Resultat 1 till 4 av 4
    Stuttgart Zuffenhausen RikardNs avatar
    Namn
    Rikard N
    Reg.datum
    aug 2005

Spela in med ShowView när man har digitalbox?

Min farmor har skaffat boxerpaket men nu kan hon inte längre använda sig av ShowView som hon tyckte var så bra. Nu fick jag visa henne hur man spelar in manuellt dvs. trycka in när programmet börjar och slutar osv. Men då får man ha kanalen på AV och sedan måste man ha boxen inställd på den kanalen man ska spela in på.

Man vill ju kunna kolla på en kanal och spela in på en annan dvs. få videon att känna av alla kanalerna i boxen. Som det är nu känner den ju bara av att det finns en signal på AV.

Så hur ska man koppla för att få ShowView att funka?

Tack på förhand!

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    Citat Ursprungligen postat av RikardVW
    Min farmor har skaffat boxerpaket men nu kan hon inte längre använda sig av ShowView som hon tyckte var så bra. Nu fick jag visa henne hur man spelar in manuellt dvs. trycka in när programmet börjar och slutar osv. Men då får man ha kanalen på AV och sedan måste man ha boxen inställd på den kanalen man ska spela in på.

Man vill ju kunna kolla på en kanal och spela in på en annan dvs. få videon att känna av alla kanalerna i boxen. Som det är nu känner den ju bara av att det finns en signal på AV.

Så hur ska man koppla för att få ShowView att funka?

Tack på förhand!

går icke
    ShowWiev koderna säger till vilken tid o kanal den ska spela in
    efter som videon måste stå på AV blir det svårt

sen kan du inte spela in på en o kolla på en annan
    efter som boxen inte har dubbla tuners
    nu när din farmor måste titta på samma kanalar som hon spelar in är det kanske lite onödigt att spela in det man tittar på
    om man inte ska spara
    men VHS har inte många år kvar att leva
    jag tippar på MAX2år
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Bil-lös
    Namn
    Dan G
    Reg.datum
    maj 2005
    Jag har en box med HD som man kan spela in på. Dyrt, men kanske värt det för din farmor? Julklappstipps!
    Senast redigerat av FRA idag kl 16:20

Stuttgart Zuffenhausen RikardNs avatar
    Namn
    Rikard N
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av 2HOT4U
    går icke
    ShowWiev koderna säger till vilken tid o kanal den ska spela in
    efter som videon måste stå på AV blir det svårt

sen kan du inte spela in på en o kolla på en annan
    efter som boxen inte har dubbla tuners
    nu när din farmor måste titta på samma kanalar som hon spelar in är det kanske lite onödigt att spela in det man tittar på
    om man inte ska spara
    men VHS har inte många år kvar att leva
    jag tippar på MAX2år
    Okej ja det var det jag misstänkte, Men det funkar ju fortfarande att spela in program när man inte är hemma om man ställer in manuell timer så det är ju bra iaf. Bara att man måste ha boxen inställd på samma kanal.

Jag har en box med HD som man kan spela in på. Dyrt, men kanske värt det för din farmor? Julklappstipps!

Okej men hur funkar det med DVD-recorders då, kan man inte köra ShowView där heller eller? Verkar ju helt ogenomtänkt allt det här med digital övergång.

Tack för julklappstipset! =)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här