Resultat 1 till 6 av 6
    BlueWave
    Guest

Hjälp mig att demontera bilradio!!

Har (som det nog märks) dålig erfarenhet att demontera och installera bilradio.
    Jag måste plocka ur en Clarion kassettbilradio och installera en jvc cd/mp3 bilradio, men problemet är att jag inte kan få loss själva clarion enheten ur bilen.

Behöver man något/några verktyg för att få loss bilradion?
    Är det lätt att demontera/installera på egen hand?

Jag har fått bort fronten på bilradion, och själva ramen, men sen tar det stopp.
    Det finns en liten hake eller vad man kan kalla det längst till höger precis brevid radion, är det en spärr eller vad?

All hjälp är välkommen!

Rycka krycka?
    Namn
    Stefan Nilsson
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Studerande
    Jag och en polare slet ut hans gamla clarion kassetspelare från hans ford mondeo för några veckor sen.. Det man bör bestycka sig med är två Skruvmejslar och en kofot... Det var ett h*lvete att få loss den... Vi satte in en skruvmejsel på varsin sida och Bände ut den.. man vart nästan rädd att Skruvmejlsen skulle gå av..
    Men med lite envishet och en massa våld ramlade den ut! =)

Lycka til! ; )
    Ehhhh hmmmmm

. . . . . . . . . . . . . nonacs avatar
    Namn
    Richard Blomgren
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    ...
    Åk till närmaste bilstereo butik och fråga om du får låna gafflar till just din modell... Då kommer den lossna direkt... Och till skillnad från 3lvi5s tipps slipper du diverse brytmärken på både stereo och bil. Andledningen till att den sitter som den sitter är....

.... Att det inte ska vara så jäkla lätt att sno och självklart det faktum att eventuell mittpassagerare bak inte ska få den i huvet vid kollision.

Att sedan koppla ur den gamla och koppla in den nya klarar tom min otekniska mor av. Dvs om det är såkallad ISO kontakt... Två kontakter från bilen som ska in i stereon (alternativt i den medföljande adaptern till stereon). Annars kan det bli lite klurigare... Dock sitter det ISO på de flesta bilar sen typ början på -90 talet eller nått sånt.

Lycka till.
    Richard "Nonac" Blomgren
    richard@blomgren.com - nonac@quakenet.org

BlueWave
    Guest
    Originally posted by nonac
    Åk till närmaste bilstereo butik och fråga om du får låna gafflar till just din modell... Då kommer den lossna direkt... Och till skillnad från 3lvi5s tipps slipper du diverse brytmärken på både stereo och bil. Andledningen till att den sitter som den sitter är....

.... Att det inte ska vara så jäkla lätt att sno och självklart det faktum att eventuell mittpassagerare bak inte ska få den i huvet vid kollision.

Att sedan koppla ur den gamla och koppla in den nya klarar tom min otekniska mor av. Dvs om det är såkallad ISO kontakt... Två kontakter från bilen som ska in i stereon (alternativt i den medföljande adaptern till stereon). Annars kan det bli lite klurigare... Dock sitter det ISO på de flesta bilar sen typ början på -90 talet eller nått sånt.

Lycka till.
    Jag ser att vi bor i samma stad... trevligt! =)
    Vet du om det finns någon bra bilstereo butik i södertälje, eller måste man masa sig upp till sthlm för att hitta någon?

. . . . . . . . . . . . . nonacs avatar
    Namn
    Richard Blomgren
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    ...
    Åk bort till Dialect. Ligger vid grusåsen / plattan. Dom hjälper dig säkert.
    Richard "Nonac" Blomgren
    richard@blomgren.com - nonac@quakenet.org

BlueWave
    Guest
    Originally posted by nonac
    Åk bort till Dialect. Ligger vid grusåsen / plattan. Dom hjälper dig säkert.
    Tack för tipset!
    Jag ska dra förbi dialect imorgon och snacka med dom.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här