desperat rop efter hjälp, Göra rent ugnen
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 20
    inte som alla andra MagnusSs avatar
    Namn
    Magnus Strömberg
    Reg.datum
    okt 2002

desperat rop efter hjälp, Göra rent ugnen

Tjena, Jag har varit lite slö ett tag. Har inte rengjort ugnen på bra länge (vill inte erkänna hur absurt länge).

Har alltid tittat åt ett annat håll när jag har satt in saker i ugnen osv. Har inte kunnat se in genom luckan senaste året typ.

Nu till problemet. Jag har träffat en tjej. Hon skulle göra varma mackor häromkvällen.

Hon frågade mig hur jag hade fått den så äcklig även i "taket" på ugnen. Hon sa också att jag var tvungen att göra rent den.

Hon har helt rätt i detta.

Nu till frågan: Hur i hela h******t ska jag få bort allting? Avfettning och slaghammare? Nån som har några bra förslag?
    Synd att köpa en ny spis för den är bara ca: 7år

Ös på med tankar och ideèr

Har nått svagt minne av att morsan hade grönsåpa i ugnen och satte på den på svag värme. Har jag drömt detta? Hur varmt kan man ha det isåfall?

V6 sans turbo Fernandos avatar
    Namn
    M. Fernando
    Reg.datum
    jul 2001
    Det finns väl nåt speciellt rengöringsmedel för ugnar, fast det kanske behövs kärnvapen i ditt fall .
    "Strong and Beautiful, Just Like Fernando."

Puff
    Guest
    testa med nåt verktyg som man har till grillen.. typ skrapa.. eller säg att ugnen e trasig.. =)

inte som alla andra MagnusSs avatar
    Namn
    Magnus Strömberg
    Reg.datum
    okt 2002
    Originally posted by Puff
    testa med nåt verktyg som man har till grillen.. typ skrapa.. eller säg att ugnen e trasig.. =)
    ugnen är trasig kanske man skulle börja med, sätta för en pappskiva också så ingen ser den?

Legally Insane! Nozers avatar
    Namn
    Thorbjörn T
    Reg.datum
    mar 2003
    Jobb
    Pluggar / jobbar...
    Finns specciellt skum man sprutar in i ugnen...ser ut som raklödder typ (ta inte raklödder dock *s*)

Hursomhelst så sprutar man på den här sörjan o låter det verka ett tag, sen rinner det mesta bort av sig själv...otroligt men sant =)
    O det som sitter kvar e hyfsat lätt att få bort med enbart trasor...ett tips e väl att riva ett gammalt lakan eller ngt då det går åt en hel del..

Ett hett tips är att lägg för faaaaaaan ngra tidningar under ugnen på golvet annars får du snart samma färg på golvet som det är i ugnen när allt skit rinner ner ;P

/Tobbe

111101001101001 rawsezxs avatar
    Namn
    Karl-Henrik Johan Söderqvist
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Egen företagare
    Scotch Brite 3M gröna lappar som man använde i lumpen för att göra rent AK5:an med... borde göra susen. använd vim till detta...

Opelbopeldriver...
    Namn
    Marcus G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Datajobbare
    Instämmer med de ovan som har sagt att du skall köpa rengöringsmedel speciellt för ugnar. Plättlätt... om jag inte minns fel, var ett antal år sedan så det börjar bli dags nu igen... ;-)
    Mvh
    /Gus

"Dels är Opel snabb och smidig och några av modellerna har ett snett tak vilket är praktiskt vid beskjutning." - Metro 2004-02-05

www.TED.com Maqes avatar
    Namn
    Markus Å
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt i Allo :)
    MrMuscle borde väl vara lagom giftigt för ett sådant jobb...
    Leta upp det farligaste ungsrengöringsmedlet du hittar och kör en 3 omgångar eller så, så borde det bli så bra det går...
    På span efter bättre begagnad porsche...

Spread Your Ceéd... Peter 80s avatar
    Namn
    Peter Johansson
    Reg.datum
    jun 2003
    Mr Muscle funka fint för mig när jag gjorde rent
    min ugn förut, o den var inte fin!
    Hyresgästen innan hade inte gjort rent
    den på bra länge, men me lite slit så fick jag den
    rent i alla fall!

OBS: Luktar starkt! Så andas ej in för mycket

Legally Insane! Nozers avatar
    Namn
    Thorbjörn T
    Reg.datum
    mar 2003
    Jobb
    Pluggar / jobbar...
    ett litet råd ang dessa regöringsmedel e att dom sätter sig så in åtahelvete i ugnen...så skölj, skölj, skölj o skölj ännu mer...annars lär du bli rätt söt på ångorna när du brassar på ugnhelvetet *egen erfarenhet*

/Tobbe

Registered User
    Namn
    Angelica Ø
    Reg.datum
    feb 2002
    vanlig ugnsrengöring ett par gånger... läs på burken och som sagt skölj noga!

Bannad
    Reg.datum
    mar 2003
    Jobb
    letar
    alltså... din tjej där...... ....ska du verkligen behålla henne.....

Clutch killer Nobbes avatar
    Namn
    Fredrik N
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Sandvik
    Originally posted by AX
    alltså... din tjej där...... ....ska du verkligen behålla henne.....
    *LOL*

Ähhh..Låna en skär-brännare och elda ur skiten bara..Fjanta med medel och skit när det finns manligare alternativ, gärna när hon ser på oxå

Sen så har du tjejen i din makt..
    Har ägt:
    BMW M5 -94
    Nissan 300ZX TT USA spec #1

9000CD
    Guest
    Gör såhär:

1.) Köp MR Muscle ungsrengöring ----> http://www.scjohnson.de/uk/products/product.asp?idp=13&idr=1&idb=5

2.) Fyll alla "ugnsväggar" med detta medel, gärna lite extra.

3.) Låt stå över natten för extra bra resultat

4.) Dagen efter har tar du fram en stycke balja med varmt vatten och en sån där svamp "Scotch brite". (använd den "räfflade" sidan)

5.) Blöt ner svampen i det varma vattnet och gno ordentligt för att få bort den resterande smutsen på ugnsväggarna..
    SKÖLJ SEDAN ORDENTLIGT (ta fram högtryckstvätten i VÄRSTA fall, skämtosido..skölj noggrant..viktigt!)

OM resultatet trots allt inte är tillfredställande upprepa steg (1)2-5 ytterligare en natt och repetera "gnoandet" med svampen ytterligare..

Såhär gjorde vi när jag jobbade på en ICA butik...rengöringen skulle göras varje kväll innan stängning (brödugn), ibland sket man i det men det fick man ju lida för dagen efter..(hehe..fick nästan spö av brödansvarig)
    Jaja, lycka till..
    Senast redigerat av 9000CD den 2003-09-02 klockan 20:48.

Kompositapa igen
    Namn
    Niklas Berns
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Kompositapa igen
    *tips*
    Var noga när du torkar ur ungsrengöringen, pommes med ungsrengöringssmak är inte gott....
    Right is right, left is Wrong
    Vectra C GTS 3.2 V6

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här