Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 16
    Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006

Samsung "Smart" TV - appar försvinner

Har sedan ett par månader e Samsung Smart-TV. Den har fungerat utmärkt, men plötsligt har massa appar försvunnit, bl.a. Netflix. Jag lyckades återinstallera den efter att ha letat runt på deras SMART HUB. Dagen efter var en borta igen, men nu har jag installerat om den. Återstår att se om den finns där i morgon. Någon annan som upplevt att apparna avinstallerar sig själva? Har den gjort någon uppdatering via trådlösa nätverket?

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Hände samma sak hos mig. Varit bortrest några dagar o när jag satte igång tvn idag så var apparna borta.

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    De försvann för min polare igår, sen efter någon omstart av TV'n så var de åter där igen.

Enligt deras support så hade de underhåll på sina servrar igår.. och allt ska funka idag? Men det kan vara bra om fler ringer dit så de blir uppmärksammade på problemet. Eller iaf så de ändrar sina rutiner och ger mer info till kund.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Se och lär,Kungen är här! Danne The Kings avatar
    Namn
    Daniel Å
    Reg.datum
    dec 2001
    En annan fråga om appar på samsung smart-tv.
    Är de någon som hittat appen från Spotify? Hajar inte om den har kommit eller ska komma. På min tv (8000-serien) finns den då inte men enligt Spotify ska vissa redan ha tillgång till den...
    Second place is the first loser

http://danneking.bloggplatsen.se/

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Danne The King Visa inlägg
    Är de någon som hittat appen från Spotify? Hajar inte om den har kommit eller ska komma. På min tv (8000-serien) finns den då inte men enligt Spotify ska vissa redan ha tillgång till den...
    prova att leta efter den och installera den. ska finnas redan nu på 7000-serien o högre

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    De försvann för min polare igår, sen efter någon omstart av TV'n så var de åter där igen.

Enligt deras support så hade de underhåll på sina servrar igår.. och allt ska funka idag? Men det kan vara bra om fler ringer dit så de blir uppmärksammade på problemet. Eller iaf så de ändrar sina rutiner och ger mer info till kund.

Den där supporten, är det Samsungs egen alltså?

Hur är de att snacka med? Har du nåt telenummer till den?

Tänkte ringa och fråga varför i hela friden man inte kan komma ut på web browsern fast TV'n är ansluten till internet. Och varför man inte kan få kontakt mellan deras fjärrkontrollapp i mina iOS-enheter och TV'n fast de är anslutna till samma nätverk.

Inga appar har försvunnit från min TV vad jag vet, men å andra sidan har jag inte kollat så noga eller har någon direkt koll på vilka som ska finnas.

Jag har Spotifyappen, men då jag aldrig någonsin använt Spotify över huvud taget, så är det inget som intresserar mig.

Men jag är glad över att jag inte köpte denna 64" SamsungPlasma för att jag var intresserad av allt detta SmartTVjoxet, för då hade jag blivit rejält besviken, för det verkar vara en rätt ologisk krånglig rörig trög och ostadig företeelse.

Das Auto
    Namn
    TiSi
    Reg.datum
    dec 2009
    Jobb
    Kvalitetssäkrare/Systemtestare
    Citat Ursprungligen postat av any1 Visa inlägg
    prova att leta efter den och installera den. ska finnas redan nu på 7000-serien o högre
    Spotify finns till E-serien (2012) Så har du en 8005/7005a från 2012 så ska det fungera. En annan anledning till att applikationerna försvinner är att bla. SVTplay gått över till HTML5 och inte kör på Java längre. SMART-huben som endast har stöd för Java kan därför inte streama SVTPlay längre.
    "I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?" -Jeremy Clarkson

Namn
    Daniel Å
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av 5thdog Visa inlägg
    Spotify finns till E-serien (2012) Så har du en 8005/7005a från 2012 så ska det fungera. En annan anledning till att applikationerna försvinner är att bla. SVTplay gått över till HTML5 och inte kör på Java längre. SMART-huben som endast har stöd för Java kan därför inte streama SVTPlay längre.
    Köpte tvn för drygt ett år sen, en 8005xxe. Kan inte hitta någon spotify.
    Under vilken kategori ska de ligga?
    Dom ja använder är viaplay, netflix, youtube, och sf anytime. Annars tycker ja mest de finns skräp. En från SVT play hade varit trevligt då de är ganska rörigt att behöva surfa ut för att kolla play.

Edit: Modellen på tvn är ue46d8005yuxxe
    Senast redigerat av Danne The King den 2013-01-08 klockan 11:45.

Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Den där supporten, är det Samsungs egen alltså?

Hur är de att snacka med? Har du nåt telenummer till den?

Tänkte ringa och fråga varför i hela friden man inte kan komma ut på web browsern fast TV'n är ansluten till internet. Och varför man inte kan få kontakt mellan deras fjärrkontrollapp i mina iOS-enheter och TV'n fast de är anslutna till samma nätverk.

Inga appar har försvunnit från min TV vad jag vet, men å andra sidan har jag inte kollat så noga eller har någon direkt koll på vilka som ska finnas.

Jag har Spotifyappen, men då jag aldrig någonsin använt Spotify över huvud taget, så är det inget som intresserar mig.

Men jag är glad över att jag inte köpte denna 64" SamsungPlasma för att jag var intresserad av allt detta SmartTVjoxet, för då hade jag blivit rejält besviken, för det verkar vara en rätt ologisk krånglig rörig trög och ostadig företeelse.
    Den tjejen jag pratade med var riktigt schysst så det var väl en förträffligt bra support, nackdelen var väl att deras produkter sög dase och de inte kunde implementera bättre felinformation eller systemstöd för deras tangentkombo.

