Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 85
  1. #46
    Registered User
    Namn
    Niclas S
    Reg.datum
    apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 161
    Citat Ursprungligen postat av Ferox
    En FWD bil i det segmentet på 1400kg saknar inte ljudisolering. Vi pratar nu om en standard bil, inte min projektbil. Vår 300kg lättade Celica saknar ljuisolering.

    Äntligen en bil från Mazda som man kan räkna med. Sista något konkurrenskraftiga bilen var ju RX-7. RX-8 saknar någon enstaka häst för att brottas med resten av sportiga bilar.

    Mazda 3 MPS, värstingen i Gti klassen just nu.
    Efter att ha provkört Mazda 3 MPS så är min personliga åsikt att den har riktigt kass komfort och ljudisoleringen var obefintligt. Vindbruset var konstant och när man åkte över brunnslock ekade det i hela kupén.

    Om jag skulle köpa en bil i GTI-klassen skulle det bli Golf R32 DSG för 307.600 kr. Enligt mig en bra kompromiss mellan prestanda och komfort. Detta efter ha provkört S3, Mazda 3 MPS, R32 manuell och R32 DSG de senaste veckorna.

  2. #47
    En riktig Porsche Zmiths avatar
    Namn
    Sebbe, S
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Sthlm, södra
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av SUPRA
    Med tanke på resultatet verkar det som om BMW planerar en M-bil i segmentet. Det finns onekligen en lucka att täppa till prestanda- och svängmässigt.
    Vore kul för då lär Audi svara med en RS3 (turbofemman?) för det finns ju en marknad även där.

  3. #48
    ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Ort
    Skåne
    Jobb
    Data
    Inlägg
    13 043
    Citat Ursprungligen postat av Zmith
    Vore kul för då lär Audi svara med en RS3 (turbofemman?) för det finns ju en marknad även där.
    jag kan ju säga såhär, förvänta dig ingen M1
    Bu!

  4. #49
    En riktig Porsche Zmiths avatar
    Namn
    Sebbe, S
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Sthlm, södra
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro
    jag kan ju säga såhär, förvänta dig ingen M1
    Ja, den kan ju inte heta M1 iaf. Blir ju som audis nya sportquattro, alltså lite fel namn.

    Men visst finns det en marknad.

  5. #50
    Tyskstukad user
    Namn
    Bojan Stankic
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 866
    Citat Ursprungligen postat av SUPRA
    Den lyckas väl inte få ner kraften pga 205r?

    Ställd mot ex. Audi S3 tycker jag mig se ett otroligt bra exempel på en BMW som inte har en enda fördel av att vara bakhjulsdriven.
    Du vet själv att detta är isåfall den enda BMW:en med detta problemet.

  6. #51
    SUPRA
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Phoenix_89
    Du vet själv att detta är isåfall den enda BMW:en med detta problemet.
    Jämför gärna nya RS4 med 420 hk och M5/M6 507 hk och vilka tider de presterade på Ringen och se vad du kommer till för slutsats.

  7. #52
    Tyskstukad user
    Namn
    Bojan Stankic
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 866
    Citat Ursprungligen postat av SUPRA
    Jämför gärna nya RS4 med 420 hk och M5/M6 507 hk och vilka tider de presterade på Ringen och se vad du kommer till för slutsats.
    Jämför M3 CSL då?

    Förresten pratade jag om rakt fram.

  8. #53
    ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Ort
    Skåne
    Jobb
    Data
    Inlägg
    13 043
    ringen, nu är det ringen igen. Ni tittar för mycket på sagan om ringen filmer. det finns fler banor runt om i världen
    Bu!

  9. #54
    coach Martin.Es avatar
    Namn
    Martin E
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Stockholm/Uppsala
    Inlägg
    1 557
    Jag kan inte riktigt hålla med om Mazdans ljudisolering. Visst fanns vindbrus och liknande men inte i den utsträckning att jag skulle välja bort bilen pga detta.
    Däremot tyckte jag inte alls om väghållningen. Tyckte den kändes mjuk och "standard". Ålade sig fram på vägen likt en Saab 900ng/93og, nästan.
    Motorn var dock fin. Drog bra på låga varv men ljudet den lämnade från sig var ingen hit.
    Har inte provkört så många fler av de nya bilarna i GTI-segmentet men jag har svårt att tänka mig att Mazdan skulle vara ett alternativ för mig i den klassen.

