Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 17
  1. #1
    Registered User Magnus13s avatar
    Namn
    Magnus L
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7

    Motoruppgradering Outlander Turbo?

    Hallå!
    Finns det någon på forumet som har en Outlander Turbo och har låtit uppgradera den?
    Jag undrar om Ni i så fall är nöjda med effektökningen. Blev allt bra eller tillkom några nackdelar?
    Håller koppling mm?
    Hur påverkades bränsle förbrukningen mm.
    Tacksam för svar.
    //M.

  2. #2
    RalliArt Sportback "10
    Namn
    ChristerL
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Upplands Väsby/Sollentuna
    Jobb
    Ingenjör
    Inlägg
    201
    Jag har låtit JRM fixa min och den går kanonbra, förbrukningen minskade lite, men den ligger runt +- litern ändå.
    Allt verkar funka ok, körde på riktiga rallyvägar i Tavastehus Finland för nån vecka sen i riktigt ruskväder o det var kul som fan, man kan ganska lätt få ut rumpan på bilen i kurvorna och sen bara trampa på.

    Jag är helnöjd.

    //Gata&Skog

  3. #3
    RalliArt Sportback "10
    Namn
    ChristerL
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Upplands Väsby/Sollentuna
    Jobb
    Ingenjör
    Inlägg
    201
    Precis hämtat bilen hos JRM Racing efter lite större operation.
    304hk, 431Nm.
    Större IC på G, då hamnar vi nog runt 340-350kusar.

    NU snackar vi bensinförbrukning!

    Stort Tack Till JRM Racing, superseriös firma!!!!





    Först i landet?

    //Gata&Skog

  4. #4
    Registered User Adrenalines avatar
    Namn
    Al C
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Eastside
    Inlägg
    3 262
    Citat Ursprungligen postat av Gata&Skog
    Precis hämtat bilen hos JRM Racing efter lite större operation.
    304hk, 431Nm.
    Större IC på G, då hamnar vi nog runt 340-350kusar.

    NU snackar vi bensinförbrukning!

    Stort Tack Till JRM Racing, superseriös firma!!!!





    Först i landet?

    //Gata&Skog
    Vad har du gjort med den förutom chip?
    Citat Ursprungligen postat av KTL
    Att folk har fel och jag rätt, är inte det uppenbart?
    IF YOU STEP ON MY TOES I WILL BREAK YOUR LEG

  5. #5
    RalliArt Sportback "10
    Namn
    ChristerL
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Upplands Väsby/Sollentuna
    Jobb
    Ingenjör
    Inlägg
    201
    Spec:
    EcuTeK programmering
    HKS M40G Tändstift
    HKS Panelfilter (sen tidigare)
    Walbro GSS342 Bränslepump
    HKS 2,5" Rostfri Downpipe
    Spridare (550cc)
    Mitsubishi EVO 9 Turbo
    Mitsubishi EVO 9 Grenrör
    Helix rostfri Elbow
    JRM Racing Custom Tryckrör
    JRM Racing Custom Insugsslang till Turbo

    //Gata&Skog
    Senast redigerat av Gata&Skog den 2008-08-29 klockan 16:20.

  6. #6
    Snorunge på 20bast !
    Namn
    Joakim Hedlund
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av Gata&Skog
    Spec:
    EcuTeK programmering
    HKS M40G Tändstift
    HKS Panelfilter (sen tidigare)
    Walbro GSS342 Bränslepump
    HKS 2,5" Rostfri Downpipe
    Spridare (550cc)
    Mitsubishi EVO 9 Turbo
    Mitsubishi EVO 9 Grenrör
    Helix rostfri Elbow
    JRM Racing Custom Tryckrör
    JRM Racing Custom Insugsslang till Turbo

    //Gata&Skog
    FAN VA HÅRT!
    Lycka till o ta hand om bilen ;D
    Rock the streets!

  7. #7
    Registered User
    Namn
    Fredrik W
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Stuvsta
    Inlägg
    144
    Ungefärlig kostnad på detta?

    (EcuTeK programmering
    HKS M40G Tändstift
    HKS Panelfilter (sen tidigare)
    Walbro GSS342 Bränslepump
    HKS 2,5" Rostfri Downpipe
    Spridare (550cc)
    Mitsubishi EVO 9 Turbo
    Mitsubishi EVO 9 Grenrör
    Helix rostfri Elbow
    JRM Racing Custom Tryckrör
    JRM Racing Custom Insugsslang till Turbo)

    Vad ger bara programeringen i effekt?

