Hej, tänkte kolla intresset för min BMW turbo.

Bilen är det nog många här som redan känner till men för er som inte vet så är det en special utgåva av AC Schnitzer.
Ac Schnitzer byggde från början ett gäng M3or med denna typen av breddning (liknande bmw e30 m3), framkjol, framskärmar, bakkjol och bakskärmar är av kolfiber. sen bestämde dom sig för att bygga endast 3 st 325or var av en är idag skrotad så det ska enligt uppgifter finnas 2st sådana här bilar kvar.
för att läsa mer så googla t.ex. "AC Schnitzer CS / AC Schnitzer CLS I".
just denna bilen är en 94 och är importerad trån tyskland till sverige 98 och köptes 2003 av Bumper här på forat och han byggde och förfinade bilen under 6 år! finns en projekttråd här : //AutoPower.se - Skandinaviens största oberoende märkesinriktade bilsajt och här: http://www.zatzy.com/projekt/343280-...urbo-94-a.html
Bilen har även varit med i bilsport innan den blev turbobil och detta visar att det är en äkta Ac Schnitzer!

Jag har en hel pärm där allting är väldigt väldokumenterat och med kvitton som visar en byggkostnad på dryga 500.000 Kr!!


Specifikation
Motor: 2,8 liters 6 cylindrig BMW M50B25 (vanos). Borrat, honat, planat och pyramidringat block. Precision SC62 specialturbo, PPF intercooler, PPF grenrör som är coatad, PPF dumpventil, TIAL wastegate, turbokamaxlar och specialkomponerat avgassystem av Ferrita. Stödgördel från PPF. BMW 328 helsmidd vevaxel. Smidda 135 mm CP kolvar samt smidda stakar. 2 x racingkamkedjor samt racingkedja till oljepump. BMW M5 tändspolar. ARP-bultar.

Topplocket planat och med frästa ventilsäten och inslipade ventiler. BMW ickevanos innerfjädrar och PPF race ytterfjädrar. Titanretainers och 1 mm oversize raceventiler. Allt byggt på BMW 328 topplock med vanos borttaget.

Autronic SMC styrsystem med MSD DIS4 tändslutsteg. Autronic kam- och vevaxelgivare. Dubbla Bosch 044 racing bensinpumpar samt stålomspunna slangar, PPF catchtank, PPF / Nuke fuelrail. Precision lågohmiga spridare 1260 cc. Spal sugande elfläkt, 382 mm. Griffin racingkylare med PPF expansionskärl.

Oljekylning, 200x280x40mm Mesa-Cool oljekylare från PPF. BMW M3 oljefilterhus. Stålomspunna oljeslangar.

Sachs racing tryckplatta samt 4-pucks sinterlamell.

Vevaxel, triggerhjul, koppling och svänghjulet är viktat och balanserat.
BMW M3 3,2 6-växlad låda, kardan samt bakvagn med förstärkningsplattor mot chassiet samt Power Flex-bussningar i hela bakvagnen. Shortshift kit från UUC.

Movit 4 kolvsok, 322x32 mm fram. BMW M3 3.2 bromsok bak, 312 mm Zimmermann skivor och Green Stuff belägg. Stålomspunna slangar runtom.
FK Automotive Coilovers runtom, ställbara i höjd och hårdhet.

Motorn är renoverad i början på 2012 av turbocenter i stockholm och i samma veva la dem en extremt driftsäker samt inkörnings mapp på 490whp och 800nm.
Sedan dess har bilen inte körts mer än ca 200 mil.

inredning är från en m3 samt väldigt diskreta mätare!

Bilen har en väldigt trevlig karaktär då den går precis som en vanlig 325 upp till 2500-3000 varv och man trampar på! och tack vare m3 3,2 bakvagnen har bilen ett väldigt bra fäste jämfört med andra e36or jag kört/åkt!





Pris 160.000 kr med fälgarna där det sitter helt nya Continental sport contact 3or.
Med 17 magnesiumfälgar 150.000 kr

PS. bilen uppfyller alla krav för att reggas med turbo.

är öppen för bytesförslag!
BVSA

Mvh Gabriel Wendel
0702941771