Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 70
    Registered User
    Namn
    Emil E
    Reg.datum
    maj 2005
    Tror personligen att allt snack om att kroppen bara förbränner 2cl alkohol i timmen bara e struntprat. Finns säkert personer med riktigt dålig lever som behöver tid för att få ur sej alkoholen. Själv brukar ja tratta i mej ca 70cl sprit på förfesten å ungefär lika mycket till på krogen. Har blåst flera gånger dagen efter på förmiddagen i olika blåsmätare och varit nykter.

oem+ Cretzkys avatar
    Namn
    Oskar N.
    Reg.datum
    jan 2005
    Jobb
    Underbetald Astronaut
    klart att det är olika från person till person, ju större man är desto mer tål man,
    men annars så om du vill vara ganska säker kan du ju kolla/räkna ut här.

http://www.shsweb.fi/shs/studieliv/alkometer.html

Registered User
    Namn
    Emil E
    Reg.datum
    maj 2005
    Citat Ursprungligen postat av Cretzky
    klart att det är olika från person till person, ju större man är desto mer tål man,
    men annars så om du vill vara ganska säker kan du ju kolla/räkna ut här.

http://www.shsweb.fi/shs/studieliv/alkometer.html

Den där måste räkna fel. Enligt den där räknaren så ska jag om jag dricker en liter sprit på en kväll ha 4.5 promlle i blodet när jag går hem från krogen. E man inte död då?

överjävlig hallenborgs avatar
    Namn
    J.Hallenborg
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    studerande
    beror ju inte på hur fort man får i sig spriten.. hur länge man måste vänta dan efter.. man börjar spriten redan när man taget första glaset så börjar man vi 6 och häver i sig en 70is så är man förmodligen kry vid 6 på morgonen dan efter baksmällan..

ang. häva i sig en 70is så har jag nog svårt för det på förfesten .. brukar ta med mig 50cl och då brukar jag bli rätt pilo..
    1:a på vallåkra sverige häftigaste epa
    BILSPORT NR 13 2003 SID 48--->

WWW.HALLENBORG.SE SPONSRING SÖKES!! Allt av intresse

överjävlig hallenborgs avatar
    Namn
    J.Hallenborg
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    studerande
    beror ju inte på hur fort man får i sig spriten.. hur länge man måste vänta dan efter.. man börjar spriten redan när man taget första glaset så börjar man vi 6 och häver i sig en 70is så är man förmodligen kry vid 6 på morgonen dan efter baksmällan..

ang. häva i sig en 70is så har jag nog svårt för det på förfesten .. brukar ta med mig 50cl och då brukar jag bli rätt pilo..
    1:a på vallåkra sverige häftigaste epa
    BILSPORT NR 13 2003 SID 48--->

WWW.HALLENBORG.SE SPONSRING SÖKES!! Allt av intresse

oem+ Cretzkys avatar
    Namn
    Oskar N.
    Reg.datum
    jan 2005
    Jobb
    Underbetald Astronaut
    mjo, men hur många % va de i spriten du skrev in då ?
    om du dricker 2 7or ca. 40-50% lär du ju inte köra nykter dagen efter, eller ?

Promille gränserna.

0,2 promille (GRÄNSEN FÖR RATTFYLLERI)
    Verkan: De första alkoholeffekterna märks, lätt värmekänsla. Märkbar hämningslösande effekt, lättare att prata. Förstår tydligt att det är olämpligt att framföra fordon. Det går inte att framföra ett fordon på betryggande sätt.

0,3 promille
    Verkan: Avslappning. Brist på koncentration och försämrad förmåga att klara av fina manövrar och små riktningsändringar.

0,4 promille
    Verkan: Försämrad bedömning av perifera synfältet. Trafikljus noteras ej. Dålig avståndsbedömning. Försämrad iakttagelseförmåga.

0,5 promille
    Verkan: Minskad precision i rörelser. Upprymdhet. Värmekänsla. Psykiska spänningstillstånd släpper.

0,6 promille
    Verkan: Värmekänsla, förlängd reaktionstid.

0,8 promille
    Verkan: Överdrivna rörelser. Högljuddhet. Känslouttryck. Tydlig alkoholdoft.

1,0 promille (GRÄNSEN FÖR GROVT RATTFYLLERI)
    Verkan: Lätt sluddrighet. Klart förlängd reaktionstid. Försämrad muskelkontroll. Svårt att gå stadigt. Svårt att kontrollera känslor. Vill ofta dricka mer.

