Resultat 1 till 4 av 4
    ' DTMs avatar
    Namn
    Jan T
    Reg.datum
    apr 2001

Navigeringen fungerar ej, hittar inga satelliter (MercaML320)

Stereon med navi heter 30 APS.

Hade batteriet bortkopplat en längre tid, nu verkar den inte hitta på några satteliter. (Tror navin fungerade innan men jag är inte 100%) Tysksåld 01a om det hjälper nått.

När jag klickar runt och har mig lite så har jag lyckats få fram dessa meddelanden.

-Minnet matades inte med målet

samt

-0 Satelliter

' DTMs avatar
    Namn
    Jan T
    Reg.datum
    apr 2001
    ingen Merca navi människa här

Registered User
    Namn
    Peter L
    Reg.datum
    dec 2003
    Nu vet jag inget om Mercas navi.. Undrar om den inte hittar några satelliter alls eller om den hittar dom men inte vill låsa på dom? Om den inte hittar nånting överhuvud taget så kan det väl vara antennen? Om den hittar satelliter men vägrar låsa på dom så brukar det hjälpa att starta om min Navman i alla fall.

' DTMs avatar
    Namn
    Jan T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Peterlan
    Nu vet jag inget om Mercas navi.. Undrar om den inte hittar några satelliter alls eller om den hittar dom men inte vill låsa på dom? Om den inte hittar nånting överhuvud taget så kan det väl vara antennen? Om den hittar satelliter men vägrar låsa på dom så brukar det hjälpa att starta om min Navman i alla fall.
    Tack

Den säger bara "0 satelliter"
    Mecken på Merca sa byt huvudenhet och hoppas på det bästa. Kostar väl 5-10 blås säkert. Antennen brukade aldrig paja sa han.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här