Sidan 1 av 36 12345678112131 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 539
    Registered User Q-bones avatar
    Namn
    Martin Svensson
    Reg.datum
    apr 2005

Komma i form-tråden!

Jag tänkte att det är väl många här som lovat lite mer än dom kan hålla med viktminskning, muskelbyggning m.m. vid nyår, då tänkte jag att man kan motivera och kanske lite tävla mot varandra här på Zatzy.
    Alltså ange vikt, mål och kanske bild före och sen uppdatera med tiden.
    Kan ge det där lilla extra för att faktiskt genomföra sitt nyårslöfte.

Jag börjar väl:
    Hej Jag heter Martin och jag är en träningssmitare:P
    Jag väger ca 87kg och är 193 cm.
    Mitt mål (som en kompis lovade åt mig) är att få synliga magmuskler till sommaren.
    Nu skriver jag om ett ämne jag inte har en susning om...

Italiano! Norlanders avatar
    Namn
    Mattias N
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    mek
    Citat Ursprungligen postat av Q-bone Visa inlägg

Jag väger ca 87kg och är 193 cm.
    Mitt mål (som en kompis lovade åt mig) är att få synliga magmuskler till sommaren.
    när jag vägde 92 (innan jag började träna) så var jag skitsmal med mina 192cm, kör du bara på rätt kost och seriös träning så kommer du få rutor till sommaren.
    Citat Ursprungligen postat av nagge
    Skriver du med armbågarna eller har du bara falukorvar till fingrar? ;)
    billiga avgassystem
    Prisvärda Kvalitets tillbehör till ditt husdjur

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Haha, jag har tvärtomproblemet! 185cm a la 93 pannor. Har en gång i tiden vart ruskigt deffad (gammal simmare) men rätt mycket av livets goda i kombination med en viss grad med åldern stigande bekvämlighet har tagit ut sin rätt. Flubbret har dock inte satt sig överallt utan är koncentrerat till magregionen, det konstiga är att rutorna på något förunderligt vis är kvar, antar att jag har det där farliga fettet som sätter sig på insidan av magen?
    Har beslutat sätta igång med simningen igen, om än i mindre skala kanske 2km ett par ggr i veckan. Har inga förväntningar utöver att jag ska kunna fortsätta leva som jag gör fast med lite av min fornstora glans.. Sedan så är det ju även så att ingen ingen annan motionsform passar mig, springa är bland det värsta jag vet, cykla gillar jag, men det är lite fel säsong, ligga och stånka med en massa spännbögar på ett gym... nja inte så lockande, jag har redan den muskelmassa jag vill ligga på.

Mål?Typ 85 kg, platt mage och bättre kondition.

Tidsram? Haha, innan pensionsålder vore fint! skämt åsido, lyckas jag hålla 2km 2 ggr / vecka borde det gå ganska fort, en redig förändring inom 1 år kanske? Är det mycket att hoppas på tror ni?

Registered User
    Namn
    Christian A
    Reg.datum
    maj 2006
    Jobb
    Arbetsledare
    200cm lång, 110kg-112kg.
    Mål: byta ut överflödiga kilon mot muskler

Började iofs träna redan innan nyår, så det var inget nyårslöfte som spricker

Sent from my awesome SGS2
    //Chippe

M20 User Rsjerrys avatar
    Namn
    Jerry A
    Reg.datum
    apr 2004

87 pannor på 178cm. nöjd med formen förutom för mycket fett på buken. Siktar på 90 pannor och 5kg mindre på buken! dock bara tränat 5ggr på 6månader så träningen är åt skogen kan man säga!
    J.Albertsson

BMW 325 M Tech

Namn
    Martin Svensson
    Reg.datum
    apr 2005
    Citat Ursprungligen postat av Norras Visa inlägg
    när jag vägde 92 (innan jag började träna) så var jag skitsmal med mina 192cm, kör du bara på rätt kost och seriös träning så kommer du få rutor till sommaren.
    ja nu har jag mest tagit bort allt godis, kakor m.m. för att bara äta mat och lite mindre mat också, samtidigt som jag är ute och går mycket.
    för det måste ju vara lättare att bara ta bort fettet och sen syns dom små magmusklerna man har :P

Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Haha, jag har tvärtomproblemet! 185cm a la 93 pannor. Har en gång i tiden vart ruskigt deffad (gammal simmare) men rätt mycket av livets goda i kombination med en viss grad med åldern stigande bekvämlighet har tagit ut sin rätt. Flubbret har dock inte satt sig överallt utan är koncentrerat till magregionen, det konstiga är att rutorna på något förunderligt vis är kvar, antar att jag har det där farliga fettet som sätter sig på insidan av magen?
    Har beslutat sätta igång med simningen igen, om än i mindre skala kanske 2km ett par ggr i veckan. Har inga förväntningar utöver att jag ska kunna fortsätta leva som jag gör fast med lite av min fornstora glans.. Sedan så är det ju även så att ingen ingen annan motionsform passar mig, springa är bland det värsta jag vet, cykla gillar jag, men det är lite fel säsong, ligga och stånka med en massa spännbögar på ett gym... nja inte så lockande, jag har redan den muskelmassa jag vill ligga på.

