Resultat 1 till 11 av 11
    Registered User dajjmens avatar
    Namn
    Marcus M
    Reg.datum
    aug 2005

Film redigerings program

Hej, har köpt en dv kamera nu och behöver ett bra och enkelt redigerings program.

Har ni några bra exempel eller tipps till mig? Vill ha det så enkelt som möjligt eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet inom ämnet.
    Tack på förhand!

Registered User
    Namn
    johnny h
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    studerande
    Cyberlink Power Director 5 är ett program som är både lättanvänt och har massor med olika finesser.
    De lite äldre versionerna fungerar också bra, skiljer sig inte mkt från det nya, iallafall inte för oss amatörer

Mvh Johnny

Registered User emells avatar
    Namn
    magnus l
    Reg.datum
    sep 2006
    Windows egna movie maker är hur bra som helst att lära sig redigera i. Eller pinnacle.

mvh

Registered User Manstons avatar
    Namn
    Alexander G
    Reg.datum
    mar 2005
    Sony Vegas video 5.0 eller 6.0

Riktigt lätt, finns hur mkt gudier som helst.

neonlös
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    jul 2004
    Lånar tråden till en snabbfråga istället för att skapa en ny tråd:

Har suttit och fipplat i Movie Maker några minuter nu för första gången, verkar hyffsat rätt-fram, har lärt mig hur jag lägger in både foton och ljud, men HUR i all världen lägger jag till text, säg att jag vill ha t ex en rullande "sluttext", vart gör jag detta ? - har kollat i hjälpavsnittet, men inte hittat ett ord om "text", är nämligen till 99% säker på att detta går...

Über Zatzy User Wtecs avatar
    Namn
    Wille L
    Reg.datum
    okt 2005
    Jobb
    Mångsysslare
    Som manston säger så är Sony Vegas video riktitg sköna program, tycker du ska satsa på det

//Wille
    Oijoij.com

-
    Namn
    Magnus H
    Reg.datum
    maj 2006
    Eftersom jag är jag så rekomenderar jag adobe premiere
    Så ni som använder vegas video behöver inte kommentera (brukar vara att man gillar antingen eller, som bmw vs audi)

Mvh MiniDv

motorvägsfilosofi collos avatar
    Namn
    Carl-Johan B
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    Film & TV
    Citat Ursprungligen postat av MiniDv
    Eftersom jag är jag så rekomenderar jag adobe premiere
    Så ni som använder vegas video behöver inte kommentera (brukar vara att man gillar antingen eller, som bmw vs audi)

Mvh MiniDv
    I agree-gree!
    Premiere är lätt att lära sig men samtidigt så kan det göra ganska avancerade saker trots att det inte är så proffessionellt. För hemma/hobbybruk fungerar det kanon, så det borde du satsa på!
    collo.se | volvo s40 t4

fastlane
    Guest
    Har kört en del Pinnacle, Adobe premiere, Sony Vega och Windows movie maker.

Bäst tycker jag Adobe Premiere är och lättast att komma igång med Movie maker.

Sony Vega är rätt bra men Premiere är bättre på det mesta.

neonlös
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    jul 2004
    Citat Ursprungligen postat av plirum
    Lånar tråden till en snabbfråga istället för att skapa en ny tråd:

Har suttit och fipplat i Movie Maker några minuter nu för första gången, verkar hyffsat rätt-fram, har lärt mig hur jag lägger in både foton och ljud, men HUR i all världen lägger jag till text, säg att jag vill ha t ex en rullande "sluttext", vart gör jag detta ? - har kollat i hjälpavsnittet, men inte hittat ett ord om "text", är nämligen till 99% säker på att detta går...
    För att svara på min egen fråga: Ja, det går iallfall i nya versionen. Hade en äldre version på datorn, där många funktioner verkar saknas, mycket enklare att förstå vad man gör/hur man ska göra också i nya versionen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här