    Mvh Martin

  10. #55
    SUPRA
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Phoenix_89
    Förresten pratade jag om rakt fram.
    Men det gjorde inte jag, och det var jag som slängde ut påståendet.

    Ja, det är den enda ronden där BMW M5/M6 verkligen utmärker sig.

    Verkar som att BMW behöver hitta tillbaka till tiden då deras bilar var riktigt duktiga på att svänga, och inte bygga rakt-fram-raketer som Mercedes.

  11. #56
    Registered User
    Namn
    Rutger J
    Reg.datum
    nov 2001
    Ort
    Jönåker
    Inlägg
    4 092
    Citat Ursprungligen postat av Phoenix_89
    Jämför M3 CSL då?

    Förresten pratade jag om rakt fram.
    Rakt fram = Dragracing = Sten tråkigt
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro Visa inlägg
    En häst är snabbare än en bil från 0-50km/h. Bryr ni er om 0-XXX tider är det en häst ni ska ha.

  12. #57
    En av krabbarna
    Namn
    J
    Reg.datum
    sep 2002
    Ort
    Pennybridge
    Jobb
    Evenemang
    Inlägg
    3 013
    Citat Ursprungligen postat av FreeMan
    Efter att ha provkört Mazda 3 MPS så är min personliga åsikt att den har riktigt kass komfort och ljudisoleringen var obefintligt. Vindbruset var konstant och när man åkte över brunnslock ekade det i hela kupén.

    Om jag skulle köpa en bil i GTI-klassen skulle det bli Golf R32 DSG för 307.600 kr. Enligt mig en bra kompromiss mellan prestanda och komfort. Detta efter ha provkört S3, Mazda 3 MPS, R32 manuell och R32 DSG de senaste veckorna.
    Klämde lite på Mazdan i helgen och tycker personligen den är betydligt mycket roligare än R32.

    Visst är Golfen betydligt bekvämare men någon kompromiss mellan prestanda och komfort tycker jag inte den är. Mer en liten GT-vagn än en GTi på ryssfemmor.

    Mazdan känns redan orginal som övermotoriserad och då har inte tuningfirmorna satt tänderna i den än

    Känns som Astra OPC och 3 MPS kommer att slåss om kunderna som vill ha hysteriska framhjulsdrivna bilar, (läs yngre förare) och S3, R32 och i viss mån 130i riktar sig till en lite annan målgrupp vilket också priset indikerar.

    Någonstans därimellan hamnar Focus ST och Golf Gti med rätt saltade prislappar men lite mindre effekt.

    Skulle dock inte bli förvånad om Focus ST drar det längsta strået med tanke på potenialen i den motorn. Behövs inte många tusenlappar för att få riktigt bra fart på den.

    Tvivlar dock inte en sekund på att S3:an är "bästa" bilen

  13. #58
    SUPRA
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro
    det finns fler banor runt om i världen
    Tack för påminnelsen.

    BMW M5 E60 SMG - Supertest 2004
    Hockenheim, kleiner Kurs 1.16,5 min

    Audi RS4 4.2 V8 FSI Limousine - Supertest 2006
    Hockenheim, kleiner Kurs 1.15,4 min



    Citat Ursprungligen postat av Phoenix_89
    Du vet själv att detta är isåfall den enda BMW:en med detta problemet.
    Ju mer jag letar desto roligare blir ditt inlägg
    Välkommen till igår.

  14. #59
    ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Ort
    Skåne
    Jobb
    Data
    Inlägg
    13 043
    Citat Ursprungligen postat av SUPRA
    Tack för påminnelsen.

    BMW M5 E60 SMG - Supertest 2004
    Hockenheim, kleiner Kurs 1.16,5 min

    Audi RS4 4.2 V8 FSI Limousine - Supertest 2006
    Hockenheim, kleiner Kurs 1.15,4 min
    du glömde M6 denna gång
    Bu!

  15. #60
    SUPRA
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro
    du glömde M6 denna gång
    Nej, men jag tror att mitt inlägg ovan räcker för att överbevisa Fågel Phenix.

    Jag har aldrig sagt att det inte finns någon BMW-bil som inte är snabbare än en Audi.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här