   #1 Svara med citat
Skyline R32 GT-R

MyPrimeras avatar

Namn: Magnus Henriksson
Reg.datum: Mar 2005

Postat: 2010-04-26, 18:49
Kul med ny kamera! Vad blev det för köp?

Bilderna ser helt ok ut, skön skärpa. Är dock några saker jag kom och tänka på, färgen på bilen varierar från bild till bild. Fösta bilden är den mörkblå medans 3dje är den ljusblå och de andra två något där mitt emellan.
Bild nummer ett verkar lite mörk i lacken men tittar man på däcken så är dom tokljusa, vet inte om detta är medveten redigering i efterhand eller om det bara blev så? Tycker det ser lite skumt ut i varje fall.

Bild nr 3 känns lite för ljus, svärtan lyser med sin frånvaro, blev lite som en överredigerad HDR bild på något vis. Någonting igenom hela sessionen tycker jag skriker HDR, misstar jag mig? :) Kan isf förklara ljuset på däcken på första bilden, förmodligen någon form av Halo som letat sig in i bilden.

Sista bilden tycker jag vart bäst, snygg vinkel, härlig skärpa och färgen gillar jag. Kanske lite lite för mörk i lacken men det kan i varje fall jag leva med!

Keep it up!

Mvh
MyPrimera är inte uppkopplad   #2 Svara med citat
Skyldig Brooks pengar

Mjolles avatar

Namn: Conny N
Reg.datum: Jul 2003

Postat: 2010-04-26, 18:57
Ser ut som en D90 med fast 50mm? :)
Mjolle är inte uppkopplad   #3 Svara med citat
Registered User

ZonFreaks avatar

Namn: Björn L
Reg.datum: May 2006

Postat: 2010-04-26, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av MyPrimera Visa inlägg
Kul med ny kamera! Vad blev det för köp?

Bilderna ser helt ok ut, skön skärpa. Är dock några saker jag kom och tänka på, färgen på bilen varierar från bild till bild. Fösta bilden är den mörkblå medans 3dje är den ljusblå och de andra två något där mitt emellan.
Bild nummer ett verkar lite mörk i lacken men tittar man på däcken så är dom tokljusa, vet inte om detta är medveten redigering i efterhand eller om det bara blev så? Tycker det ser lite skumt ut i varje fall.

Bild nr 3 känns lite för ljus, svärtan lyser med sin frånvaro, blev lite som en överredigerad HDR bild på något vis. Någonting igenom hela sessionen tycker jag skriker HDR, misstar jag mig? :) Kan isf förklara ljuset på däcken på första bilden, förmodligen någon form av Halo som letat sig in i bilden.

Sista bilden tycker jag vart bäst, snygg vinkel, härlig skärpa och färgen gillar jag. Kanske lite lite för mörk i lacken men det kan i varje fall jag leva med!

Keep it up!

Mvh
Blev en D90 som Mjolle skrev! :) Sjukt nöjd hittils, ska bara lära mig den nu!

Du har helt rätt, är HDR (fusk tom). Tyckte originalbilderna blev lite trista så..

Håller med om allihop, hade blivit bättre om man lagt ner lite mer tid kanske..som att fixa halon som blir.

Sista är oxå min favorit, synd att man inte kunde parkera rakt framför porten.. haha

Tack för kritiken, det hjälper en att bli bättre! :)

Nästa gång ska jag lägga ner mer tid på sessionen, ta flera exponeringar, vrida polfiltret etc..hade inte blixten med mej så kunde inte exprimentera med den heller!
ZonFreak är inte uppkopplad   #4 Svara med citat

Svara

zatzy.com > zatzy.com | Övrigt > Media > Foto & Film > Bilder: Volvo S40 T4

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är av
[IMG]-kod är