Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 46
    Registered User
    Namn
    Jim N
    Reg.datum
    mar 2005

Sugen på en Dodge ram!

Med den nya karossen som kom 2001.
    Vad kan man säga?
    Quadcab 1500 med V8:an . Är bränsleförbrukning så blodig som man tror eller till och med värre?

Försäkring, skatt?

Prestanda?

Osv . All info uppskattas!

Registered User
    Namn
    Stefan J
    Reg.datum
    feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av DriveXxX
    Med den nya karossen som kom 2001.
    Vad kan man säga?
    Quadcab 1500 med V8:an . Är bränsleförbrukning så blodig som man tror eller till och med värre?

Försäkring, skatt?

Prestanda?

Osv . All info uppskattas!

kör en polares ram sedan 3 månader, kul bil!!
    drar ca 2,5l/milen.

vet inget om skatt å försäkring, den går som ett AS
    skit cool bil!

Spirit of Competition Semifreaks avatar
    Namn
    Andreas H
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Linjemålning
    Om du tänkte på Gen 3 så kom den 02 ;-)

Förbrukningen beror helt på V8, 5.9litern är värst på förbrukning säger de som vet! Sen kommer hemin, och allra minst tar 4.7an med 235 hk som låter kul och tar rätt mycket mer lagom med soppa! Annars finns "sneak" 3.7 liter sexa också men det är knappast kul!

Sök runt lite på www.dodgetalk.com, där hittar du allt det du vill veta!
    Don't judge a car by it's speed, but instead on the feel while taking it around the track
    Mitsubishi Evo VIII US-Spec '05

E30 nörd... Amplifys avatar
    Namn
    Linus Strandholm
    Reg.datum
    mar 2004
    går som ett AS?
    Knappast :P

Köp en med Cummins diesel så har du bil som räcker och blir över och är enkel att trimma

www.wcx.nu Kristofers avatar
    Namn
    Kristofer S
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Egen företagare
    Som och kasta pengarna i sjön, den drar hiskeliga mängder (kom aldrig under 3l/mil) och är med mina mått relativt slö. Köp cumminsdiesel istället.
    V-däck säljes 215/55/16 HELT NYA!!

Namn
    Andreas H
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Linjemålning
    Kristofer: Vilken motor var det i den du körde?

Om Cummins är intressant kan jag slänga upp ett litet recept

Smarty. Grand rock mitre cut 6" stacks, 31.5" höga, bullbars, sidesteps och bushwackers.. Skalenligt har jag inte lyckats nå bästa höjd men enligt mig så ser 35" sulor på 18" och runt 3-4" höjning bäst ut..

48RE automatlådan håller för ca. 75 extra rwhp om man kör hårt eller 90 om man är väldigt fin på gasen, men manuella sägs bara vara byta koppling och köra. Ska du upp i rejäl effekt är dock arp-bult till toppen ett tips efter 50 psi i ladd har jag för mig.. Notera att du kan hålla dig till 1.1-1.7 i förbrukning och ändå köra från väldigt mycket rakt fram beroende på trim.. (Kan givetvis dra mer om du står på hela tiden, men den drar hyggligt i jämn fart)
    Don't judge a car by it's speed, but instead on the feel while taking it around the track

400/727 -73 & 318/833 -76
    Namn
    Lars B
    Reg.datum
    apr 2001
    4,7:an finns ju även i flexifuel, vilket kan vara intressant.
    Dieslarna är ju trevliga, men går ju knappast att regga som lätt lastbil, förutom några få som lyckats...
    Själv åker jag Quad Cab 03:a med 5,9 Magnum, har mätt förbrukningen på varje tank under ca 1000 mil å den hamnar mellan 1,53-2,45, oftast runt 2 liter milen å då är det korta sträckor (5-10km, utan motorvärmare).
    Helnöjd med (last)bilen! :-D
    big block makes sense.

Det löser sig.. Tco Satans avatar
    Namn
    Anders S
    Reg.datum
    maj 2005
    Citat Ursprungligen postat av Slayer9
    ..och allra minst tar 4.7an med 235 hk som låter kul och tar rätt mycket mer lagom med soppa!
    Vad drar då 4,7 motorn? har hört att den ska kunna köras på litern milen men det kanske är önsketänkande?

400/727 -73 & 318/833 -76
    Namn
    Lars B
    Reg.datum
    apr 2001
    Det är önsketänkande, endast dieseln närmar sig en liter per mil.
    Kan tänka mig att uttalandet kommer sig av att någon kollade momentan förbrukning i lätt medvind och medlut i 90 km/h :-D
    Att "snitta en tank på en liter milen" är omöjligt.
    big block makes sense.