1,2 promille
    Verkan: Sluddrar. Svårigheter att gå och stå. Lång reaktionstid.

1,5 promille
    Verkan: Packad, raglar och ramlar omkull. Sluddrar och sölar.

3,0 promille
    Verkan: Uppfattar inte vad som händer och sker. Gränsen till medvetslöshet.

4,0 promille
    Verkan: Akut (dödande) alkoholförgiftning

Galning
    Namn
    Christopher B
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    copynasare
    Citat Ursprungligen postat av Christofer
    Enligt landstingets hemsida så är det så, om du väljer att tro på det eller att tro på vad ngn zatzyan sägersom kan hälla i sig 70-100cl sprit på 4h och ändå kör bil dagen efter för det bara är ner till kiosken, eller för att de har ju sovit en stund. Det är ditt val.
    Själv väljer jag att dricka med måtta samt att låta bilen stå dagen efter.

Och ja, jag anser att man har problem med spriten om man kan hälla i sig 70cl eller mer på 4h. Förstår inte vitsen med att dricka så mycket sprit.

Om du nu syftade på mig så menade jag inte att jag tycker att är helt OK att köra dagen efter, även om jag i min kropp och skick tycker att det känns som det.

70 cl sprit, visst man blir fuller.. men det är ju det som är grejen.. sprit smakar ju inte spec. gott och man dricker väl inte nån skitvodka från turken på hörnet för det är gott?

Galning
    Namn
    Christopher B
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    copynasare
    Citat Ursprungligen postat av tryffelsvinet
    Tror personligen att allt snack om att kroppen bara förbränner 2cl alkohol i timmen bara e struntprat. Finns säkert personer med riktigt dålig lever som behöver tid för att få ur sej alkoholen. Själv brukar ja tratta i mej ca 70cl sprit på förfesten å ungefär lika mycket till på krogen. Har blåst flera gånger dagen efter på förmiddagen i olika blåsmätare och varit nykter.

Snutens alkomätare eller någon annans? Kul och veta. Isf förbränner du spriten på ungefär 2-3 dygn fortare än "normalt" `?

Buckligt å mattsvart Croners avatar
    Namn
    croner c
    Reg.datum
    sep 2004
    Jobb
    Inget
    Blev stoppad för ca 1år sedan när jag körde moped.
    Hadde varit vild fest hos en polare till ca 04.00 tiden. Minns inte hur mycket jag drack.
    Vaknade jag tidigt ca 09,00 och mådde skit. Så jag lånade en moped å skulle till macken för att köpa cola. å efter den vägen så brukar det alrig finnas nå snutar. Men likas förbannat så hadde dom blås-kontroll vid träbron. Höll på att skitapåmig å börja fundera om jag skulle vända å sticka.
    Men jag stannade och en trevlig polis komfram med blås saken i handen å bad mig blåsa.
    Jag blåste. -Det här är negativt. sa han Negativt? sa jag skiträdd å trodde först att det betydde att jag hade alkohol i blodet. Han sa då.. Nää negativt är en positiv sak haha det betyder att du inte har druckit.. Sedan fick jag åka.. Sedan dess så kör jag aldrig på bakfyllan mer.
    Nu finns det ett nytt frächt epa-forum ute:)
    Blir medlem på
    http://epatraktor.inventforum.com

Hedberg Production Crew
    Namn
    Viktor H
    Reg.datum
    jan 2005
    Jobb
    studerar
    Körde dagen efter en gång. Känndes som de gick snabbare än vanligt och fick sladd o välte

Dock inte med bil, utan 4-hjuling i skogen

INGET o rekomendera!
    Hedberg Production - mina bilder o filmer från träffar osv

Poker-Bonusar.com - De bästa bonuserbjudandena just nu

vinnare
    Namn
    matte p
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    carpenter
    Citat Ursprungligen postat av Christofer
    Här är text hämtat från Landstingets hemsida.
    Ni väljer själva att tro på den eller ej. De har ännu längre tid på "70:isen" hela 46h. Sen om man väljer att räkna från början eller slutat på drickandet är nog upp till vad man själv väljer att riskera.

