Funkar DC bakom gateway?
Resultat 1 till 6 av 6
    meh?
    Namn
    anders A
    Reg.datum
    apr 2002

Funkar DC bakom gateway?

Tja

Hur får man DC att fungera bakom en gateway, har testat att ha den i 'passive mode' men det fugerar inte att söka o.s.v

mvh//memphis
    Fiction Beats Reality By Far

Registered User
    Reg.datum
    apr 2002
    Menar du inte en firewall?

Kickass
    Namn
    Christian W
    Reg.datum
    apr 2001
    En gateway fungerar som en brandvägg åt inkommande requests åt NATade klienter om inget annat anges.

Forwarda port 412 (eller den port du skrivit in i dc-klienten) från gatewayen till din klientip så kan du köra aktivt.

Om du nu menar brandvägg (norton/zone alarm osv) så får du öppna upp port 412 in (om du nu skrivit det i programmet) för att kunna köra aktivt.

Passivt borde du kunna köra på bägge utan problem.
    snygg och intelligent

Assyriska FF babel haffos avatar
    Namn
    Babel H
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Pluggar: Filmproduktion
    Lånar tråden lite:

Jag hade förut Felia ADSL , och körde i Aktiv mode , sen bytte jag till BoStream , körde fortfarande i Aktiv mode, Men efter jag formaterade datorn så kan jag ej köra Aktivt längre , nu är det passivt som gäller , och det suger , kan jag gå runt på något sätt för att köra aktivt.
    Kör med . WinXP , Orkit Adsl modem, har ej en brandvägg ...

//Babel

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Om du ligger bakom nån annan maskin som routar dig ut på nätet måste du ställa in passivt i DC. Det fungerar oftast, men du kan inte tanka av nån annan som kör passivt eftersom ingen av er har en riktig IP direkt ut på nätet. Minst en av parterna i en anslutning på nätet måste ha en direkt IP, så att den andra parten ska kunna ansluta dit.

Om du kör passivt och märker att du inte kan tanka av vissa personer, så är det för att dom också kör med passivt.

X
    Namn
    Erki P
    Reg.datum
    aug 2002
    Originally posted by babel haffo
    Lånar tråden lite:

Jag hade förut Felia ADSL , och körde i Aktiv mode , sen bytte jag till BoStream , körde fortfarande i Aktiv mode, Men efter jag formaterade datorn så kan jag ej köra Aktivt längre , nu är det passivt som gäller , och det suger , kan jag gå runt på något sätt för att köra aktivt.
    Kör med . WinXP , Orkit Adsl modem, har ej en brandvägg ...

//Babel
    Windows XP har en inbyggd brandvägg.... det tar du bort genom kontrollpanelen/nätverk/ högerklick-egenskaper på din anslutning/avancerat.... sedan tar du bort den bockade rutan där....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här