Resultat 1 till 14 av 14
    High Rev User
    Namn
    Denis Mitrovic
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    LTH Studerande

Fråga om ramsne bil!

Har planerat att köpa en bil i augusti men har fått reda på att den är "lite ramsne framtill" (exakta ord från säljaren) jag vet tyvärr inte mer än just så.. har lite bilder men man ser verkligen inte något när man tittar på dem.. ser hur rakt ut som helst...

Saken är att om jag nu köper den såhär "lite ramsne framtill" så är det ju klart att jag vill rikta den.. Vet någon vad det kostar och vart jag kan göra det? Helst någonstans i Skåne då jag bor i Helsingborg.

Sen är nog den viktigaste frågan om hur pålitligt det är efter att man riktat den? Många säger "skulle aldrig våga köpa en bil som har varit riktigt" o s v.. har inte sätt någon som sagt att det inte är några problem med en riktad bil.. Sen hur lite sne den är vet jag inte.. ser ju inte så sne ut på bilderna iaf..

Tacksam för svar..

MVH//Denis
    If we do not ever take time then how can we ever have time?...

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Är den ramsne är den ju onekligen lagad och ommålad, vilket sällan är speciellt bra gjort.
    Vad är det för bil?
    Att få en mkt sne bil seriöst riktad är allt annat än billigt.

mvh/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

www.KudoZ.se sir_Daniels avatar
    Namn
    Daniel Landström
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    officer i flottan
    har du inte kontakter/känningar som kan fixa det för vettiga penga, leta efter en annan bil (om du inte får den jättebilligt och ska slakta den på delar vill säga)

Registered User
    Namn
    Jacob A
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobbar som plåtslagare och jag kan säga att om du inte har kontakter är det bara att skita i det.. bara att sätta upp bilen i riktbänken kostar mycket.

Men att det ska va problem med en bil som vart riktad är bara skitsnack, aldrig vart med om nån kund som vart missnöjd efter vi riktat den.

High Rev User
    Namn
    Denis Mitrovic
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    LTH Studerande
    saken är att den står som den gjort efter smällen.. som är en smäll mot ett träd framtill till vänster.. så den har inte varit lagad eller något.. jag vet att i högre farter lär man nog märka av att ramen är sne.. om inte redan i ganska låga farter...

så det är så dyrt va hmm.. farsan får väl ringa sina kontakter och se vad det kostar.. annars får jag väl skaffa en annan som icke är ramsne.. vad är ett ungefärligt pris på en riktning då AJRacing? hos er?

Registered User
    Namn
    Jacob A
    Reg.datum
    mar 2004
    Jaa, nu har jag inga siffror i huvet men jag kan ju kolla upp saken imorrn på jobbet..
    Det beror ju självklart på hur många timmars jobb det är.

Men som sagt kan jag återkomma med ett ca-pris..

Registered User
    Namn
    Emil E
    Reg.datum
    maj 2005
    Vill du komma undan billigt så går det ju kanske att lämna in bilen till någon plåtslagarskola. Dom behöver ju bilar att öva sej på. Nackdelen är att det kan ta väldigt lång tid innan bilen är klar

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    är väll bara att du börjar mäta upp bilen en bil blir inte automatiskt ramsne bara för att man krockar den bara korsmäta några punkter så ser man rätt fort om den vridet sig
    även kolla efter onormala glipor

försökte hjälpa en tant som krockat med en polare (hennes fel) och det tog en stund innan man insåg att hela framdelen hade skjutets över så det är inte alltid man ser felen med ögat
    derför är det alltid säkrast att mäta upp bilen leta efter fasta punkter på bilen att mäta från höger sida till vänster och viseversa

High Rev User
    Namn
    Denis Mitrovic
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    LTH Studerande
    jo det skulle sitta fint med ett ca pris så att man vet vad man har att göra med.. kanske inte lönar sig att köpa den om det blir för mycket.. farsan sa något om att man nu krockat lite och den blivit lite ramsne (några mm typ) så kan man bara justera framvagnen så den står rakt? så funkar det nästan lika bra? farsan är bilplåtslagare men inte hållt på med det på många många år..

tryffelsvinet.. jo det kan man alltid göra.. men jag är ingen tålamodig person som orkar vänta :P haha

Growe, jo jag vet allt om mätningen.. kryssmätning kallas det också väl? eller något.. så det är inga problem.. men eftersom bilen är så långt bort så kan jag endast be honom göra den mätningen åt mig..

mvh//Denis

"Larsson"
    Namn
    Christopher Larsson
    Reg.datum
    jun 2001
    kan du komma med lite info.., bilder o bilmodell o pris osv...

Testförare HPs avatar
    Namn
    Henrik P
    Reg.datum
    apr 2001
    Jag vet en firma i alingsås.. Dom ta mellan 10 - 15 000 kr för att rikta, om du plockar ner bilen själv. Överstiger det den ca arbetskostnaden är det oftast ingen ide at laga bilen!

Låter som det finns risk för att den ena huvudbalken förskjutigt sig bakåt, Då är det oftast inte värt besväret för då är ofta torpeden sned också. Är den sned i sidled är det en annan sak.

Vad är det för bil? Rambyggd el med självbärande kaross?
    H

Stor konsument av bensin
    Namn
    Daniel S
    Reg.datum
    mar 2006
    Rikta en 740 turbo svart för ca 22k plus lite lack och montering så det är inte billigt

Registered User
    Namn
    Jacob A
    Reg.datum
    mar 2004
    Hos oss kostar det ca 1500 att sätta upp den i bänk, och sen äre 600 kr per dragning.. Så vet jag inte hur många dragningar det kan gå åt men är det en erfaren plåtslagare ska det inte behövas så många.

då har jag inte räknat med nedplock osv..

Hoppas du fick lite klarhet i ungefär vad det kan gå på..

High Rev User
    Namn
    Denis Mitrovic
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    LTH Studerande
    vill helst hålla det hemligt att säga rakt ut vilken bil det är.. (kan ju tänka mig att skicka bilder till någon seriös som vill titta på dem) men den är rambyggd ja (inte 100% säker men ändån ganska säker då han sa "ramen är lite sne framtill"..) när man tittar på en av bilderna lite nogrannare så ser det ut som att vänster dörr antingen är dåligt stängd elelr har en glipa mot bakpartiet.. så då är den nog ganska skadad.. får väl bli en annan likadan bil då..

det känns som att den är lite för allvarligt skadad nu när man ser priserna också.. 1500 + 600 per dragning är ju ett helt okey pris.. sen som du sa.. beror ju på hur många gånger man måste dra..

får tyvärr hitta en annan då ja... var ju jädrans billig..

Man tackar för alla svar iaf!

MVH
    Denis!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här