Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 47 av 47
    Bilvårdsexpert Speedmans avatar
    Namn
    Tobbe H
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    Bilplåtslagare
    Jag har ett företag inom bilvård. Ångrar inte en sekund att jag slutade som bilplåtslagare från ett fast jobb på märkesverkstad, för att satsa inom denna branschen.

Mitt är så pass nystartat att jag blivit inhyrd som bilplåtslagare och bilmekaniker på Mercedes i ett år så man får upp en budget till företaget. Plus att man fått lite nya kontakter som gör det bättre för firman i framtiden.

Jag skulle lessna ganska rejält på rekond om man stod och polerade bilar hela dagarna med tanke på att inte en enda bil poleras under 8 timmar.
    Och jag vill ha en del variation om dagarna, så gått utbildning på rikta bucklor utan lackering, ska börja med lackbättringar snart(spot-repair), hjälpa en lackverkstad med att plocka isär och ihop och rikta deras kundbilar, laga stenskott i bilrutor och styla bilar. Ende problemet är att det börjat bli lite mycket att hålla igång med allt själv. Går det bra får man anställa någon duktig.

Sedan är tanken att vintrarna i firman ska bli styla bilar när det inte finns rekond och buckeljobb förrutom på bilförsäljningarna.

Så ser mina planer ut för att inte tröttna och istället vakna med ett leende på läpparna

Ps: gott du trivs med ditt nya yrkesbyte Haddock!

Mvh/Tobbe
    Välkomna in och besöka mitt företag Bilpedanten

Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Det är väl som bilmekaniker antagligen... dom älskar bilar mer än nått annant när dom är 20-25 sen när dom är över 40 spyr dom bara på alla "smutsiga äkliga trasiga bilar" det är nog lätt att tappa intresset för en sak om man jobbar med det ett bra tag kan ja tänka mig... min farssa jobbar med bilar och känner massa rekonderna osv och dom är bara super lyckliga varje fredag när dom slipper röra en bil på hela helgen... o så får det ju inte bli

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här