Resultat 1 till 2 av 2
    Weekend Warrior
    Namn
    Pär A
    Reg.datum
    nov 2002
    Jobb
    Tändsticksreparatör

Bruksbil i prisklassen 10-15.000kr

Hej! Ägde fram till för några dagar sedan en SAAB 900T från -97, men då den började ta kylarvätska i ett rasande tempo så kände jag att nu fick det vara nog och jag sålde den istället för att kosta på den mer. Har tänkt köpa mig en bil att köra på somrarna, men jag kommer utöver detta behöva en bruksbil/vinterbil. Jag känner inte att jag just nu har råd att lägga stora summor på bägge två, därför behöver jag en tillfällig bruksbil/vinterbil som håller gärna några år.

Kraven jag har:
    - Den ska framförallt vara problemfri och alltid starta på vintern.
    - Helst inte rostig då det brukar vara rena döden.
    - Gärna ganska bränslesnål då jag kommer pendla några mil om dagen med den
    - Inte allt för klen heller, helst inte under 100hk i alla fall (jag är fortfarande van vid SAABen..)
    - Storleken spelar mindre roll egentligen, kanske ungefär som SAABen, golfklassen eller ev något större.
    - Har egentligen inget särskilt behov av kombi, det enda det hade varit trevligt med är någon form av genomlastningslucka för mina slalomskidor. Det går ju dock att lösa med takräcke.
    - Gärna vettig utrustning, t.ex. fungerande AC, SoV-däck, etc, men det är ju mer specifika krav än generella krav för vilken modell jag ska välja.

Eftersom jag har ganska generella krav och inte alls har totalkoll på marknaden och olika modeller så blir det ett väldigt brett utbud. De som jag tittat mest på har varit en del Toyota Carina E från runt '95-97. Även Toyota Corolla från mitten av 90-talet känns som att de passar in. Finns en del Opel och Ford, men de känns inte riktigt lika problemfria i mina öron. Det finns ingen Volvo eller SAAB i den prisklassen som egentligen passar in, då de är så bränsletörstiga.

Har ni något förslag på modeller som skulle kunna passa in?
    Ibland blir det lite utrymme över och då kan man skriva lite vad man vill och ibland blir det ingenting över fast man har hur många ord som helst kvar. Visst är livet bra orättvist.

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    Nätverkstekniker
    Saab 93?
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009