Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Nerv i kläm?

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003

Nerv i kläm?

Misstänker att jag fått en nerv i kläm eller något.

Vänsterhandens lillfinger är halvdomnat, likaså en liten bit upp på underarmen så att säga. Suttit mycket vid datorn, så det kanske kan vara en orsak? Första gången detta händer dock.

Någon som vet hur man kan lösa detta, eller löser det sig själv? Har strechat armen på ungefär 100 håll, men ingen skillnad än.

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Har haft det flera ggr, min mor har oxå det, trots att hon aldrig sitter framför datorn..
    Har varit till doktorn, o där sa dem att det skulle gå över, och om inte gick det att operera...
    Det går över, men för mig tog det nof första gången ett halvår eller nåt,och då var 3 fingrar domnade..

Tror jag skrev en tråd om det när det begav sig..

mvh/ Nicklas
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

- - - - - - - - - / / / M pelkos avatar
    Namn
    Mathias P
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Mekaniker
    Det kommer och går hela tiden för mig, fast ibland är det tummen också. Har börjat vänja mig vid det och ja tycker det är skönt. Är inte fakir.

mvh Mathias
    -- > Mina bilar < --

Das Auto. Brookss avatar
    Namn
    Anders D.
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Telecom
    Mjolle jag har fått exakt likadant ett par ggr i mitt liv.

På mig brukar det vara högerhandens lillfinger samt ringfinger, handryggen, halva underarmen upp till armbågen.

Det känns som sockerdricka i den eller att den "sover" som vissa kroppsdelar kan kännas ibland när de hamnar lite i kläm.

Har som sagt hänt ett par gånger och ibland har jag känt tendenser att det skall börja kännas så i lillfingret, men så har det avtagit. Det har inte varit direkt relaterat till datoranvändande/musarm eller liknande, utan bara inträffat i största allmänhet - mycket mystiskt. Och ganska obehagligt.

Sist var väl för nåt år sedan och det försvann inte förrän efter en månad, tre veckor, minns jag. Men som sagt, det försvinner av sig själv till slut.

B.
    Mjolle om sin kapacitet i yngre dar (quote 21/04/2008): "..i ungdomens glansdagar - Min var blå och sprutade jättelångt...." :-O

Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Jahapps... Jag som tänkte vara av med det imorgon bitti..

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Bara att kapa armen Mjolle, jag är ledsen :P

Hehe, skämt åsido så har jag också det där problemet ibland men för min del så beror det antagligen på att jag har en lite för låg stol för mitt datorbord så jag klämmer höger underarm.
    Kan hänga i ngn vecka när jag får det.

//d
    zatzy.com | crew

Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av Mjolle
    Misstänker att jag fått en nerv i kläm eller något.

Vänsterhandens lillfinger är halvdomnat, likaså en liten bit upp på underarmen så att säga. Suttit mycket vid datorn, så det kanske kan vara en orsak? Första gången detta händer dock.

Någon som vet hur man kan lösa detta, eller löser det sig själv? Har strechat armen på ungefär 100 håll, men ingen skillnad än.
    Citat Ursprungligen postat av Brooks
    Mjolle jag har fått exakt likadant ett par ggr i mitt liv.

På mig brukar det vara högerhandens lillfinger samt ringfinger, handryggen, halva underarmen upp till armbågen.

Det känns som sockerdricka i den eller att den "sover" som vissa kroppsdelar kan kännas ibland när de hamnar lite i kläm.

Har som sagt hänt ett par gånger och ibland har jag känt tendenser att det skall börja kännas så i lillfingret, men så har det avtagit. Det har inte varit direkt relaterat till datoranvändande/musarm eller liknande, utan bara inträffat i största allmänhet - mycket mystiskt. Och ganska obehagligt.

Sist var väl för nåt år sedan och det försvann inte förrän efter en månad, tre veckor, minns jag. Men som sagt, det försvinner av sig själv till slut.

B.
    På mig så har det varit permanent domnat, eller iaf till och från i 5-6 år. Tröttnade för ett år sedan och började leta efter vad det kunde bero på.
    Så nu är jag sjukskriven p.g.a. en operation för att åtgärda det du kanske har....

Lillfinger oxch ringfinger var domnat, samt även lillfingersidan på handen och en bit på underarmen. Allt p.g.a. att en nerv, i mitt fall, var inklämd i armbågen. Så de skar upp ca. 8 cm rakt över armbågsleden och vidgade passagen där nerven går.
    6 dagar nu sedan operation och jag märker skillnad.

Läkaren sa att det inte alltid hjälper vid denna operation, men jag ville försöka.

Var på utredning först på en neurofysiologiavdelning. Det var 7 månaders väntan dit. De trodde att det kunde bero på ett litet diskbråck jag har i nacken, men efter undersökningen lokaliserades det till armbågsleden.

Detta kan iaf jämföras med ett likvärdigt problem man kan ha på handrggen. Då kallas det metakarpaltunnelsyndrom och opererar man det så blir man iaf 100% bra.

Legally Insane! Nozers avatar
    Namn
    Thorbjörn T
    Reg.datum
    mar 2003
    Jobb
    Pluggar / jobbar...
    Sambon har fått ngt nervproblem i sitt ena lår.
    Är bortdomnad i halva låret typ, samt jävulusiska smärtor, stundtals även om hon tar tabletter.
    Hon har haft så i ca 1år nu. Så vi börjar ge upp hoppet att hon någonsin blir återställd nu =/

/Tobbe
    In dreams and lies, everything is possible!

Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Såja! Nu lugna vi oss..

Sitter lite risigt vid datorn så det är säkert relaterat till det. Frugan har också så ibland, sitter i nån dag eller så... :P

Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    AJ AJ AJ!

Jag vaknade i morse, och armen hade TRILLAT AV!!!!

... njae, det känns rätt mkt bättre idag iaf. Har lite ont i lillfingret av någon anledning, men det är inte domnat längre.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Tur att det inte var allvarligare då

Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    När jag tänker efter så sitter jag nog ganska illa vid datorn. Skall försöka dra upp lumpens BRAK-övningar dagligen och tänka lite mer på sittställningen, så lindras det förhoppningsvis. Märker även av lite stelhet i nacken också.. Får väl steloperera hela mig.

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Citat Ursprungligen postat av Mjolle
    När jag tänker efter så sitter jag nog ganska illa vid datorn. Skall försöka dra upp lumpens BRAK-övningar dagligen och tänka lite mer på sittställningen, så lindras det förhoppningsvis. Märker även av lite stelhet i nacken också.. Får väl steloperera hela mig.
    Försök att använda kroppen till sånt den är skapad för.
    Alltså inte sitta stilla

mvh/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här