' DTMs avatar
    Namn
    Jan T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Slayer9
    Kristofer: Vilken motor var det i den du körde?

Om Cummins är intressant kan jag slänga upp ett litet recept

Smarty. Grand rock mitre cut 6" stacks, 31.5" höga, bullbars, sidesteps och bushwackers.. Skalenligt har jag inte lyckats nå bästa höjd men enligt mig så ser 35" sulor på 18" och runt 3-4" höjning bäst ut..

48RE automatlådan håller för ca. 75 extra rwhp om man kör hårt eller 90 om man är väldigt fin på gasen, men manuella sägs bara vara byta koppling och köra. Ska du upp i rejäl effekt är dock arp-bult till toppen ett tips efter 50 psi i ladd har jag för mig.. Notera att du kan hålla dig till 1.1-1.7 i förbrukning och ändå köra från väldigt mycket rakt fram beroende på trim.. (Kan givetvis dra mer om du står på hela tiden, men den drar hyggligt i jämn fart)
    Killen med koll! *tummen upp*
    Du råkar inte ha stenkoll på hur hög t.ex en 01 Dodge RAM 2500 är original? Och hur hög den blir med 4" höjning?

Ska ha en fet pickis men tyvärr sätter garagetöppningen lite begränsningar

Du råkar inte ha några bilder på 2500or med ditt recept på höjning och fälgar?
    Jag vill ha lagom höjd samt att fälgarna ska bredda rejält utåt.

||----DTM----||

' DTMs avatar
    Namn
    Jan T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Thunderbolt
    Det är önsketänkande, endast dieseln närmar sig en liter per mil.
    Kan tänka mig att uttalandet kommer sig av att någon kollade momentan förbrukning i lätt medvind och medlut i 90 km/h :-D
    Att "snitta en tank på en liter milen" är omöjligt.
    Polaren med en original 06ans 2500 diesel säger att han aldrig kommit under 1.3 på en tank.

||----DTM----||

Registered User
    Namn
    Johan S
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av DTM
    Polaren med en original 06ans 2500 diesel säger att han aldrig kommit under 1.3 på en tank.
    Förbrukningen beror mycket på hur den är specad. 24 ventilarna drar generellt mer än de gamla 12 ventilarna. En mega cab 4wd drar självfallet mer än en standard cab 2wd.

Med andra ord en gammal 12v, std cab, 2wd med manuell låda går antagligen att köra på litern landsväg. En ny 24v, mega cab 4wd med auto, inte en chans.

= FLAME. ffs... :) FL3JMs avatar
    Namn
    Konrad L
    Reg.datum
    okt 2005
    Du råkar inte ha stenkoll på hur hög t.ex en 01 Dodge RAM 2500 är original? Och hur hög den blir med 4" höjning?

Höj- och sänkbar luftfjädring då?

' DTMs avatar
    Namn
    Jan T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av FL3JM
    Höj- och sänkbar luftfjädring då?
    Har tänkt på det men den dagen du glömmer då? För glömma kommer man göra någon gång

||----DTM----||

Namn
    Andreas H
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Linjemålning

Du råkar inte ha några bilder på 2500or med ditt recept på höjning och fälgar?
    Jag vill ha lagom höjd samt att fälgarna ska bredda rejält utåt.
    Ingen aning exakt höjd på den, men går nog att hitta på wikipedia eller dodges hemsida sen lägger du till valfri höjd i tum. Vilka årsmodeller är du intresserad utav? Den äldre tycker jag passar lite bättre med 2-3" höjning medan lite nyare upp till 6" då den är lite bredare.. Ser helst att den blir skalenlig!

Den första har 30.5" höga (6") stacks, nummer 2 är en powerwagon som är högre orginal så går inte att jämföra, sen den silverfärgade är 6" höjning med 35" däck, det finns olika höjningskit bl.a carlii och Kore höjningar som är 2.75" som man åker riktigt skönt med.. Medan andra klagar på stötighet i skyjackers m.fl

Frågat som ett djur på dodgetalk om det går på 35x15.50x18, för 15.50 breda däck ser grymt bra ut! Men ingen som törs svara på det, får testa när jag väl flyttar "över pölen"

Här kommer några bilder, inte hittat någon med tillräckligt breda däck än dock..

Ang. förbrukningen så verkar det spela stor roll hur man använder dom. Den drar mer om man aldrig drar riktigt tungt och "sotar ur dom".. Men det värsta jag hört om är 1.6-1.7 med nya 6.7an som drar hiskeligt mycket mer än 5.9an! 12v drar mindre än 24v, Gå in på garaget.org och sök på Ram så finns det en cummins diesel 98-02 med höjning och rätt breda däck (14.50").. Ser riktigt bra ut!
    Bifogade bilder Bifogade bilder     

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här