Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    Registered User
    Namn
    Glenn L
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Coos Bay
    Inlägg
    3

    Ingen gnista på audi 200turbo quattro 1986

    JAG FÅR INGEN GNISTA I MIN AUDI 200 QUATTRO 1986(5000 Här i USA)
    NÄR JAG TAR DE SMÅ KABLARNA PÅ TÄNDSPOLEN O SLÅR FÖRSIKTIGT GNISTRAR DET BRA MEN EJ NÄR JAG KÖR RUNT MOTORN.
    HELT DÖTT DÅ.
    NÅGRA FÖRSLAG??
    DETTA ÄR EN AUDI 5000 TURBO QUATTRO, MEN I SVERIGE 200 TQ.
    JAG BOR I USA.

  2. #2
    Registered User Scorpio86s avatar
    Namn
    Martin H
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Örebro
    Jobb
    Mekaniker
    Inlägg
    717
    kan vara spricka i fördelar locket eller sprucken rotor. Dom kan inte kosta många kr borta i staterna så börja med det. Det behövs ändå bytas med jämna mellanrum
    Hellre Fyra Ringar i Grillen, Än en på fingret
    Mitt Projekt
    Den som aldrig varit ung och galen kan aldrig bli gammal och klok
    Gillar du house musik www.mixes.se

  3. #3
    Registered User JohnTurbos avatar
    Namn
    John S
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg
    Jobb
    Eget
    Inlägg
    757
    Varför skriker du?
    Ny äkta Zenderläpp till standardfront E36 säljes billigt! PM:a

  4. #4
    Lord of the rings! CayLes avatar
    Namn
    Erik B.
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    257
    Citat Ursprungligen postat av JohnTurbo Visa inlägg
    Varför skriker du?
    Han är nog orolig att det inte ska höras över atlanten annars.

    Kolla upp databoxens jordanslutning i bakkant av insuget. Tror iaf att den sitter där på en 86'a. Har den dålig kontakt så kommer det ingen gnista.
    Chair Ten Performance - Audi RS100
    Behöver du hjälp med ditt Megasquirt i Stockholm? Skicka mig ett PM.

  5. #5
    Registered User
    Namn
    Glenn L
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Coos Bay
    Inlägg
    3
    hej där hemma, hmm, sorry om ja skrek...
    Nope , det e ingen spricka i vare sig locket eller rotorn(de e nya dessutom)
    jag ska kolla jorden senare vid boxen, tänkte faktiskt inte på den....

    Men annars tack för ideer, jag behöver verkligen Er hjälp med dem..

  6. #6
    Registered User Scorpio86s avatar
    Namn
    Martin H
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Örebro
    Jobb
    Mekaniker
    Inlägg
    717
    Kolla också jordflätan mellan torped och toppen
    Hellre Fyra Ringar i Grillen, Än en på fingret
    Mitt Projekt
    Den som aldrig varit ung och galen kan aldrig bli gammal och klok
    Gillar du house musik www.mixes.se

  7. #7
    Lord of the rings! CayLes avatar
    Namn
    Erik B.
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    257
    Citat Ursprungligen postat av Scorpio86 Visa inlägg
    Kolla också jordflätan mellan torped och toppen
    Om jag inte kommer ihåg helt fel så sitter jordflätan under höger motorfäste om man står framför bilen och tittar ner på motorn..
    Chair Ten Performance - Audi RS100
    Behöver du hjälp med ditt Megasquirt i Stockholm? Skicka mig ett PM.

  8. #8
    ktm 450 sx till salu
    Namn
    ulf edgren
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    sverige
    Jobb
    licenssvetsare
    Inlägg
    1 019
    hallgivaren i fördelaren.

  9. #9
    Lord of the rings! CayLes avatar
    Namn
    Erik B.
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    257
    Då har du alltså följande som kan vara fel:

    *Jordningen för databoxen
    Sitter som sagt på ovansida bakkant av insuget.

    *jordflätan
    Sitter under höger motortass om du står framför bilen och kollar ner på motorn.

    *Två givare som räknar tänder och piggar på svänghjulet
    Du ska ohmmäta dessa, tror de ska ligga runt 1kohm

    *Hallgivaren
    du stoppar en lysdiod mellan signal och jord i anslutningen till fördelaren, tror den ska tåla 5v och då ska den blinka när du kör på startmotorn. Tänk på att en lysdiod endast funkar om man koppla den åt rätt håll.

    *kamremsbrott/hoppat en kugg
    Kolla så att remmen inte är av samt kontrollera så att allt står mot "nollan" om du nollar motorn. Hoppar den en kugg så blir det fel och datorn skickar inte på någon gnista.

    Sen kan man inte utesluta att databoxen gått sönder eller att du har tappat en pigg på svänghjulet osv. Finns det någon möjlighet att blinka ut felkoder på din bil med hjälp av säkring i bränslepumpsrelät och sedan kolla på motorfelslampan?

    Kolla även på: SJM Autotechnik, Audi Technical Service Repair Information där finns hur mycket matnyttigt som helst om gamla audis.
    Chair Ten Performance - Audi RS100
    Behöver du hjälp med ditt Megasquirt i Stockholm? Skicka mig ett PM.

  10. #10
    Registered User
    Namn
    Glenn L
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Coos Bay
    Inlägg
    3

    Hej där hemma.

    Hej.
    Först vill jag bara tacka för alla förslag!!

    Kanon skönt att ha lite support... Ibland står det ju helt still!

    Jordflätorna e ok, kollade idag.
    Som sagt som innan.. kör jag runt motorn e det helt dött, MEN när jag drar ut anslutningen vid tändspolen samt kablen från spolen o håller den nära jord, o "tappar", eller drar anslutningen ut o in, gnistrar det hej vilt!
    Satte batteriet på laddning, o checkar vidare i morrn kväll eller senare i veckan!
    Måste ju tyvärr jobba o sånt i frugan vill ju se mej lite... kanske bara bra!? hehe

    Som sagt, tackar igen!!

    Glenn

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här