Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 35
    Registered User FeatherClouds avatar
    Namn
    Isabel Tränk
    Reg.datum
    jan 2009

Går det att få bidrag för lastbilskort någonstans?

Jag har då efter mycket tänkade kommit fram till att det är lika bra för mig att ta lastbilskort men det är lite svårt för mig att göra det privat då jag är arbetslös. Arbetsförmedlingen lär nog inte heller sponsra mig i denna lågkonjuturen och allt heller så min frågan är nu, kan jag söka bidrag någon annanstans? Det leder ju helt klart till arbete. Jag är 21 år gammal. Min pappa har kört lastbil i hela sitt liv, haft eget åker etc. och båda mina äldre bröder kör lastbil.. och även om jag är tjej som har intresset för bilar och lastbilar funnits där, kanske just för intresset inom familjen?

Jaja.. frågan var nu om ni visste hur jag skulle kunna gå tillväga? :-) Tacksam för all hjälp!

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Hej Isabel.

Ta en titt på reglerna för forumet http://www.zatzy.com/allmaent/announcements.html

Jag ändrar rubriken åt dig och tar bort avataren..

mvh
    Maciej

Registered User smashs avatar
    Namn
    Daniel P
    Reg.datum
    jul 2007
    En kompis till mig gick till ett åkeri och frågade dem om de kunde stå för det. De gick med på det och han jobbade av sig sin skuld till dem genom att dra av en viss summa varje månad på sin lön. Du kan ju kanske ta och höra dig för om detta.
    Less is more.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    idag är det helt dött på hela arbetsmarknaden så att fixa kortet genom ett åkeri är nog rätt svårt

råder dig till att kolla runt på sidor där man kan läsa på typ komvux och ta kortet där

jag gick själv en yrkesutbidlning till busschafför på en komvux utbildning
    då fick jag D-kort yrkeskompetens bevis enda det kostade mig var väll studielånet jag tog
    dock var det bara en 15veckor lång kurs så det blev inga stora pengar
    dock inget man måste göra utan man har rätt till en del bidrag

dock kan man ej tex söka soc under tiden utan då måste man låna av csn

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Ja, den du. :)
    Citat Ursprungligen postat av FeatherCloud Visa inlägg
    Jag har då efter mycket tänkade kommit fram till att det är lika bra för mig att ta lastbilskort men det är lite svårt för mig att göra det privat då jag är arbetslös. Arbetsförmedlingen lär nog inte heller sponsra mig i denna lågkonjuturen och allt heller så min frågan är nu, kan jag söka bidrag någon annanstans? Det leder ju helt klart till arbete. Jag är 21 år gammal. Min pappa har kört lastbil i hela sitt liv, haft eget åker etc. och båda mina äldre bröder kör lastbil.. och även om jag är tjej som har intresset för bilar och lastbilar funnits där, kanske just för intresset inom familjen?

Jaja.. frågan var nu om ni visste hur jag skulle kunna gå tillväga? :-) Tacksam för all hjälp!
    Lessebo? Finns en utbildning i närheten av din ort. Det är en ettårig yrkesförarutbildning där C, E och truckkort samt att man får någon genomgång så att man kan köra farligt gods. Vill du veta mer så skicka PM. Har själv tänkt söka och vill inte göra mer reklam än nödvändigt för den....

Slide in, burn out Willys avatar
    Namn
    Fredrik Williams
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Elektriker
    I Norrköping har dom en kurs som är på typ 40veckor. Där får du kortet och rätt till CSN bidrag samtidigt.

T.U.C tror jag det heter om jag inte minns fel?

Registered User
    Namn
    Mattias G
    Reg.datum
    maj 2005
    Arbetsförmedlingen brukar köpa in lastbils och maskinförarutbildningar, så ett besök dit kan ju inte skada iaf.

Registered User
    Namn
    John S
    Reg.datum
    feb 2005
    Arbetsförmedlingen är nog lite beroende på vilken komun man tillhör, dessutom har jag för mig att dom har krav på att man ska ha vart arbetslöst i ett år eller liknande. Men uppfyller man alla krav så brukar det generellt inte vara några problem alls att få kort av dom.

Fearless Zatzy user
    Namn
    Linus A
    Reg.datum
    nov 2004
    Kolla SYAB
    Citat Ursprungligen postat av LivinLoud
    tro vad du vill. jag vet vad jag tror.. Vad tror du?
    (\_/)
    (O.o)
    (> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Registered User FeatherClouds avatar
    Namn
    Isabel Tränk
    Reg.datum
    jan 2009
    Tack för era svar! Jag ska höra med Arbetsförmedlingen igen. *håller tummarna*

Registered User
    Namn
    Christofer Karlsson
    Reg.datum
    feb 2007
    Gör lumpen som lastbilchaffis annars så är du nästan garanterad ett lastbilskort.

Registered User
    Namn
    Erik A
    Reg.datum
    feb 2006
    Finns ju massa yrkesförarutbildningar.
    Är ju bara att söka en sån. Då får du utbildningen gratis + studiemedel från CSN.

15" Är manligt! Hampusds avatar
    Namn
    Hampus D
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Chaufför
    Art Recite | Konst, design och mina tankar Visserligen inte alls i ditt område. Men vafan jag kan uppoffra min soffa.
    Import - Service - Tuning av moderna USA-sportbilar. Vår specialitet är Ford Mustang 86-10
    -No Fear Motorsport Sweden-
    Lagledare för lag SYD. ;)

Registered User
    Namn
    Andreas S
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av FeatherCloud Visa inlägg
    Tack för era svar! Jag ska höra med Arbetsförmedlingen igen. *håller tummarna*
    kan din pappa lova jobb i minst 6 månader så betalar arbersförmedlingen gladligen körkortet!
    EVO VII RSII
    Power by K.Jönsson Customracing
    STI 08

Drar beställ i McDriven Chrille Ts avatar
    Namn
    Christian T
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Saab/Opel/Chevrolet/Peugot Mek
    Citat Ursprungligen postat av Hampusd Visa inlägg
    Art Recite | Konst, design och mina tankar Visserligen inte alls i ditt område. Men vafan jag kan uppoffra min soffa.

Tyresö.. Är de runt sthlm?
    ZATZY.com | User | C.Torneholm@hotmail.com
    Repti.net | BoaBiffen | Hemsida&Forum för alla reptiler.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här