Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 57
    Registered User Coopersweden.ses avatar
    Namn
    Johan W
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    IT-nörd
    Citat Ursprungligen postat av Zagor
    Märkligt att alla rekommenderar de dyra gammelbankerna.

Swedbank ger dig 0% ränta på lönekontot, tar 195-250 kr/år för Visakort, 155 kr/år för internetbanken och 50 kr/st för utlandsbetalningar.

Nordea ger dig 0% ränta på lönekontot, tar 288-470 kr/år för Visakort, 144 kr/år för internetbanken (tillval Betalningar) och 30 kr/st för utlandsbetalningar.

Handelsbanken ger dig 0% ränta på lönekontot, tar 250 kr/år för Visakort, 0 kr/år för internetbanken och 40 kr/st för utlandsbetalningar.

Skandiabanken ger dig 3.75% ränta på lönekontot, tar 0 kr/år för Visa kreditkort, 0 kr/år för internetbanken och 0 kr/st för utlandsbetalningar.

Svårt val?
    Haft Skandiabanken och har inget speciellt att klaga på men en bra bankkontakt väger över lönekonto-ränta i mina ögon

Sen så klantade sig Skandiabanken rejält, dom skickade som sagt en bankväxel på 100.000:- i vanligt kuvert och den var på vift i ett par dagar innan grannen kom upp med den.
    Det kändes lite olustigt. Men har man ingen bra kontakt är ju Skandiabanken helt klart ett alternativ...

Registered User
    Namn
    Kalle L
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av Coopersweden.se
    Haft Skandiabanken och har inget speciellt att klaga på men en bra bankkontakt väger över lönekonto-ränta i mina ögon

Sen så klantade sig Skandiabanken rejält, dom skickade som sagt en bankväxel på 100.000:- i vanligt kuvert och den var på vift i ett par dagar innan grannen kom upp med den.
    Det kändes lite olustigt. Men har man ingen bra kontakt är ju Skandiabanken helt klart ett alternativ...
    Stod det grannens namn på kuvertet eller? Annars är det väl posten som klantat sig?
    MVH Kalle
    BMW Z4 M Coupé -07

Registered User
    Namn
    Björn S
    Reg.datum
    feb 2006
    Citat Ursprungligen postat av Thorell
    Handelsbanken har E-Certifikat inloggning, med säkerhetsprogram som jobbar ihop med hemsidan när du tycker logga in.
    Hur pass säkert är sånt jämtemot SEBs säkerhetsdosa?
    Något att komma ihåg är att det alltid är bankens ansvar att hålla reda på pengarna medan de ligger på ditt konto - inte ditt. Bankens säkerhetsrutiner är alltså till för att skydda banken, inte för att skydda dig.

Registered User Coopersweden.ses avatar
    Namn
    Johan W
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    IT-nörd
    Citat Ursprungligen postat av KalleL
    Stod det grannens namn på kuvertet eller? Annars är det väl posten som klantat sig?
    Jo posten gjorde bort sig mest men tycker att dom borde skickat ett rekat brev så man kunde haft koll på det iaf...
    Skillnaden som jag ville komma till är att det är rätt skönt att bara ringa ett samtal och åka och hämta växeln direkt istället för att lista på att posten ska göra sitt jobb (vilket dom inte gör så ofta )

Registered User
    Namn
    Björn S
    Reg.datum
    feb 2006
    en bra bankkontakt väger över lönekonto-ränta i mina ögon
    Jag kan hålla med om att räntan på lönekontot inte är jätteviktig, jag stör mig mer på alla avgifter. I samband med dessa är 0-räntan ett ytterligare hån.

Sedan är jag kanske ovanlig som aldrig känt behov av en "bankkontakt". Företag som kräver att jag ska etablera en personlig relation med deras personal för att ge mig bra service får inte mina pengar.

RoslagsAssistans zerials avatar
    Namn
    Stoffe L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Bilbärgare
    Kan väl flika in med mina erfarenheter;

Privat har jag skandiabanken; bra ränta, inga avgifter. Enkelhet. ICA banken bygger på samma koncept. Jag har i alla fall en bankkontakt om jag så skulle vilja använda den, en kille som ringer lite då och då och undrar om jag är nöjd, eller bara har någon fråga. Alltid samma kille. Personligen så känner jag inget sådant behov, av att behöva gå eller åka någon stans till ett tjusigt kontor för att uträtta mina ärenden, då banken oftast har öppet på dagaran (snäva kontorstider) och jag arbetar om dagarna så känns det rätt värdelöst.

