Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 17
    yrsel! virrres avatar
    Namn
    victor c
    Reg.datum
    maj 2004

Trådlös överföring av ljud och bild. Dator --> reciever o TV.

Hur är det nu, funkar det här bra? t.ex: http://www.netonnet.se/Images_Site/item_img/se/large/l109395.jpg

(HQ Vid-Trans12)

Jag har en laptop och vill ju vara trådlös så mkt det bara går =)

En sak till jag tänkte på, Hur blir det med signalen från datorn till reciever med detta? Alltså, jag brände min förra förstärkare för att jag körde "vanlig" ljudkabel och blev då tipsad om att köra optiskt.. Så jag köpte en ny förstärkare och en optisk kabel, men nu har jag köpt en laptop utan optisk utgång. Så, kommer jag "bränna" förstärkaren med denna trådlösa streaming? Är jag dömd till att köpa en "mediaomvadlare" och vara fast med optisk kabel?

Tack på förhand!

Edit: HQ Vid-trans 12 - Kompakt trådlös överföring för Audio/Video!
    fullständig länk till produkten ifråga.
    Senast redigerat av virrre den 2007-09-30 klockan 23:26.

yrsel! virrres avatar
    Namn
    victor c
    Reg.datum
    maj 2004
    Dåligt med datanördar här

Small Car User JanneBs avatar
    Namn
    Janne B
    Reg.datum
    jun 2004
    Jag köpte en liknande och det funkar sådär.
    Bilden är OK för att vara HF-modulerat men det kommer in störningar med jämna mellanrum, bilden fladdrar till. Ljudet likadant, sprakar till då och då.

Registered User
    Namn
    Martin
    Reg.datum
    maj 2007
    Att recivern brann upp beror på att det är en budget reciver. Har du köpt en bättre så ska det funka utmärkt.

Jag har själv testet en liknande du tänkt köpa och jag tyckte den va helt värdelös... Precis som JanneB skriver så tapper dem ljud och bild.

Bästa alternativet jag vet är att skaffa en liten "media-dator" och skicka över allt man vill se till den.

Falkens.se Falkens avatar
    Namn
    Jonas F
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Säljer saker på KGK
    jag körde med sådan skit innan... jag var vansinnig (kan ju vart skit bakom knapparna med) men det vart bättre när jag köpte en LCD med PC ingång.

Mitt tips, skaffa en platt tv med PC/hdmi ingång.
    // Jonas F

| Divejobsonline.com | Dykarna.com | EFR.nu |

Mk bonnmek Spaffys avatar
    Namn
    Jimmy H-H
    Reg.datum
    okt 2004
    Så det där är inget alternativ om man inte har kabel som räcker eller ej vill köpa en "media burk"?
    Ford is First On Racing Day

Registered User
    Namn
    Martin
    Reg.datum
    maj 2007
    Citat Ursprungligen postat av Spaffy
    Så det där är inget alternativ om man inte har kabel som räcker eller ej vill köpa en "media burk"?
    Jo finns det säkert men inget som vi som har svarat här vet.

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    varför inte en typ Dlink DSM
    Google
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Registered User
    Namn
    Dennis Furberg
    Reg.datum
    dec 2002
    Virre: Den du visar är ju inte direkt trådlös. Den kräver ju en transformator som är inkopplad i väggen. Då är det ju lika bra att dra en kabel direkt från datorn till tv´n.

Den som 2HOT4YOU länkar till däremot. Den tror jag du skulle gilla. Men den kan du använda ditt trådlösa nätverk för att kolla på video från datorn istället. Då är du helt trådlös.

yrsel! virrres avatar
    Namn
    victor c
    Reg.datum
    maj 2004
    Plekis: Är du säker på det? Recievern var en pioneer för iaf över 3000:-. Absolut ingen värsting men ändå helt ok. Min nuvarande är också en billigare pioneer reciever. Om nu så är fallet, vet du isf hur det blir med trådlös överföring? t.ex med den 2HOT4U länkade till?

Dennis_F: Aa, antar att den är bättre. Tog ju såklart det billigaste alternativet i hopp om att det var ett klipp =) men när man läste betygen på prisjakt ang D-Link DSM-320 verkade det vara delade meningar..

