Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 21
    Registered User Neoss avatar
    Namn
    Tomas R
    Reg.datum
    maj 2006

Parkering i solna under SHM?

Har ingen möjlighet att ta tåg till stockholm när swedish house mafia ska spela. Någon som har tips på vart man kan parkera? Kommer nog vara fullt i parkerings husen. Kan även parkera en bit utanför och ta tunnelbana. Kan man boka en parkering någonstans?

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Har svårt att se att det kommer bli något större parkeringskaos då de flesta som åker dit dricker alkohol och åker således taxi/kommunalt/får skjuts. Mitt tips är att åka omkring i Råsunda och hitta en. Tänk på att det är avgift 24/7 i Solna bara.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Jag har bott i råsunda i 8 år och det vara bara problem när det var fotboll. Bara att ställa sig på gatan.

Gratis på helger var det då iallafall.

Postreader
    Namn
    peter j
    Reg.datum
    maj 2002
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    2 maj infördes 24/7 parkering. Maxtiden är 24 timmar. 8kr/timme. Betalar man dock för 10 timmar så får man stå ett dygn.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av ptrj Visa inlägg
    2 maj infördes 24/7 parkering. Maxtiden är 24 timmar. 8kr/timme. Betalar man dock för 10 timmar så får man stå ett dygn.
    Fan va tragiskt, men tack för infon.

Namn
    Tomas R
    Reg.datum
    maj 2006
    Kommer ju 35 000 pers från hela landet sen hade de gått ut med info att de kunde bli svårt med parkering. Men hoppas ni har rätt.

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Jag har bott i råsunda i 8 år och det vara bara problem när det var fotboll. Bara att ställa sig på gatan.

Vaffan Gurre, det var när det var på Råsunda, allsvenskan och folk ändå parkerade ända nere på Sjövägen... Friends Arena är lite större än så oc dessutom inte färdigbyggd. Kommunikationerna har de verkligen inte rett ut än, skulle satsa på att parkera i stan och ta pendeltåget till Solna för att sedan förlita mig till apostlahästarna de sista hundratalet meter.

Registered User ei9440s avatar
    Namn
    Patrik E
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Neos Visa inlägg
    Har ingen möjlighet att ta tåg till stockholm när swedish house mafia ska spela. Någon som har tips på vart man kan parkera? Kommer nog vara fullt i parkerings husen. Kan även parkera en bit utanför och ta tunnelbana. Kan man boka en parkering någonstans?
    Vilken dag ska du dit?
    På torsdag spelar AIK mot Napoli inför ca 25000 pers på Råsunda samtidigt som SHM spelar...
    Så om du ska dit på torsdag så lär ju parkering inte vara helt lätt att hitta
    Golf GTI 35 Edition-12

Namn
    Tomas R
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av ei9440 Visa inlägg
    Vilken dag ska du dit?
    På torsdag spelar AIK mot Napoli inför ca 25000 pers på Råsunda samtidigt som SHM spelar...
    Så om du ska dit på torsdag så lär ju parkering inte vara helt lätt att hitta
    jo det är på torsdagen jag ska dit.
    finns det något säkert kort lite utanför nära tunnelbana att parkera?

Registered User ei9440s avatar
    Namn
    Patrik E
    Reg.datum
    aug 2006
    Jag brukar parkera på Huvudstadsgatan ner mot Armégatan när jag ska på match, det är då ett lagom avstånd till Solna C och Råsunda, i ditt fall blir det ganska långt att gå ända bort till Friends Arena, så tipset är nog att parkera en station i från Solna Station (pendeltåg) för att sedan ta tåget en station...
    Golf GTI 35 Edition-12

BMW Powered zatzy User
    Namn
    Tommy K
    Reg.datum
    feb 2002
    Finns ju ett P-hus vid BMW Bavaria och därifrån är det ju inte långt till Friends Arena.

Super Moderator Jocce81s avatar
    Namn
    Joacim Hansson
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Fabrikschef
    Jag bor i Solna och kan säga att under de event som varit hittils så har det varit allt från JÄTTEKAOS till lite kaos... :P

Tipset är som några säger, ställ bilen en eller två Pendeltågsstationer bort och ta pendeln. Hittar du parkering i Solna (inom rimligt gångavstånd) så är det bara ren flax!

Även om de flesta troligen inte tar bilen till ett sådant här event så kommer parkeringarna fyllas direkt!

/Jocce
    Min fotosida: http://www.jocce.se

Fotointresserad? Besök: http://www.fotointresse.se

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Asså, torsdagen kommer bli kaos. OM du vill ha parkeringsplats i Solna/Råsunda måste du vara här flera timmar innan. De beräknar att 25.000 kommer till Råsunda (AIK-Napoli) och ~35.000 till Friends. Det brukar vara knepigt att hitta parkeringsplatser när det är match på Råsunda men det kommer vara omöjligt att hitta på torsdag.

Har inte Sollentuna någon stor parkeringsplats i närheten av deras station? Den hade jag tagit isf, bara 2 stationer (eller 3? Länge sen jag åkte kommunalt) från Solna. Eller kanske knacka på villor med uppfart/egen parkering och fråga om man får ställa bilen för en hundring eller två på deras uppfart.

Knäpp
    Namn
    Linus
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    jobb?
    Parkera i kist (kista mässan eller annan lämplig plats) gå några hundra meter till pendeltågstationen i helenelund och åk två stationer till solna. alt som tidigare skrev, parkera i sollentuna antingen centrum och ta pendeln från sollentuna station eller parkera vid stinsens köpcentrum och ta pendeln från häggvik station..

Mr. Norrortracing Nismo TNRs avatar
    Namn
    Tomas J
    Reg.datum
    jul 2002
    Jobb
    Redigerare
    Skulle också säga Sollentuna Centrum, dock bara två timmar gratis parkering där och P-huset stänger kl. 22.00. Men ute på gatan utanför centrum är det avgift mellan 9-19, brukar finnas ganska mkt platser för det mesta!

Finns en "hemlig" parkering vid pingstkyrkan vid centrum också, hehe bara P markering där!

//Nismo

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här