    /Fredrik

  8. #8
    RalliArt Sportback "10
    Namn
    ChristerL
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Upplands Väsby/Sollentuna
    Jobb
    Ingenjör
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av E30Mpower
    Ungefärlig kostnad på detta?

    (EcuTeK programmering
    HKS M40G Tändstift
    HKS Panelfilter (sen tidigare)
    Walbro GSS342 Bränslepump
    HKS 2,5" Rostfri Downpipe
    Spridare (550cc)
    Mitsubishi EVO 9 Turbo
    Mitsubishi EVO 9 Grenrör
    Helix rostfri Elbow
    JRM Racing Custom Tryckrör
    JRM Racing Custom Insugsslang till Turbo)

    Vad ger bara programeringen i effekt?

    /Fredrik
    Gå in på JRMs sida, där kan du se vad uppgradering på vanliga evosarna ligger, så kan du få en uppfattning, här tillkommer dock turbo+att inte allt passar "bolt on"
    Mer exakt kolla med dem direkt.
    Inget som ligger på hyllan ännu.
    Bara EcuTeK ger 270 hk.
    Bromsade sist 321hk efter montering av ersättnings IC, finns mer att ta ut men jag vill behålla lite komfort.
    Kontakta JRM direkt, otroligt seriösa, du kommer inte ångra dej.

    //Gata&Skog
    (krake med influensa)

  9. #9
    Outlander Turbo 270/400
    Namn
    Thomas M
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Bjursås
    Jobb
    Kock
    Inlägg
    4
    HejHej
    Hur verkar allt hålla i bilen nu när du kört en stund med grejerna på? Håller koppling och drivaxlar...
    Hur mycket soppa vill den ha? Börjar bli sugen på nåt liknande nu... Kör med bara EcuTek nu

  10. #10
    RalliArt Sportback "10
    Namn
    ChristerL
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Upplands Väsby/Sollentuna
    Jobb
    Ingenjör
    Inlägg
    201
    Tjena.
    Allt håller bra, har satt på slitsade skivor fram, ska uppgradera beläggen snart, men den går jätte snällt med all denna effekt i bilen (321hk, 466nm), runt litern blandad körning.
    Väntar nu på en ny slutdämpare, anpassad för bilen, så blir jag av med flera meter onödiga rör runt original dämparen, det är ju ett ormbo i jämförelse med den raka fr Trust/Greddy jag beställt.
    Ska försöka få JRM att ta en liten genomgång på den snart, men tänkte ta det i samband med att dämparen kommer, kunde vara kul att se om den ger den effektökningen jag misstänker.
    JRM kan jag verkligen rekommendera, de har gjort/gör ett kanonjobb och jag är nöjd.
    Bara fråga på om det är nåt annat du undrar
    //Gata&Skog

  11. #11
    RalliArt Sportback "10
    Namn
    ChristerL
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Upplands Väsby/Sollentuna
    Jobb
    Ingenjör
    Inlägg
    201
    Froggman, du kan ju gå in här och titta mer på bilen om du vill, finns mycket matnyttigt i övrigt på den här siten:
    ?? - Social - Nengun Performance
    Mvh
    //Gata&Skog

  12. #12
    Outlander Turbo 270/400
    Namn
    Thomas M
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Bjursås
    Jobb
    Kock
    Inlägg
    4
    Suttit många timmar på den sidan redan...
    Tyckte också om JRM när jag va ner och mappade min.
    Hör väl av mig om jag får tummen ur och börja bygga sen...

  13. #13
    RalliArt Sportback "10
    Namn
    ChristerL
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Upplands Väsby/Sollentuna
    Jobb
    Ingenjör
    Inlägg
    201
    Jo, finns mycket kul där, bara och hojta till om det är nåt, jag försöker uppdatera sidan så fort det händer nåt mer.

    //Gata&Skog

  14. #14
    Outlander Turbo 270/400
    Namn
    Thomas M
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Bjursås
    Jobb
    Kock
    Inlägg
    4
    Vart va det du fick tag i bromsskivorna och vad fick du betala för dom? Funkar de bra? Skulle haft nya fram nu

  15. #15
    RalliArt Sportback "10
    Namn
    ChristerL
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Upplands Väsby/Sollentuna
    Jobb
    Ingenjör
    Inlägg
    201
    Kontakta Rolleslitz, han ordnar det, runt 1200 per par.
    Funkar suveränt.

    //Gata&Skog

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här