Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 22
    Registered User
    Namn
    Fredrik W
    Reg.datum
    jul 2005

Varför kopplas jag ner från internet hela tiden?

Hej,

Har kopplat min dator till vårt nätverk med hjälp av ett d-link dwa 547 trådlöst till en router, d-link DIR-655.

Nu till problemet, efter att ha installerat drivrutiner och anslutit allting så det fungerar, så blir jag nedkopplad från internet hela tiden, ungefär. Varje gång jag gör mer än en grej som använder internet, så dör det. Jag kan knappt surfa och använda msn samtidigt.

Det märkliga är dock att D-links program har hela tiden kontakt med nätverket, men trots detta så kommer jag inte åt internet.

Som ni säkert märker, har jag inte total stenkoll på datorer, men jag gör mitt bästa, så snälla, hjälp mig!

MVH
    /Fredrik

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av coolfredde Visa inlägg
    Hej,

Har kopplat min dator till vårt nätverk med hjälp av ett d-link dwa 547 trådlöst till en router, d-link DIR-655.

Nu till problemet, efter att ha installerat drivrutiner och anslutit allting så det fungerar, så blir jag nedkopplad från internet hela tiden, ungefär. Varje gång jag gör mer än en grej som använder internet, så dör det. Jag kan knappt surfa och använda msn samtidigt.

Det märkliga är dock att D-links program har hela tiden kontakt med nätverket, men trots detta så kommer jag inte åt internet.

Som ni säkert märker, har jag inte total stenkoll på datorer, men jag gör mitt bästa, så snälla, hjälp mig!

MVH
    funkar det bättre ifall du kopplar dig med kabel till routern istället för trådlöst?

Registered User
    Namn
    Fredrik W
    Reg.datum
    jul 2005
    Har tyvärr inte möjlighet att prova detta, men det finns en dator kopplad till routern och där fungerar internet problemfritt. En annan dator med samma setup, i rummet bredvid datorn med problem, fungerar internet också problemfritt.
    /Fredrik

Nu på två hjul i kurvorna
    Namn
    Tobias.S
    Reg.datum
    feb 2004
    Jobb
    lösdrivare
    Dags att installera om burken kanske? =) För mkt xxx views kan ställa till med allt möjligt otyg

MVH
    Make it idiot-proof and someone will make a better idiot!

Man får va som man é när man inte blev som man skulle.

Registered User
    Namn
    Fredrik W
    Reg.datum
    jul 2005
    Men den är i princip helt ny, bara stått här några dagar. Så är inte fallet.
    /Fredrik

Personal Pro xistens avatar
    Namn
    Fredrik Andersson
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Maskinförare
    har haft ett antal d-link produkter och för mig har dessa problem som du beskriver uppstått pga för varm placering av självaste routern, men har aldrig haft trådlöst

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Har tyvärr inte möjlighet att prova detta, men det finns en dator kopplad till routern och där fungerar internet problemfritt. En annan dator med samma setup, i rummet bredvid datorn med problem, fungerar internet också problemfritt.
    har du inget vanligt nätverkskort i datorn eller varför går det inte att testa?

Registered User
    Namn
    Fredrik W
    Reg.datum
    jul 2005
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    har du inget vanligt nätverkskort i datorn eller varför går det inte att testa?
    Är två våningar mellan mig och routern, skulle krävas en väldigt lång sladd för att nå från routern till datorn.
    /Fredrik

Registered User
    Namn
    Fredrik W
    Reg.datum
    jul 2005
    Citat Ursprungligen postat av xisten Visa inlägg
    har haft ett antal d-link produkter och för mig har dessa problem som du beskriver uppstått pga för varm placering av självaste routern, men har aldrig haft trådlöst
    Men till alla andra datorer till nätverket fungerar internet helt utan problem.
    /Fredrik

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Är två våningar mellan mig och routern, skulle krävas en väldigt lång sladd för att nå från routern till datorn.
    det vore en bra grej ifall du kunde ta ner din dator och testa för då kan man direkt avgöra ifall det är problem med det trådlösa eller med routern/datorn.

Även om de har länk med routern så kan den vara för dålig, vad tycker datorn att du har för kvalitet på den trådlösa uppkopplingen?

Ju längre från routern du är desto lägre hastighet kan du kommunicera med, kan vara så att det inte räcker för att köra flera samtidiga uppkopplingar mot internet.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Ja, den du. :)
    Hej,

MVH
    Frågan är kommer din router åt internet men inte din dator? När du inte kommer åt intenet, lyser (a)dsllampan på ditt modem/router?

Jag hade problemet att enl. min isp så funkade deras adsl bäst med zyxel eftersom den enl. dem är stabilast. Själv hade jag en Netgear tidigare och kopplades ner över 20 gånger/dygn ibland. Sedan jag bytte till Zyxel kopplas jag inte ner alls.

Så kolla med din internetleverantör vilket märke de rekommenderar.

Registered User
    Namn
    Fredrik W
    Reg.datum
    jul 2005
    Men som sagt tidigare fungerar det utmärkt i rummet bredvid på en dator med samma setup.

När jag har internet säger datorn att signalstyrkan är medel/bra.

så här ser det ut när jag inte kommer in på internet:

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/25400000-25409999/640x480/25401863.jpg?0

Det som jag spontant tycker känns konstigt är att d-links program säger att det finns internet trots att det kopplar ned mig från det.

Tack så mycket för alla svar hittils.
    /Fredrik

Registered User PlayerZs avatar
    Namn
    Johan W
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Supporttekniker
    Provat med nya drivare till nätverkskortet?

Registered User
    Namn
    Fredrik W
    Reg.datum
    jul 2005
    Ja, det har jag, problemet kvarstår dessvärre fortfarande och jag har tyvärr inte själv heller kommit närmare en lösning.
    /Fredrik

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Men som sagt tidigare fungerar det utmärkt i rummet bredvid på en dator med samma setup.

När jag har internet säger datorn att signalstyrkan är medel/bra.

så här ser det ut när jag inte kommer in på internet:

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/25400000-25409999/640x480/25401863.jpg?0

Det som jag spontant tycker känns konstigt är att d-links program säger att det finns internet trots att det kopplar ned mig från det.

Tack så mycket för alla svar hittils.
    tittar man på bilden så ser man att d-link programmet visar kontakt och det gör även windows, dock har kontakten varit nere eftersom windows säger att det finns trådlösa nät tillgängliga och det gör den bara när nätet har varit nere en stund.

Kan vara så stt du har lite svag signal + någonting som stör emellanåt, t ex en mikrovågsugn eller trådlös telefon vilket gör att du tappar kontakten och datorn inte återansluter automatiskt. Skulle prova att flytta datorn närmare sändaren för att se ifall problemet kvarstår.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här