Det viktigaste är att ljudet förs över bra, skall jag se på film kan jag köra kabel till tv:n.. För då använder jag ändå inte datorn under tiden, men det skulle va schysst att kunna ligga på soffan eller sitta vid köksbordet och surfa och ändå ha ljudet i stereon, Trådlöst

Tack för alla svar!

nörd
    Namn
    Henry M
    Reg.datum
    jul 2006
    Tror inte riktigt på det här med trådlös bild - den tekniken klarar inte den bandbredd som behövs för att överföra bild i någon sorts kvalitet. Skaffa en stationär dator i närheten av stereo- och tv-bänken och koppla den med sladdar istället. Sedan kan du köra fjärrskrivbord till denna dator från din laptop eller använda dig av något fiffigt program som ger ett webbgränssnitt för mediakontroll kanske.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Jag har en mediaspelare som jag kopplat till tv och hembioanläggning den strömmar ljud och film (mpg avi) trådlöst till tvn. En programvara i datorn och trådlöst till mediaspelaren.
    Min är en halvgammal Pinnacle. De nyare har även HDMI
    Vad som finns på prisjakt Mediaspelare - Hitta bästa pris, information och test
    En varning för Netgears modeller EVA-xxx de är det sämstra skit som finns på marknaden.
    Det märket jag spanat närmare på är DIVCO TWIX de har en del modeller som verkar väldigt bra (om man läser om den). TViX - Omdömen, statistik och information

neonlös
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    jul 2004
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n
    Jag har en mediaspelare som jag kopplat till tv och hembioanläggning den strömmar ljud och film (mpg avi) trådlöst till tvn. En programvara i datorn och trådlöst till mediaspelaren.
    Min är en halvgammal Pinnacle. De nyare har även HDMI
    Vad som finns på prisjakt Mediaspelare - Hitta bästa pris, information och test
    En varning för Netgears modeller EVA-xxx de är det sämstra skit som finns på marknaden.
    Det märket jag spanat närmare på är DIVCO TWIX de har en del modeller som verkar väldigt bra (om man läser om den). TViX - Omdömen, statistik och information
    Kanske en dum fråga, men vad tjänar man på en extern mediaspelare jämfört med att koppla trådlöst till datorn direkt ? - Är det endast en fråga om något enklare användarvänlighet ? - Andra vinster ? (Har som det märks otroligt dålig koll på sådana mediaspelare, trots ett visst teknikintresse).

yrsel! virrres avatar
    Namn
    victor c
    Reg.datum
    maj 2004
    Finns det ingen ljudstreamer i usb strlk så att man kan vara helt "trådlös"?
    Annars försvinner ju halva grejjen.. Schysst att inte ha en massa sladdar dragna iofs men ändå begränsad till att sitta vid mediaspelaren.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av plirum
    Kanske en dum fråga, men vad tjänar man på en extern mediaspelare jämfört med att koppla trådlöst till datorn direkt ? - Är det endast en fråga om något enklare användarvänlighet ? - Andra vinster ? (Har som det märks otroligt dålig koll på sådana mediaspelare, trots ett visst teknikintresse).
    Man sitter i soffan med en "vanlig" fjärrkontroll och spelar filmer (trådlöst från en mapp pa datorn). Spelaren står i tvhyllan och är ansluten även till hembion via optisk utgång.

Ska man ha det med direktkoppling till datorn-tv så blir det enl. struligt eftersom man inte får med ljudet med dv-i utan det får man ta från line out eller liknande. Sedan får man starta filmen från datorn eller ordna så att man kan ha tangentbordet med sig i soffan. Jag har ca. 10 meter från datorn till plasman.

Den jag har använder egen programvara för att hålla koll på mappar och filer i datorn. Många andra spelare använder Windows media player extensions och de jag testat har inte stöd för bl.a. undertexter (.srt). Om man har en utrikisk filmfil så kan man ju få tag på texter via vissa sidor på nätet. Heter filmen ex.vis film.avi så ska undertexten heta film.srt så får man textning på filmfilen. Detta strular oftast med WMP ext.

De modernare mediaspelarna har ibland inbyggd hårddisk och även USB-ingång samt component, optiska utgångar hdmt out och även stöd för hd

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här