Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 23
    Tyska expert
    Namn
    Jens G.
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    Speditör

Klämd nerv eller ryggskott. Vad göra?

Lyckades med konststycket att antagligen klämma något i ryggen igår eftermiddag på jobbet. Lyckades sova på kvällen men var jobbigare att komma ur sängen idag på morgonen. Efter dagen på jobbet började ryggen kännas ok igen. Men nu när jag gick o la mig för att sova kunden jag inte vrida på mig alls. Enda sättet för att det inte ska kännas som att någon kör in en kniv i ryggen på mig är att sitta eller stå. Smärtan är strax ovanför röven och när det smärtar så är det som jag skrev innan som om någon skulle köra in en kniv i ryggen på mig.

Vad kan jag göra för att detta ska försvinna så snabbt som möjligt? Jag vill verkligen inte gå och lägga mig för jag blir stel som en pinne efter 10 minuter och kan knappt röra mig längre. Har provat med att duscha varmt men det blev nästan bara värre.
    Att lägga benen högt för att avlasta ryggen funkade inte heller. Tog en promenad innan och det var ju skönt för stunden. Men så snart jag kommit hem så kommer smärtorna igen.
    Behöver du hjälp med
    att översätta Tyska till
    Svenska skicka PM till mig.

MIN PROJEKTTRÅD

Latmask
    Namn
    Mikael Lakner
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Export
    Låter faktiskt litegrann som diskbråck, alt. ischias.
    Har du haft probs med ryggen tidigare? Strålar smärtan nedför benet?
    Har själv haft diskbråck, med liknande symtom som du.
    Men nu har jag haft problem med ryggen sedan barnsben.
    När min värk blir förjävlig använder jag mig av en TENS-apparat, kanoninvestering.
    Håller man ryggen igång så funkar det hyfsat, testa med att lägga överkroppen på ett stadigt bord. Med underkroppen hängandes fritt, brukar kunna hjälpa. Men rekommenderar dig att gå till läkaren omgående, då det faktiskt kan vara diskbråck. Lycka till och krya på dig.
    Licensierad bäverjägare

Tyska expert
    Namn
    Jens G.
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    Speditör
    Har nu varit i kontakt med läkare efter att bara ha kunnat sova i 30 minuter inatt.
    Akut ryggskott kallade de det och skrev ut smärtstillande som jag ska ta innan jag går och lägger mig inatt. Brukar få en sån här sak en gång om året men detta är värst hittils.
    Behöver du hjälp med
    att översätta Tyska till

MIN PROJEKTTRÅD

Quality Engineer
    Namn
    Fredrik B
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Quality Engineer
    Kan också vara något som har drabbat mig nämligen "Posteriort derangement".
    Sök lite på nätet så kanske du kan se om det passar in.

Latmask
    Namn
    Mikael Lakner
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Export
    Gött att kunna få sova iaf.
    Jag får såna här hemskheter 2 ggr/år, höst och vår.
    Men som sagt, jag har lärt mig att lindra det själv.
    Tröttnade på att läkarjäveln alltid ville kolla prostatan, "jaha ja upp med arselet så jag får känna runt lite". Sist sa jag till honom att skaffa hjälp, tredje gången på 3 månader. Men lik förbannat ville han in i röven och känna, jävla bögläkare.
    Senast redigerat av Bogart den 2008-04-02 klockan 13:07.
    Licensierad bäverjägare

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Hahahahahaha. Mikael got fingerd!

Latmask
    Namn
    Mikael Lakner
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Export
    Citat Ursprungligen postat av Auto
    Hahahahahaha. Mikael got fingerd!
    Yepp, two times. NO MORE säger jag bara.
    Licensierad bäverjägare

Tyska expert
    Namn
    Jens G.
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    Speditör
    Citat Ursprungligen postat av Bogart
    Gött att kunna få sova iaf.
    Jag får såna här hemskheter 2 ggr/år, höst och vår.
    Men som sagt, jag har lärt mig att lindra det själv.
    Tröttnade på att läkarjäveln alltid ville kolla prostatan, "jaha ja upp med arselet så jag får känna runt lite". Sist sa jag till honom att skaffa hjälp, tredje gången på 3 månader. Men lik förbannat ville han in i röven och känna, jävla bögläkare.
    Hahaha.... Varför ska de alltid in där bak? ;P.

Klämde i mig en av tabletterna innan och försökte sova lite. Mindre lyckat kan jag ju säga att det var. Tabletterna hjälper inte ett skit utan det är jag som har börjat lära mig hur jag kan ligga i sängen utan att nästan börja lipa av smärta. Tror det håller på att bli lite bättre för övrigt. Gör inte ont för minsta lilla längre utan bara ibland vid vissa rörelser. Kommer nog gå över detta tror jag.
    Behöver du hjälp med
    att översätta Tyska till

MIN PROJEKTTRÅD

Zatzy vän Neos34s avatar
    Namn
    Sven Eriksson
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    IT ansvarig
    Gå till en Kiropraktor å få el massage mm
    Mvh. Neos34

Registered User
    Namn
    Janne S
    Reg.datum
    jul 2002
    Så kallad akut lumbago, vilket du har nu går som regel över av sig självt. Om inte sök läkare igen. Det finns en del symptom som man ska vara vaksam på, om du har dom så ska du söka akut.
    Kolla på http://www.ryfs.nu och Lumbago

En som väntar på ryggoperation :-)

Solstol Danniss avatar
    Namn
    Danni M
    Reg.datum
    jun 2005
    Jobb
    Reservdelskvinna
    Får du ingen hjälp av vanliga vårdcentralen, åk till riktiga akuten. Drog med min sambo dit för att dem på VC bara gav han skitmediciner och ingen hjälp när han vart där 3ggr pga det som dem sa var ryggskott och skulle gå över av sig självt.

Väl där så fick vi veta att han har DISKBRÅCK.
    Men han fick remiss till sjukgymnast, han har magnetröntgats och har fått riktigt bra mediciner, för att både kunna slappna av och sova om nätterna och smärtstillande för att kunna fungera någorlunda om dagarna. Han är dock sjukskriven, upp till ett halvår om vi har otur. Men han fick hjälp iallafall på akuten. Äntligen! Och idag ska han iväg till naprapaten för lite välbehövlig massage.

Skit i vårdcentralen. Åk till riktiga Akuten. När vi åkte in till SöS i fredags morse så var det ingen kö alls. Vi var klara på drygt 4h, ingen väntetid alls.

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Om du har ont, gå genast till läkare. En kollega gick med diskbråck i tre-fyra veckao. ("det går nog över"). Hon har nu genomgått tre operationer på två veckor och är beordrad att inte träna på ett par månader.

zatzy User
    Namn
    per jansson
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    lastbilsmekaniker
    jag har lyckats med att komprimera 2st ryggkotor och när jag får som du säger det känns som en kniv i ryggen och man kan knappt andas för det gör så jävla ont då åker jag direkt till en kiropraktor så han får knäcka till ryggen
    då går den värsta smärtan över direkt sen effter någon dag är man helt bra igen.
    www.gosisters.se

Personal Pro xistens avatar
    Namn
    Fredrik Andersson
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Maskinförare
    Kiropraktor är det enda som hjälper, inte ens någon idé att gå till doktorn, där får man kalla handen, har ALLTID vart så för min morsa och då har hon scolios, (förvridning av kotorna)

the one and only mikaelas avatar
    Namn
    Mikaela T
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Jobbar i butik
    Skulle också gå till massör, naprapat eller liknande!
    what other people think of me is none of my buisness

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här