Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 38
    Aidin
    Guest

Ta bort dålig lukt i bilen!

Hejsan alla zatzyaner!
    Min tjej köpte en bil igår och förra ägarna har haft hund i bilen, tyvärr sitter hund lukten kvar! hur får jag bort den?
    har hört talas om nån bakterie "bomb" man lägger in i bilen och efter 24 timmar har den dödat alla bakterier men vart hittar man detta?

vi har damsugit hela bilen, vi har tvättat all inredning med såpa och vatten även taket. vi har gjort klädsel tvätt och lukten sitter fortfarande kvar!

fick även tipset att lägga citron och vinäger i bilen öven natten men det hjälpte lite milt bara!
    vi vill ta bort lukten inte dölja den med någon annan lukt som tex waunderbaum!

p.s länka gärna till ställen i göteborg där man kan köpa produkterna! mvh aidin
    flytta gärna tråden om den ligger fel!
    Senast redigerat av Aidin den 2007-05-19 klockan 21:49.

.. nu med körkort igen :) PointMans avatar
    Namn
    P-H Gustavsson
    Reg.datum
    jul 2004
    Jobb
    HP teknikerapa
    Lämna in den till en rekondfirma med ozonmaskin som tar bort all dålig lukt.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Ja, den du. :)
    Yoko Air. Outstanding. Testa det. Inte så jämrans dyrt heller. Om det inte funkar. Men det tar bort t.o.m. spylukt i en bil,,,,

Registered User
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    nov 2003
    Jobb
    Bartender/Yrkesförare
    annars brukar man säga att man ska ställa in en burk med ättika ett tag har jag för mig...

Bannad Fjalles avatar
    Namn
    Rickard Olofsson
    Reg.datum
    jan 2005
    Jobb
    Studerande..
    Var det inte amoniak dom ställde in i bilen över natten när dom skulle testa hur lätt det var att få mer pengar för en bil genom att dra tillbaka mätaren och göra lite små förändringar såsom få bort lukt o piffa upp klädsel på insider?
    Senast redigerat av Fjalle den 2007-05-19 klockan 22:41.

Drar beställ i McDriven Chrille Ts avatar
    Namn
    Christian T
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Saab/Opel/Chevrolet/Peugot Mek
    Jo amoniak funkar ett tag, sen kommer lukten tillbaka.
    ZATZY.com | User | C.Torneholm@hotmail.com
    Repti.net | BoaBiffen | Hemsida&Forum för alla reptiler.

Registered User fleetwoods avatar
    Namn
    Rikard Å
    Reg.datum
    nov 2002
    Jag ställde ett fat med ättika i min bil. nu får jag inte bort ättikslukten.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Ja, den du. :)
    Yocoair (stavade lite fel) Start - Odén i Ljungsbro Aktiebolag
    Här förklaras rubbet om denna produkt.

Ättika på ett tefat är bra om man haft polarna hemma med mycket cigaretter. Det tar bort röklukt iaf.

no show no go
    Namn
    Diego S
    Reg.datum
    apr 2001
    Shell har en tabortluktspray som fungerar bra,spraya ordentligt överallt(säten,golv,tak),låt torka några dagar,spraya igen.

Registered User
    Namn
    Lukas B
    Reg.datum
    sep 2004

Aidin
    Guest
    tack så mycket för alla bra svar! ska stoppa in en yoko air i tjejens bil och sen får vi hoppas på det bästa

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Jag har använt motips AC-rengöringsspray med gott resultat. Det var iofs när det luktade unk ur luftkonditioneringen, men det är kanske värt att testa om inget annat funkar?

Det är en sprayburk där munstycket s.a.s. låser sig i öppet läge när man trycker en gång. Du startar bilen, slår på återcirkulationen och väljer full fläkthastighet och kyla. Sätt burken på baksätesgolvet och "sätt igång" den. Slå fast dörrarna (stängda fönster) och låt gå en kvart eller så. Vädra grundligt.

Det stank artificiell citronsmak i min 855:a ett par dagar, men när den doften försvann blev det bra.

Registered User
    Namn
    Majid I
    Reg.datum
    nov 2005
    Jobb
    VVS Materialhantering
    Doftgran funkar.

=P

Registered User
    Namn
    kenet f
    Reg.datum
    apr 2006
    Jobb
    Självförsörjande
    Citat Ursprungligen postat av Aidin
    Hejsan alla zatzyaner!
    Min tjej köpte en bil igår och förra ägarna har haft hund i bilen, tyvärr sitter hund lukten kvar! hur får jag bort den?
    har hört talas om nån bakterie "bomb" man lägger in i bilen och efter 24 timmar har den dödat alla bakterier men vart hittar man detta?

vi har damsugit hela bilen, vi har tvättat all inredning med såpa och vatten även taket. vi har gjort klädsel tvätt och lukten sitter fortfarande kvar!

fick även tipset att lägga citron och vinäger i bilen öven natten men det hjälpte lite milt bara!
    vi vill ta bort lukten inte dölja den med någon annan lukt som tex waunderbaum!

p.s länka gärna till ställen i göteborg där man kan köpa produkterna! mvh aidin
    flytta gärna tråden om den ligger fel!
    TA ETIKA FUNKAR KLOCKRENT MVH//k

...... xtreons avatar
    Namn
    Richard A
    Reg.datum
    maj 2002
    Citat Ursprungligen postat av fleetwood
    Jag ställde ett fat med ättika i min bil. nu får jag inte bort ättikslukten.
    haha, det har jag också gjort en gång det är lite pest eller kolia varning över den

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här