Företaget har Handelsbanken, mest för att en rad andra företag i samma bransch har dem, och att just då hade inte skandiabanken möjligheten till att erbjuda den tjänsten. Handelsbanken är också enkelt, men bygger som så mycket annat på avgifter, det är skitsummor många gånger - men varför är en löneutbetalning dyrare än att betala en räkning? varför ska man ha en hiskelig summa pengar för att få kontoutdrag över en längre period än 12 månader (som man kan lappa ihop gratis på internet)? Räntan får väl duga för att vara ett affärskonto, och dessutom fixade de till en kalasbra leasing på senaste tillskottet i flottan, så man får väl vara nöjd med helheten ett tag till...
    RoslagsAssistans (FALCK Roslagen)
    Bärgning & Väghjälp, dygnet runt! tel. 0175 - 703 88 / 0176 - 184 80

Teckna Falck Väghjälp och få gratis bärgning och hyrbil

JESTEM HARDCOREM
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    maj 2001
    Som privatperson gillade jag SEB's internettjänst bäst.

Swedbanks är lite mer omständig vid betalningar, men enormt smidig om man har enskild firma.

Sen lärde jag mig nyss ett trick med Swedbanks telefonbank som fick dom att växa. Trycker man 70# så kommer den ihåg vilket nummer man ringde från, och nästa gång du ringer från det numret får du saldot uppläst direkt. Mkt smidigt att ha i mobilen.

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Har haft Swedbank i en massa år och inte direkt varit missnöjda med dem. Iofs har jag varit student och inte haft ngt behov av något annat än att se CSN-pengarna komma in på kontot.
    Bytte dock bank till SEB innan jul och anledningen till det stavas, en bra kontakt med personlig bankman. Kommer antagligen ha behov av lite mer krävande tjänster inom några år och då värderas en bra bankman högt.

Vad vill jag ha sagt med detta då?
    Jo att de flesta banker är nog så pass lika att man kan och bör välja den som "känns" rätt. En bra kontakt kan uppväga ngt sämre villkor likadant som en dålig bankman kan stjälpa en bank trots kanonvillkor.

//d
    zatzy.com | crew

Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Registered User
    Namn
    Marcus D
    Reg.datum
    aug 2002

ALLA postväxlar som är på 100 000kr och uppåt skickas ALLTID med rekomenderat brev från Skandiabanken.

Du som bor i Sundbyberg kunde ju alltid åkt till Sveavägen 44 och hämtat ut din postväxel direkt i kassan.

Registered User PlayerZs avatar
    Namn
    Johan W
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Supporttekniker
    Jag kan iallafall meddela att det inte blir något byte utav bank för min del, senast jag var på banken så var jag hos min personliga bankman (kvinna) och blev oerhört bra bemött. Dom sänkte räntan på ett utav mina lån och gav mig ett löfte på en riktigt schysst deal den dagen det är dags att köpa hus.

Dessutom så kom kontorschefen in med en schysst ryggsäck då han tyckte de kunde behövas när jag skulle ut och resa

Mvh
    Johan

Multikulti? Nein danke! Kung Corrados avatar
    Namn
    Michael P
    Reg.datum
    jun 2002
    Upplands Väsby i kalifatet Sverige i Eurabia
    Jobb
    Pendeltåg
    Enda anledningen till att jag hållt mig kvar hos Nordea har varit att jag haft personkonto där.. Kanske dags att börja tänka om..? Har ju trots allt visakort, sparkonton, lönekonto, lån och pensionssparande där..
    Süd-Tirol ist nicht Italien! Süd-Tirol bleibt deutsch!
    Solidarität mit unseren Volksgenossen!

Pjååår Räijsing Raids avatar
    Namn
    Jocke B
    Reg.datum
    apr 2001
    Swedbank och Länsförsäkringar bank går bort.

