Resultat 1 till 7 av 7
    Opel Motorsport Maruders avatar
    Namn
    Robin B.
    Reg.datum
    apr 2005
    Jobb
    Lageransvarig

Var köpa gammal/gammaldags världskarta?

Frågas kom.

Att Sovjet och liknande är utsatt är ett måste, samt att den är svart-"vit"(gul?)

Storlek typ a3 eller större..
    Alla intäkter av försäljningen går oavkortat till fördelningen av vinsten

Multikulti? Nein danke! Kung Corrados avatar
    Namn
    Michael P
    Reg.datum
    jun 2002
    Upplands Väsby i kalifatet Sverige i Eurabia
    Jobb
    Pendeltåg
    I gamla stan (Stockholm) finns två affärer som enbart säljer gamla kartor, ritningar och tryck av gamla målningar. Jag har personligen sett att dom har det du söker då jag vid flertalet tillfällen varit ute efter liknande kartor. Dom brukar dock kosta rätt mycket då det oftast verkar vara orginalkartor som saluförs.

Nu hatar du ju förvisso oss Stockholmare, men kanske - om du har tur - så är ägarna av affärerna utbölingar? Kanske rent utav från Brynäs?

• Antique Maps & Prints, Köpmantorget 2. Gamla kartor och dekorativa tryck ofta med avbildningar av växter och djur.
    • KM Flodin & Co, Västerlånggatan 37. Bildantikvariat med ett stort urval av gamla kartor och antika tryck.
    Süd-Tirol ist nicht Italien! Süd-Tirol bleibt deutsch!
    Solidarität mit unseren Volksgenossen!

Opel Motorsport Maruders avatar
    Namn
    Robin B.
    Reg.datum
    apr 2005
    Jobb
    Lageransvarig
    Citat Ursprungligen postat av Kung Corrado
    I gamla stan (Stockholm) finns två affärer som enbart säljer gamla kartor, ritningar och tryck av gamla målningar. Jag har personligen sett att dom har det du söker då jag vid flertalet tillfällen varit ute efter liknande kartor. Dom brukar dock kosta rätt mycket då det oftast verkar vara orginalkartor som saluförs.

Nu hatar du ju förvisso oss Stockholmare, men kanske - om du har tur - så är ägarna av affärerna utbölingar? Kanske rent utav från Brynäs?

• Antique Maps & Prints, Köpmantorget 2. Gamla kartor och dekorativa tryck ofta med avbildningar av växter och djur.
    • KM Flodin & Co, Västerlånggatan 37. Bildantikvariat med ett stort urval av gamla kartor och antika tryck.
    Tack för ett bra svar! Och att originalkartor kostar en bra slant är jag fullt medveten om, men det är väl ganska tveksamt om det tillverkas nya "gamla" kartor?

Dessa två ställen ska garanterat kollas upp!

(ot)
    Äh, inte hatar jag stockholmare inte. Det är bara ett skämtsamt svar på en annan användares signatur. Dessutom är jag långt ifrån Brynäsare från början

Mvh
    Alla intäkter av försäljningen går oavkortat till fördelningen av vinsten

Multikulti? Nein danke! Kung Corrados avatar
    Namn
    Michael P
    Reg.datum
    jun 2002
    Upplands Väsby i kalifatet Sverige i Eurabia
    Jobb
    Pendeltåg
    Jag glömde slänga in en i inlägget. Jag tog naturligtvis inte illa vid mig och jag ogillar rätt många stockholmsjävlar jag med

Du kan även kolla in utländska sidor, typ "The Old Map Gallery - Antique Maps and Prints". Finns massvis med sidor som säljer kopior från orginalkartor!

Lycka till!
    Süd-Tirol ist nicht Italien! Süd-Tirol bleibt deutsch!
    Solidarität mit unseren Volksgenossen!

dEffektgaraget Ginettas avatar
    Namn
    Christoffer A
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Egen företagare
    Har en med Sovjetunionnen som är sisådär 2-3m bred
    dEffektgaraget: Corvette Stingray, Camaro BB, Ascona B och Ginetta G34

Registered User
    Namn
    Erik F
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    Managementkonsult
    Finns en till kartaffär på Regeringsgatan, precis vid Kungsbron som brukar ha massa läckra saker i fönstret

Registered User
    Namn
    Abu Hassan Bin Achmed from Schweden
    Reg.datum
    sep 2004
    Citat Ursprungligen postat av Ginetta
    Har en med Sovjetunionnen som är sisådär 2-3m bred

Samma här, dock är den i färg. Fast gulaktig nyans efter alla år den varit med. Försökte hitta någon datumstämpel, men fann ingen. Men skulle tro att den är en sisådär 60 år eller nåt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här