Mål?Typ 85 kg, platt mage och bättre kondition.

Tidsram? Haha, innan pensionsålder vore fint! skämt åsido, lyckas jag hålla 2km 2 ggr / vecka borde det gå ganska fort, en redig förändring inom 1 år kanske? Är det mycket att hoppas på tror ni?
    Jag har faktiskt funderat på att glida till simhallen och simma lite, gym tror jag inte är min grej heller. är det bara själva simmandet som gav dig deffad kropp då eller tränade du annat också?

Här kommer en lite pinsam bild på mig men vafan gör det, då måste man ju göra något åt det :P

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    ja nu har jag mest tagit bort allt godis, kakor m.m. för att bara äta mat och lite mindre mat också, samtidigt som jag är ute och går mycket.
    för det måste ju vara lättare att bara ta bort fettet och sen syns dom små magmusklerna man har :P

Jag har faktiskt funderat på att glida till simhallen och simma lite, gym tror jag inte är min grej heller. är det bara själva simmandet som gav dig deffad kropp då eller tränade du annat också?
    Jag simmade ca 5-6ggr / vecka, ingen annan träning utöver att man på den tiden var ute och härjade mycket, gick, sprang, dansade, etc, etc. Jag var mer fysisk då helt enkelt, men så såg ju livet ut på ett annat sätt också, idag har jag ingen möjlighet att röra mig på samma sätt då jag både har familj och ett företag att ta hand om. Blir en hel del bilåkande och det är ju inte så jefla lätt att hålla formen sittande i bilen!

Simma är grymt för kroppen då man egentligen kan träna hur mycket som helst utan att det för den delen sliter på kroppen, nu är jag ju mer eller mindre uppvuxen i vatten så min förhållning till det blöta måhända vara annorlunda än gemene mans. Jag trivs som fisken och går inte gärna upp ur vattnet när jag väl är där..

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Robert G
    Reg.datum
    aug 2006
    192cm
    86kg

Själv började väl jag sådär smått i september 2010, och vart efter har det blivit mera och mera. Har gått från 74kg med stora problem att äta ordentligt till dagsvikten på 86kg och mycket bättre aptit och ork överhuvudtaget.

Det inte var lätt i början då man verkligen bara var hud och ben, men nu löper det mycket bättre!

Mitt mål är att sakta gå upp till runt 95-100kg. Självklart finns det även ett mål om att nå någonsorts opti-fysik nångång, men det ligger ännu långt in i framtiden, så nu kör jag på som jag kört hittills, varken bulk eller deff, bara försöka ligga jämt/lite + i kalori och protein intag.

Någon före-bild hittade jag ej, men ni kan tänka er 74kg och 192cm utan muskler..

15månader senare, Dagsformen:
    ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

Citat Ursprungligen postat av Q-bone
    Här kommer en lite pinsam bild på mig men vafan gör det, då måste man ju göra något åt det :P
    Detta kommer nog bli riktigt grymt om du kör på, men jag rekommenderar verkligen att gymma lite också, inte satsa allt på simmningen.

Du har inte rum hemma för en pressbänk, stång och två hantlar? Tränar själv hemma i lägenheten, spar mycket tid och pengar, kräver dock att du har pli på dig själv och inte slarvar med träningen bara för att "man inte orkar"

Mvh,

Real cars whine... overlakes avatar
    Namn
    Daniel O
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av Rsjerry Visa inlägg

87 pannor på 178cm. nöjd med formen förutom för mycket fett på buken. Siktar på 90 pannor och 5kg mindre på buken! dock bara tränat 5ggr på 6månader så träningen är åt skogen kan man säga!
    Spännbögar på gymmet var det någon som nämnde
    Nej men allvarligt talat så måste jag säga imponerande, du får gärna tipsa andra här i tråden om framförallt vilken kost du anammar för att vara så pass deffad som du ser ut att vara.
    Tror det är kosten som är den stora boven för de flesta som vill gå ner i vikt. De tror att 2ggr på gymmet kommer göra dem smala och att 2 kebabpizzor varje helg försvinner av sig självt då.
    Mina bilar

You know that your man broke out of the Oompa Loompa factory, and is up to no good ?

