Resultat 1 till 14 av 14
    Registered User
    Namn
    Daniel K
    Reg.datum
    aug 2007

Byte av kamrem+vattenpump och multirem Volvo V70

Hade tänkt att lämna in min bil för byte av kamrem+vattenpump och multiremmen hos Solna Bilteknik, då de var sjukt billiga 2750:- för delar och byte. Men aktsam som jag är så sökte jag lite på företaget och nästintill alla träffar handlade om hur dåligt de företaget var, så jag skiter i dom, då de är rätt så känsliga prylar vi snackar om. Kollade med Mekonomen och de skulle ha drygt 2000:- för själva bytet, vilket jag tyckte var lite i överkant. Så har ni några andra tips på auktoriserade verkstäder som kan stämpla för en billig peng?

Bannad
    Namn
    Robert T
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Slavdrivare
    2000kr för bytet är ingenting! Sluta va så snål.
    Rikspucko

Registered User
    Namn
    Daniel K
    Reg.datum
    aug 2007
    Visst kan man tänka att jag är snål, men de närmsta månaderna kommer de att rulla pengar. Har redan lagt ut 2000 kr enbart delarna. Vore skönt om man kunde komma ner på 1000-1500 kr.

Registered User
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    jun 2009
    Ska du komma ned i billiga priser tycker jag att du ska strunta i stämpeln och låta din lokala småmek fixa det istället. Det finns säkert någon mindre verkstad med bra rykte i ditt område. Om man inte tycker sig ha råd att lägga 4000 istället för 3500 på ett kamremsbyte lär väl inte serviceboken ha någon betydelse för en, och bilen kanske inte värd att kostas på? 500 spänn är ju knappt ett Biltema-oljebyte. Bilar är ju som bekant inga sparbössor och saker dyker gärna upp vid olämpliga tillfällen, och då får man dra in på något annat istället. Speedy-verkstäderna är ganska billiga annars, och de får väl stämpla? Var glad att du inte har kamkedja istället, det kostar när/om den behöver bytas!

Registered User Nova67sss avatar
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    jul 2002
    Fick ett pris för ca 1½ månad sedan av bilia på 2500/2600:- INKLUSIVE materiell så det var inte farligt tycker jag..

- - - - - - - - - / / / M pelkos avatar
    Namn
    Mathias P
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Mekaniker
    Citat Ursprungligen postat av Nova67ss Visa inlägg
    Fick ett pris för ca 1½ månad sedan av bilia på 2500/2600:- INKLUSIVE materiell så det var inte farligt tycker jag..
    För bara kamrem så låter det normalt. En 16k mila-service inkl material och stämpel hos en auktoriserad verkstad ligger runt 3400-4000kr.

Mvh
    -- > Mina bilar < --

Registered User
    Namn
    Daniel K
    Reg.datum
    aug 2007
    Citat Ursprungligen postat av Nova67ss Visa inlägg
    Stämmer inte, när jag kollade med Bilia (igår) så tog de nästan 5500 kr för ENBART byte.

De som jag ska byta är följande:
    - Kamrem
    - Spännrulle till kamrem
    - Löphjul till kamrem
    - Vattenpump
    - Multimrem med AC
    - Byte av glykol

Möjligtvis att din summa ovan är enbart byte av kamrem exklusive kamrem.

EDIT: Skrev i mitt inlägg att jag ville ha en auktoriserad verkstad. Sket ju i Solna Bilteknik som hade fått väldigt dålig kritik från nästintill alla. De lutar väl åt att köra på Mekonomen då jag ändå köpt originaldelar som dock inte är från Volvo.
    Senast redigerat av Gearsofwar den 2009-06-02 klockan 18:07.

Namn
    Mr X
    Reg.datum
    jul 2004
    Jobb
    Egen företagare
    Vart i sthlm håller du till?

Registered User
    Namn
    Daniel K
    Reg.datum
    aug 2007
    Ca två mil söder om stan.

Namn
    Mr X
    Reg.datum
    jul 2004
    Jobb
    Egen företagare
    Jag skulle ta ca 1800för bytet så det är samma pengar du fått pris på.

Kamremssats kostar ca 2000kr ink vatten pump det är inget volvo byter för 2500ink material. 16.000mila service på volvo kostar drygt 7000 eller om det va lite mer, sist jag ringde och fråga i sthlms området...

mer effekt mindre volym Stoffes avatar
    Namn
    Christoffer B
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Säljare
    Citat Ursprungligen postat av Gearsofwar Visa inlägg
    Visst kan man tänka att jag är snål, men de närmsta månaderna kommer de att rulla pengar. Har redan lagt ut 2000 kr enbart delarna. Vore skönt om man kunde komma ner på 1000-1500 kr.
    Ehm, dom flesta verkstäder tar 700-1400:- i timmen.
    Nu vet jag inte vilken V70 du har, men det tar MINST 1 timme att byta kamrem och vattenpump.
    Det är inte bara delar som ska på plats, bilen ska in och upp på lyften, varmköras, luftas osv.
    Byt inte bara kamrem utan löphjul och spännare också.

Jag räknade på en V70N
    Och fick summan 3676:- och då var det bara 660:- + moms i timmen.
    /Stoffe (kamizakie)

Registered User
    Namn
    kenet f
    Reg.datum
    apr 2006
    Jobb
    Självförsörjande
    fattar mig inte på folk ,,dom köper en värsting bil eller nått annat för dyra pengar ,, sen om de ska göras nått på bilen en service eller den behöver delar så gnälls de att de är såå dyrt å man inte har råd,, då kan man lika gärna skita i å köpa en bil.menar har man en bil så får man räkna med att de kostar å fixa en del saker runt i kring bilen ,, annars får man ställa bilen å köpa en cyckel än å gnälla att allt är dyrt,,visst ja kan också tycka saker är dyrt men man får vackert betala.. min åsikt sen om andra har andra åsikter är det deras sak ,, //K
    Senast redigerat av slanngen den 2009-06-04 klockan 13:29.

Registered User Captainoatss avatar
    Namn
    Marcus K
    Reg.datum
    apr 2006
    Tycker det lät billigt

Servade precis min bmw för 8 k, och sen 5 k för lite andra byten , men det får man ta annars kan man köpa en ny kia eller något

Besserwisser
    Namn
    Daniel K
    Reg.datum
    dec 2004
    Volvo/Renault hemmavid skulle ha knappa 16.000 för att byta samma saker på min Laguna 2 1,8...helt otroligt. Tyckte du fick svinbra pris, bara att hugga till
    http://blogg.kortkort.net/#home custom-made kort av alla slag

Daniel Karlsson

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här