Varför? Beror på deras storebror mentalitet vad det gäller lån. Det som ska betyda något: Har du råd att betala av lånet eller inte? Men på bägge dessa banker lägger de sig i vad pengarna ska användas till och andra irrelevanta synpunkter.

Om jag vill låna 100k, spenderar 80k på vin, kvinnor och sång (resten slösar jag bort) så är det ju upp till mig.

Nu senast börjades det knorra på LF om ett blankolån på 100k, som dessutom kommer lösas i maj. Lite fånigt då vi drar in över 50k netto i månaden... (Anledningen till att jag gick till LF först var att jag har bra rabatter där iom jobbet)

Sket i dem och gick till SEB: "Inga problem! Vill du inte låna mer än så?"

SEB all the way, säger jag bara. Fått mycket bra ränta på huset och inget snack om att låna pengar eller vad de ska användas till. Deras internetbank fungerar klanderfritt och inga kända scams som är riktade mot SEB heller.

/R

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Raid
    Swedbank och Länsförsäkringar bank går bort.

Varför? Beror på deras storebror mentalitet vad det gäller lån. Det som ska betyda något: Har du råd att betala av lånet eller inte? Men på bägge dessa banker lägger de sig i vad pengarna ska användas till och andra irrelevanta synpunkter.

Om jag vill låna 100k, spenderar 80k på vin, kvinnor och sång (resten slösar jag bort) så är det ju upp till mig.

Nu senast börjades det knorra på LF om ett blankolån på 100k, som dessutom kommer lösas i maj. Lite fånigt då vi drar in över 50k netto i månaden... (Anledningen till att jag gick till LF först var att jag har bra rabatter där iom jobbet)

Sket i dem och gick till SEB: "Inga problem! Vill du inte låna mer än så?"

SEB all the way, säger jag bara. Fått mycket bra ränta på huset och inget snack om att låna pengar eller vad de ska användas till. Deras internetbank fungerar klanderfritt och inga kända scams som är riktade mot SEB heller.

/R
    har även jag blivit illa bemött på Nordea och skaffade konto hos Swedbank men gav upp det då jag insåg att dom tog ut en avgift för överföringar för utomlandsbetalningar och det gör jag rätt titt som tätt, hur är det med SEB tar dom ut någon avgift?

Börjar bli lite less på Nordeas skrapkoder/dosor samt att det är lite småsvårt att få lån på de summor man tänkt sig, andra banker har visat sig mer samarbetsvilliga på den punkten.

SVT Play - Sveriges Television

Lite info om bankernas räntor på vanliga konton.

VW nörd... Amazonass avatar
    Namn
    Patrik L
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    IT-Hora
    Jag har Swedbank till räkningar, lånekonto, privat pensionsspar samt en del av ITP och jag betalar 0 kr för mitt VISA kort och internetbank. Sådant kan man förhandla bort om man skaffar sig en vettig kontaktperson. Däremot skulle jag aldrig ha t.ex fonder genom dem då de har ett begränsat utbud samt att den funktionen inte funkar speciellt bra i deras internetbank.

Om man inte behöver en personlig kontaktperson så har du ju ICA Banken, har ju blivit utsett till "Årets bank" två år i följd nu av Privata Affärer. Nu saknar jag dock egen erfarenhet av dem.

Funderar dock på att flytta över allt till Nordea då morsan jobbar där och det kan man dra lite fördelar av

Pjååår Räijsing Raids avatar
    Namn
    Jocke B
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Scootie
    har även jag blivit illa bemött på Nordea och skaffade konto hos Swedbank men gav upp det då jag insåg att dom tog ut en avgift för överföringar för utomlandsbetalningar och det gör jag rätt titt som tätt, hur är det med SEB tar dom ut någon avgift?

Börjar bli lite less på Nordeas skrapkoder/dosor samt att det är lite småsvårt att få lån på de summor man tänkt sig, andra banker har visat sig mer samarbetsvilliga på den punkten.

SVT Play - Sveriges Television

Lite info om bankernas räntor på vanliga konton.

Jo, jag är rätt säker på att de tar ut en avgift. Inget jag gör daglidags så det är inget problem för mig.

SEB använder dosor, men jag tycker det är en smidig och säker lösning. Skrapkoder har jag aldrig gillat.

/R

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här