Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 16
    Bayerische Motoren Werke
    Namn
    Jonas I
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Designer

Köpa cab till sommaren. Hjälp med val av bil

Svärfar ska inhandla en cab till sommaren. Han har snöat in sig lite på Volvo C70 cab men nu i efterhand även upptäckt att det finns andra bilmärken än Volvo

Iaf de som kan vara aktuella är:

Volvo C70
    Mercedes SLK
    BMW Z3

Det är väl dom jag kommer på som hamnar i vettig prisklass och så. Säg mellan 100-200tkr.

Jag gav även som förslag, Mustang GT Cab (-00 och uppåt).

Ett annat förslag är ju en tidig Porsche Boxster... är de tidigare där ett bra eller dåligt köp?

Tacksam om nån kunde komma med lite bra förslag och synpunkter här på dessa bilar. Gärna eventuella kända fel och konstigheter...

Tack!

Registered User
    Namn
    Bengt Olofsson
    Reg.datum
    apr 2004
    Vill du ha riktigt tak e väl SLK enda alternativet.. Z3 kanske finns med hardtop men e nog ovanligare isåfall.. En kompis köpte SLK-04 efter att först varit insnöad på Z3.. efter ett par provkörningar vände han plötsligt och kunde inte tänka sig Z3:an.. Dock passar SLK dåligt om du är lång, typ över 1.90

Registered User
    Namn
    Dr. Kenneth G.
    Reg.datum
    okt 2003
    Jobb
    Flyg
    Det ar ju en viss skillnad i kvalitetsupplevelse mellan Volvo/BMW/MB och Mustangen.

Vad sager han om japanskt? Toyota MR2 eller Mazda Miata borde ga att fa en 00-02 for det priset.
    This message was posted using 100% recycled electrons

Registered User
    Namn
    Andreas G
    Reg.datum
    feb 2002
    Den snyggaste och sportigaste caben i den klassen är ju helt klart Honda s2000. Roligare bil får man leta efter. Du bör dock inte va allt för lång. Sen är den som sagt väldigt sportig i växelåda och chassie vilket kanske inte gör den till den ultimata glidaren direkt.

Bayerische Motoren Werke
    Namn
    Jonas I
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Designer
    BengtO > Tack för infon där om Merca vs BMW.

Segel...> Jepp så sant om kvaliten... Japanskt, njeaaa vi får se kan lägga fram det som förslag och ducka samtidigt

SideWays > Fasiken hade inte tänkt på det, dock är det ju en japs och vet inte riktigt hur högt de står i kurs men klart cool bil.

Fortsätt gärna ösa på med förslag

scirocco ägare 2.0 GT TSI PARSANs avatar
    Namn
    Per Aspengren
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    servicerådgivare/utbildar mig till verkstadschef.
    audi a4 cab kan ju kanske vara nått

Registered User
    Namn
    Bengt Olofsson
    Reg.datum
    apr 2004
    Miata funkar ju oxå om man inte behöver grym motoreffekt.. rolig att köra e den ju iallafall!

Löneslav
    Namn
    Pelle P
    Reg.datum
    nov 2003
    Chrysler Sebring cab om han vill glida och ha baksäte som inte är ett skämt. Amerikansk kvalitetskänsla får man på köpet.

Ifrånkörd Zatzy user
    Namn
    Jimmy Nilzohn
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Driftingenjör
    Vill du ha prestanda? Honda S2000, BMW Z3 M eller Opel Speedster!
    Nixon, 2007-03-12 22:35
    "Om Darin (Pudel/Tax) får ett utbrott och slår på dig, så tar ingen det så allvarligt utan slår ned han och skyller på att han har dålig uppväxt pga sin tandställning."

Registered User
    Namn
    Johan E
    Reg.datum
    okt 2002
    Det första han borde fastställa är om han vill ha en 2-sitsig eller 4-sitsig cab samt om han är en glidare eller gillar aktiv körning.

Det är faktiskt praktiskt att ha 4 platser i bilen ibland, något jag själv upptäckt...

Sen borde han fråga sig om det bara ska vara en sommarbil eller om den skall framföras året runt. Hardtop / plåttak är inte så dumt om det senare är fallet.

2-sits glidare: Slk, Z3 icke M, Jaguar XK8 CAB

2-sits sport: Porsche boxter, 968 eller 944 turbo cab. Honda s2000, opel speedster, miata

4-sits: Volvo, Saab, Mercor, chrysler, BMW 3-serie..

Ekonomiskt sett så faller många av dessa bilar väldigt lite i pris om de redan har ett par år på nacken.
    Om du köper en porsche för 150 papp istället för en saab för samma pris, gissa vilken som är värd mest efter 5 år..

Sen finns ju alltid alternativen med targatak:
    En fin gamma porsche 911 targa är mumma för måns!
    6foot9

smurf zatzy user GT/Es avatar
    Namn
    Anders N
    Reg.datum
    okt 2001
    Jag tycker dessa är helt ok, men nån status medföljer ju förstås inte.

Prisjämförelse med den utrustning man vill ha, färgen borde ju dock dra ner priset en del..

Annonsen kunde inte hittas | Blocket
    (ü) Mindre massa = mera bråttom (ü)
    | Min OOpel | Min 200 Skabb X-treme | Gruskrigaren |

teamWCR Crew HyPeRiOns avatar
    Namn
    Peter O
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av SideWays
    Den snyggaste och sportigaste caben i den klassen är ju helt klart Honda s2000. Roligare bil får man leta efter. Du bör dock inte va allt för lång. Sen är den som sagt väldigt sportig i växelåda och chassie vilket kanske inte gör den till den ultimata glidaren direkt.
    precis! kan verkligen rekommendera s2000. Den är helt olik allt annat jag kört , dock så är det ju ingen riktig glidare, som sagt innan, rätt så hård i chassit, och växellådan är som en dröm väldigt korta växellägen.
    Riktig racebil med andra ord
    Men vill man ha lite mer komfort men ändå rätt så färsch bil med prestanda så är det väl z3 m som gäller, har dock inte kört den men tycker den borde vara lite mer glidarvänlig åtminstone med tanke på bättre bottenvrid är s2000
    -------------------------------------------------------
    En Nystartad klubb för gatbilsintresserade i hela sverige
    teamWCR.se
    teamWCR.se

The local car-nut Caroluss avatar
    Namn
    Christian W
    Reg.datum
    sep 2005
    Förvisso inte med på listan, men väl i samma klass. En Saab 9-3 (som min avatar). Jäkligt nice bil! Bra kvalité och härlig att köra. Köp ett schysst Vector/Aero-paket till den o chippa lite. Så får du en tuff och snygg svensk cab.

Bayerische Motoren Werke
    Namn
    Jonas I
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Designer
    Tack för alla svar! Det lutar åt en C70 eller SLK verkar det som. S2000 är nog inte det rätta faktiskt. Personligen gillar jag dock S2000 skarpt!

Carolus >> Hehe ja jag har föreslagit Saab men ICKE! Knappt så jag får parkera 9-5an på deras garageuppfart

Burn Baby Burn Wonnes avatar
    Namn
    Jonas W
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Säljare
    Sålde av min Mustang Cobra -01.. komfort, prestanda, utseende å MUMS...
    Saknar den ;(

Varm rekomendation iaf..
    Gammal måste inte betyda vis!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här