Citat
    Långsam förbränning
    Alkohol förbränns i levern. Hur snabbt beror på; kön, dagsform, vana att dricka, kroppsbyggnad, menstruationscykel, vad du ätit och druckit under dagen mm. Kroppen förbränner i genomsnitt mellan 1,5 och 2 centiliter 40-procentig alkohol i timmen. Det är den tid det tar oavsett vad man gör. Att dricka starkt kaffe, bada bastu eller röra på sig gör alltså varken till eller från. Om man väger mer än genomsnittet går det en aning snabbare, och väger man mindre än genomsnittet går det långsammare. Här nedan en sammanställning på ungefärliga förbränningstider:

1 flaska mellanöl (33 cl) ca 2 timmar
    1 burk mellanöl (50 cl) ca 3 timmar
    1 flaska starköl (33 cl) ca 3 timmar
    1 burk starköl (50 cl) ca 4,5 timmar
    1 glas vin (15 cl) ca 2,5 timmar
    1 halv flaska vin (37,5 cl) ca 6,5 timmar
    1 flaska vin (75 cl) ca 14 timmar
    1 glas starkvin (8 cl) ca 2,5 timmar
    1 snaps (4 cl) ca 2,5 timmar
    1 halv flaska sprit (35 cl) ca 23 timmar

Tänk på att du inte är helt återställd bara för att alkoholen är förbränd. Så undvik aktiviteter som kräver skärpa under de första timmarna efter det att alkoholen har gått ur kroppen. Förmågan att köra bil har till exempel visat sig vara nedsatt med hela 20 procent även när testpersonerna varken haft alkohol kvar i kroppen eller känt sig bakfulla.
    Slut Citat
    På landstinget jobbar det alltså sagoförfattare.
    10 stora stark är en normal konsumtion för mig en lördagskväll, då måste jag alltså vänta 45 timmar.Jag måste alltså låta bilen stå hela söndagen OCH hela måndagen.Vilka jävla dårar!!
    Eller låt oss säga att man är på riktigt partyhumör och vevar i sig 20 stark, då får man sätta sig i bilen först natten till torsdag!!!!!!!!!!!!!!!
    WWW.PVTURBO.COM

Diesel är fina grejjer
    Namn
    Michael P
    Reg.datum
    apr 2004
    Citat Ursprungligen postat av mattep
    På landstinget jobbar det alltså sagoförfattare.
    10 stora stark är en normal konsumtion för mig en lördagskväll, då måste jag alltså vänta 45 timmar.Jag måste alltså låta bilen stå hela söndagen OCH hela måndagen.Vilka jävla dårar!!
    Eller låt oss säga att man är på riktigt partyhumör och vevar i sig 20 stark, då får man sätta sig i bilen först natten till torsdag!!!!!!!!!!!!!!!
    Håller med, det kan inte stämma det där, med de där sifforrna så borde jag ofta vara rentav full kvällen efter en redig fest......icke, dom måste visa på hur länge det maximalt kan ta för att få ut alkoholen ur en person som saknar lever.
    Jomenvisst

Galning
    Namn
    Christopher B
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    copynasare
    Det är ju någon sorts sanning i vad dom säger. Visst, lite "skämseltaktik" måste det vara, men att det ska ta mig 35 timamr att förbränna en flaka vodka känns lite för mkt. Har aldrig blivit stoppad när ajg kört KVÄLLEN efter jag har druckit, men då känns det verkligen inte åp något sätt att jag är sleten, yr, okoncentrerad eller nått sådant....

INgen med RIKTIG alkomätare som kan bevisa hur det är för denna personen?

Teamchef, Fel Fil Racing. Christofers avatar
    Namn
    Christofer H
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Ingenjör
    visst säkerligen en viss skrämseltaktik, men att som ngn här tror att de kan veva i sig 1,4liter sprit på kvällen (från 18.00) och sedan blåsa utan utslag nästa förmiddag, ger mig rysningar.
    För det första så har du garanterat inte blåst i en alkomätare som fungerar eller så väger du 350kg+
    Dessutom så har spriten tydligen satt sig på förståndet rejält, ingen kan tro att det är så inte ens du själv.
    Personligen väljer jag att mer lita på de siffrorna än folks utsago om diverse blåsningar eftersom jag varken vill bli av med lappen eller skada ngn annan. Måste jag köra dagen efter så anpassar jag mitt intag efter det.

Din vän på vägen !
    Namn
    Martin.H
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    student
    måste få fråga en sak..

bättre att skriva här än att starta en egen,

om man dricker en klunk öl? typ starköl.

får man köra sen då? en del säger att man kan köra en del inte, jag chansar ändå inte, vill bara veta hur de igentligen ligger till..

/kram*

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här