Sidan 1 av 6 123456 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 81
    9krpm Mordiiaxs avatar
    Namn
    Johan M
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Järnvägen

Ärr i ansiktet, ersättning?

Har kommit till min vetskap att man inom 10år efter att ha fått sy, kan få ersättning för ärret. Stämmer det?
    För 9år sedan fick jag sy 5 stygn i ögonbrynet efter att ha spelat innebandy och blivit brutalt tacklad in i en ribbstol.
    Hur går man tillväga för att kolla upp det?

En kompis fick 60.000:- efter att ha fått sy några stygn vid hårfästet efter ett slag med en flaska...

billös
    Namn
    Daniel Turner
    Reg.datum
    sep 2004
    Brott är en helt annan grej, så din kompis ska du inte se som måttstock. Antar att du inte anmälde för misshandel/vållande till kroppsskada? Kika på villkoren i din olycksfallsförsäkring!

9krpm Mordiiaxs avatar
    Namn
    Johan M
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Järnvägen
    Nej, gjorde inget sådant. Kanske skulle ha gjort det? Kan vara bra att veta om det kommer fler gånger Allt jag fick var en räkning från akuten...

Antar att det är villkoren på försäkringen jag hade då, när jag bodde hos föräldrarna som gäller?

billös
    Namn
    Daniel Turner
    Reg.datum
    sep 2004
    Den som ger sig in i leken... sen om innebandy är en kontaktsport kan väl diskuteras
    Japp det är såklart försäkringen vid olyckstillfället som gäller! frågan är ju hur dem ställer sig till krav så här sent, men du har antagligen papper någonstans på att du var på sjukan så det borde väl vara lugnt.

9krpm Mordiiaxs avatar
    Namn
    Johan M
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Järnvägen
    Jupp, satt en kirurg i publiken som tur var. Sprutade rätt så duktigt med blod...
    Är ingen som brukar gnälla, men detta var ett överfall som knockade mig medvetslös ett tag :P

Registered User
    Namn
    Alexander Rice
    Reg.datum
    okt 2005
    lite off topic men ärr på andra ställen? har ett nedanför axeln, efter ett ingrepp är väl 2-3 cm och väldigt synligt.

mvh

alexander

llDuce
    Guest
    Kul att pengarna går till nått vettigt..

9krpm Mordiiaxs avatar
    Namn
    Johan M
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Järnvägen
    Klart dom gör, Mugen dämpare, Toda N2 kit, pension, kondomer (föds ju en zatzy-regelbrytare varje dag), bromsbelägg, bromsskivor, Spoon bromsok, JDM krängningshämmare bak m.m...

Suck...

llDuce
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Mordiiax
    Klart dom gör, Mugen dämpare, Toda N2 kit, pension, kondomer (föds ju en zatzy-regelbrytare varje dag), bromsbelägg, bromsskivor, Spoon bromsok, JDM krängningshämmare bak m.m...

Suck...
    lol? Tänkte mer på försäkringspremierna, skatten etc. som jag betalar. Känns jätttebra att vara med och sponsra folk som roffar åt sig.

9krpm Mordiiaxs avatar
    Namn
    Johan M
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Järnvägen
    Citat Ursprungligen postat av llDuce
    lol? Tänkte mer på försäkringspremierna, skatten etc. som jag betalar. Känns jätttebra att vara med och sponsra folk som roffar åt sig.
    Roffar åt sig... Du kanske inte har ärr och brännskador på ansikte och hals, men kan man få ekonomisk kompensation för det så varför inte?
    Var inte så avundsjuk nu bara för att man inte får ärr om man spelar fia med knuff eller brännskador om man jobbar på kontor :P

Jo... Vet du vad jag gör just nu? Precis just nu?
    Jag stämplar för dina skattade pengar medans jag istället kunde ha torkat röven på någon gammal människa...

Teamchef, Fel Fil Racing. Christofers avatar
    Namn
    Christofer H
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Ingenjör
    återigen visar det sig att nya regeringens grepp om att få bort de frivilligt arbetslösa är helt rätt. Jag kommer le den dag din ersättning sänks eller tillslut dras in helt. Åhhh va skönt att folket visade sitt missnöje med sådana här pajasar.
    Fel Fil-racing 2009.

If in doubt, flat out
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    okt 2002
    Jag kan ju nämna att jag (inte jag personligen) sydde sammanlagt 7 stygn i mina läppar efter en bilolycka. Tror det var Länsförsökringar som hade hand om min försäkring då. Ett år efter fick jag brev från försäkringsbolaget där det stod en fotograf jag skulle till, för att fotografera mina ärr i läpparna. Sen när försäkringsbolaget fick bilderna sa det bara ka-ching, så fanns 9000 extra på mitt konto. Detta var som sagt efter en trafikolycka, så det gick på trafikförsäkringen.

Och alla ni som tycker detta är skit: Ge er! Kom tillbaka när ni själva fått massa ärr i ansiktet...
    Alla borde slippa köra Skoda...

Starter Cerrans avatar
    Namn
    Cerran W-M
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Socialsekreterare
    Det behöver inte vara ärr i ansikte eller hals. Även andra delar på kroppen kan man få pengar för ifall ärret är stort/fult typ. Minns inte exakt vad som stod i försäkringsbrevet som jag fick från mitt försäkringsbolag där jag har min olycksfalls försäkring. Men om typ ett år lär de göra bedömning om ärren från olyckan samt om jag fortfarande lider men av själva olyckan. Så olycksfalls försäkring är en bra investering.. Man vet ju aldrig när det händer en själv nå..

Mordiaxx, anmälde du din skada till ditt försäkringsbolag när d hände?

En Norrlandstös som hör hemma bakom ratten
    Cerrans hemsida

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Efter en felaktigt utförd operation 2001 så fick jag en 5-6 ganska stora ärr på höger knä och underben. Tre år efter denna operation fick jag 10 000 från en sjukvårdsförsäkring. Alltså sjukvårdens egna försäkring, ingen hemförsäkring eller personförsäkring.

Så om de gjort lite fel och ditt ärr är större än det borde så ska du kunna få något för det. Är det dessutom i ansiktet så tror jag att det är en annan nivå på ev. ersättning än om det satt på ett knä.
    Senast redigerat av r_o_n den 2006-12-14 klockan 09:45.

New MINI Club Sweden dr. Dunkels avatar
    Namn
    Robert Lindholm
    Reg.datum
    sep 2003
    Citat Ursprungligen postat av Mordiiax
    Jo... Vet du vad jag gör just nu? Precis just nu?
    Jag stämplar för dina skattade pengar medans jag istället kunde ha torkat röven på någon gammal människa...
    Det tycker jag i så fall är mer att roffa åt sig än att utnyttja sin skadeförsäkring.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här