Resultat 1 till 9 av 9
    Sick my duck
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005

"Den svenska polisen IT-säkerhet" virus, hur få bort utan formatering?

Som topic lyder, hur kan jag få bort skiten, går det? Jag har försökt med lite tips från nätet men inget har funkat, kanske inte har gjort tillräckligt eller rätt?

Jag sitter nu och skriver från ett felsäkert läge, men har som ni vet bara tillgång till nätet, inget annat i datorn.

Viruset går ut på att datorn tas över, och en sida kommer fram där man utger sig vara från polisen. Det står en massa skit om att man brutit mot lagen mot nedladdning osv osv. Man ska då betala en summa för att "låsa upp datorn" men det händer ju såklart inte.

Buuurnnnaa dååå liquids avatar
    Namn
    Niklas M
    Reg.datum
    jan 2004
    tanka hem malware från malwarebytes.org installera och sök igenom datorn, ta bort allt som programet hittar. Klart

Registered User
    Namn
    Henrik L
    Reg.datum
    jan 2011
    Starta om datorn i felsäkert läge och gör en systemåterställning så kan du använda datorn normalt igen.

Sen får du googla runt efter något program som tar bort skräpet från datorn, för de flesta program verkar missa det här viruset. Jag fick bort mitt virus (tror jag i alla fall) med ”HitmanPro 3”.

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av liquid Visa inlägg
    tanka hem malware från malwarebytes.org installera och sök igenom datorn, ta bort allt som programet hittar. Klart
    Bra tips! Eller så fixar du en rescue cd från valfri antivirus-tillverkare som man bootar ifrån så hämtar den senaste uppdateringar från nätet och söker igenom datorn, allt i "dos"-läge.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Sick my duck
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av liquid Visa inlägg
    Det krånglade lite för mig första gången då datorn hängde sig när jag körde malware, men andra gången gick det utmärkt och datorn är nu frisk igen, tack som fan!

Citat Ursprungligen postat av Donald-Duck Visa inlägg
    Starta om datorn i felsäkert läge och gör en systemåterställning så kan du använda datorn normalt igen.

Sen får du googla runt efter något program som tar bort skräpet från datorn, för de flesta program verkar missa det här viruset. Jag fick bort mitt virus (tror jag i alla fall) med ”HitmanPro 3”.
    Malware fungerade kanon, återstår att se om den kommer fortsätta vara frisk. Konstiga är att jag inte klickat på något konstigt och inte heller besökt några konstiga sidor, samma sidor som alltid.

Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Bra tips! Eller så fixar du en rescue cd från valfri antivirus-tillverkare som man bootar ifrån så hämtar den senaste uppdateringar från nätet och söker igenom datorn, allt i "dos"-läge.
    Funkar ju det också men vettefan vart jag har den skivan.

Registered User Bjurelids avatar
    Namn
    Bjurelid M
    Reg.datum
    jul 2007
    Råkade själv ut för det i förra veckan, så jag gjorde bara en systemåterställare sen vart det bra igen och efter det så skaffade jag virusprogram, Telia säker surf och det funkar bra nu.

Märkte du att webkameran gick igång, det gjorde den iaf för mig....

Registered User Bjurelids avatar
    Namn
    Bjurelid M
    Reg.datum
    jul 2007
    Råkade själv ut för det i förra veckan, så jag gjorde bara en systemåterställare sen vart det bra igen och efter det så skaffade jag virusprogram, Telia säker surf och det funkar bra nu.

Registered User
    Namn
    F.P
    Reg.datum
    aug 2008
    Nu ger du fan i porren 😈

Sick my duck
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Bjurelid Visa inlägg

Ja, den gick igång hos mig med. Jag ska testa med ett annat virusprogram senare idag.

Citat Ursprungligen postat av fledlik Visa inlägg
    Nu ger du fan i porren ��
    Vafan, någon slags underhållning måste man väl ändå få ha

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här