Resultat 1 till 2 av 2
    Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005

Lackera fälgar själv?

Hej! Utan att blästra, och utan att pulverlackera, är det möjligt att lackera fälgar med ett bra resultat?

I vintras så lackade jag ett par vinterskit fälgar svarta (mest på kul för att testa)

Slipade ner till grund lacken och gav den väldigt matt yta. våtslipade sedan till mig en fin yta.

Använde hagmans gråa grundfärg. först. 2 lager.
    Sedan hagmans blanksvarta. 4lager
    Sedan hagmans klarlack. hur många lager som helst. säkert 6lager.

Det blev inga sprikor eller så. utan resultat blev kanon om det hade varit en plastdel eller liknande på bilen. Men det stod inte riktigt emot vad en fälg ska stå emot.

Vid avkräning utav däck så försvann färgen (långt ner till original grundlacken direkt runt om fälgen. Med andra ord höll det inte för fem öre för det.

Sedan så tappade den färgen reiält runt om kanterna efter en vinterslitage. och samma sak kring hjulbultshålen så lossande färg så fort man kom åt fälgkorset.

Men i övrigt är ekrerna och så väldigt fina fortfarande och dom stod ut många tvättar under vintern.

Men resultatet blev ju skit just pga av att det inte höll förn ågot motstånd alls.

Så¨nu undrar jag
    Är det möjligt att få det bra med hemmameck metoder? Kanske valet av färg som spökade? eller gjorde jag något fel i grundarbetet? Ska man ta några andra färger som är gjorda för motstånd? Vilka ifs?

Pulverlackering eller lämna iväg är inte ett alternativ då det kostar mer än fälgarna själva.

[ OO===[ ][ ]===OO ]

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Använd 2k produkter så funkar det.
    Inte som en orginallack men hyffsat iaf.
    MVH/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här