M-power
    Namn
    Björn A
    Reg.datum
    feb 2006
    Varför är alla zatzyaner så långa?

Namn
    Martin Svensson
    Reg.datum
    apr 2005
    Citat Ursprungligen postat av infiniti Visa inlägg
    Detta kommer nog bli riktigt grymt om du kör på, men jag rekommenderar verkligen att gymma lite också, inte satsa allt på simmningen.

Du har inte rum hemma för en pressbänk, stång och två hantlar? Tränar själv hemma i lägenheten, spar mycket tid och pengar, kräver dock att du har pli på dig själv och inte slarvar med träningen bara för att "man inte orkar"

Mvh,
    Jag tycker det är lite tråkigt att gå till gym helt själv, då jag inte har någon vän som tränar just nu, men jag ligger på dom och försöker få dom att börja igen :P
    kan va bra med lite sällskap i början iaf, då jag aldrig satt en fot på ett gym :P

Jag har precis köpt en liten etta så mycket plats finns inte tyvärr. jag gör lite armhävningar och situpps varje kväll bara för att få in rutinen så länge.

M20 User Rsjerrys avatar
    Namn
    Jerry A
    Reg.datum
    apr 2004
    Citat Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
    Spännbögar på gymmet var det någon som nämnde
    Nej men allvarligt talat så måste jag säga imponerande, du får gärna tipsa andra här i tråden om framförallt vilken kost du anammar för att vara så pass deffad som du ser ut att vara.
    Tror det är kosten som är den stora boven för de flesta som vill gå ner i vikt. De tror att 2ggr på gymmet kommer göra dem smala och att 2 kebabpizzor varje helg försvinner av sig självt då.
    ha ha jag räknade med att få lite gliringar när jag la upp en spännbild
    jag försöker äta mycket protein tex kvarg kyckling köttfärs osv! riktig mat har alltid med mig 2 matlådor till jobbet!
    men det är jobbet som håller mig i form något sånär. springer omkring som en blå med paket hela dagarna!
    Men jag har lagt på mig för mycket bukfett nu så det måste åtgärdas!
    Ett resultat av redbull och choklad på långa arbetspass.
    Jag mätte kroppsfett för ett tag sen och jag ligger under normal fettmassa totalt på kroppen totalt men över normalt på buken.
    Sämsta stället för hälsan att lägga på sig...

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
    J.Albertsson

BMW 325 M Tech

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
    Haha, önskar att det bara var 2 kebabpizzor till helgen, faan, jag kör värsta Stenbecksdieten isfl.! Gåslever till lunch och div. alkoholhaltiga fluidum till aftonen.

Jag må nog bli ganska radikal i mina dietförändringar om det ska ske några mirakel! :-/ Får bli hardcore groddar, vatten, etc. Synd att de inte säljer amfetaminbaserade preparat på apoteken längre, då hade det blivit både roligare, lättare och snabbare!

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Värst vad det är många sånahär trådar på forum just nu...

Angående diet, jag käkar LCHF och det funkar. Tänker dock inte säga att det är en universalkul för alla. Ok? Ingen pajkastning nu? )

Men det grundläggande för all hållbar kosthållning är ju att äta ordentligt, speciellt på morgonen. Ett glas vatten och en cigg är inte en godkänd frukost nånstans
    Vill man vara ambitiös kan man ju föra dagbok över vad som stoppas in i kroppen, brukar vara ganska skrämmande att se hur mycket man småäter.

Sen är det "bara" att börja äta bättre måltider så man håller sig mätt en längre period. Det kommer man väldigt långt på. Och inte dricka så mycket läsk till lunchen
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Robert G
    Reg.datum
    aug 2006
    Jag tycker det är lite tråkigt att gå till gym helt själv, då jag inte har någon vän som tränar just nu, men jag ligger på dom och försöker få dom att börja igen :P
    kan va bra med lite sällskap i början iaf, då jag aldrig satt en fot på ett gym :P

Jag har precis köpt en liten etta så mycket plats finns inte tyvärr. jag gör lite armhävningar och situpps varje kväll bara för att få in rutinen så länge.
    Det är sant, det kan vara lite tråkigt, men jag är helt säker på att om du får med någon av dina polare (som har tränat förut?) några gånger som kan visa dig hur du ska göra dina övningar korrekt så kommer det att flyta på efteråt, ensam eller ej.

DO IT!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här