Kontakta Oss | Samsung SE

Live Chatten fick jag aldrig att funka via jobbet (brandvägg)

Ring Samsung Support

När du har frågor eller behöver hjälp.

Privatkunder0771-SAMSUNG (0771-7267864) Öppet må-fre 8–19, lör 10–15

Företagskunder (B2B) 0771-B2BSAMSUNG (0771-2227267864) Öppet må-fre 8–17

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Köpte tvn för drygt ett år sen, en 8005xxe. Kan inte hitta någon spotify.
    Under vilken kategori ska de ligga?
    Dom ja använder är viaplay, netflix, youtube, och sf anytime. Annars tycker ja mest de finns skräp. En från SVT play hade varit trevligt då de är ganska rörigt att behöva surfa ut för att kolla play.

Edit: Modellen på tvn är ue46d8005yuxxe

Tidigare så upplystes om att det är E-modellen som ska ha Spotify, men om detta stämmer vet jag inte.

Däremot har ju du en D-modell, UE45D8005. Enligt vad jag läst mig till så står dessa bokstäver efter skärmstorleken för årsmodell. Och då det sägs att E står för 2012-modeller så torde D vara 2011, och 2013 bör då heta F. Detta kan då stämma för den gamla som jag hade tidigare i rummet heter B och det kan stämma med 2009.

Det verkar som om du köpt en fjolårsmodell i slutet på aktuellt modellår, sannolikt för att det var riktigt bra pris, får man hoppas i alla fall. Men då kan man ju även få räkna med att alla nymodigheter kanske inte finns på den äldre modellen.

I vissa fall kanske man kan få lite nytt om man uppdaterar programvaran i TV'n, har du gjort det än? Det är ju snart gjort bara genom att välja programuppdatering i menyerna, eller ladda ned på datorn och dra över på en USB-sticka och peta in i TV'n. Info hur man gör finns där man laddar ner programvaran. Alltså Samsungs hemsida och leta reda på din TV-modell och välj support för den.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Den tjejen jag pratade med var riktigt schysst så det var väl en förträffligt bra support, nackdelen var väl att deras produkter sög dase och de inte kunde implementera bättre felinformation eller systemstöd för deras tangentkombo.

Kontakta Oss | Samsung SE

Live Chatten fick jag aldrig att funka via jobbet (brandvägg)

Ring Samsung Support

När du har frågor eller behöver hjälp.

Privatkunder0771-SAMSUNG (0771-7267864) Öppet må-fre 8–19, lör 10–15

Företagskunder (B2B) 0771-B2BSAMSUNG (0771-2227267864) Öppet må-fre 8–17

Tack.

Ska slå en tut dit och se vad de har att förtälja om de problem jag upplever.

Ska bli intressant att se om de har lika bra support som jag upplevt med Apple, som alltid varit mycket bra i mina fall. Och inte att förglömma Logitechs support för Harmony fjärrkontroller, den är nästan obeskrivligt bra, ja den bästa support jag någonsin stött på.

Namn
    Daniel Å
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Tidigare så upplystes om att det är E-modellen som ska ha Spotify, men om detta stämmer vet jag inte.

Däremot har ju du en D-modell, UE45D8005. Enligt vad jag läst mig till så står dessa bokstäver efter skärmstorleken för årsmodell. Och då det sägs att E står för 2012-modeller så torde D vara 2011, och 2013 bör då heta F. Detta kan då stämma för den gamla som jag hade tidigare i rummet heter B och det kan stämma med 2009.

Det verkar som om du köpt en fjolårsmodell i slutet på aktuellt modellår, sannolikt för att det var riktigt bra pris, får man hoppas i alla fall. Men då kan man ju även få räkna med att alla nymodigheter kanske inte finns på den äldre modellen.

I vissa fall kanske man kan få lite nytt om man uppdaterar programvaran i TV'n, har du gjort det än? Det är ju snart gjort bara genom att välja programuppdatering i menyerna, eller ladda ned på datorn och dra över på en USB-sticka och peta in i TV'n. Info hur man gör finns där man laddar ner programvaran. Alltså Samsungs hemsida och leta reda på din TV-modell och välj support för den.
    Snackade med en snubbe på derad chat och de med årsmodellerna verkar stämma som du säger. Först sa han att dom just nu har strul med stödet för sina appar men att de skulle vara fixat i morgon eller senast i övermorgon (därför vissa har strul med att appar försvinner troligtvis. Sen sa han att dom håller på och utvecklar appar till de "äldre" modellerna just nu och att de borde komma inom kort, även om han inte kunde garantera nåt. Så ja blev inte så mycket klokare.
    Köpte min tv i november 2011. Gav 17.000kr för den efter prut på Elgiganten (fick även med blurayspelare, hdmi-kabel och kortmodul), och inser nu att de förmodligen inte var ett så bra köp. Dock fanns inget nyare att köpa då. Tycker de är surt att man inte ska kunna använda en så pass dyr tv fullt ut bara ett år efter sitt köp. Kan ju inte byta tv varje år för att få tillgång till nya appar. Hade ja köpt en billigare modell hade ja förstått de bättre.

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Tycker de är surt att man inte ska kunna använda en så pass dyr tv fullt ut bara ett år efter sitt köp.
    Om du köper en ny TV idag kommer du kunna skriva exakt samma insändare om ett år. TV:n är passé när du packat upp den och installerad den. Någon gång mste man hoppa på...

Hur är Apple TV? Är inte det en smartare TV? (särskilt om du har iPad)

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Nja, Samsung har faktiskt infört en möjlighet att uppgradera TVn frågan är dock hur dyrt det blir.

Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Nja, Samsung har faktiskt infört en möjlighet att uppgradera TVn frågan är dock hur dyrt det blir.
    Den infon får man väl ikväll på CES 2013? ^^

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här