Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 26
    jimbooo
    Guest

Hur ska man bete sig för att få en hyreslägenhet?

jag är 19 år och vill flytta hemmifrån, ett krav är söder om sthlm, jobbar natt vid kungenskurva och jag vill inte bo allt för långt bort från jobbet, jag har sökt å sökt utan resultat, hur ska man göra?
    jag är verkligen i behov av lya, eftersom att ja jobbar natt så gör ja inte så mkt väsen av mig och ja har ingen familj eller lån och tjänar mer än d flesta som har familj eller andra "kostsamma"saker, varför kan man i hela friden inte få en lägenhet? nån som har tips på hur man ska gå till väga?

emf
    Guest
    köp bostadsrätt, köp svartkontrakt eller flytta till lokala nynäshamn... det finns inga hyresrätter här om du inte har stått i bostadskö 11 ziljoner år

Mazdapucko exlexs avatar
    Namn
    Anton K
    Reg.datum
    sep 2001
    Jobb
    Konsult
    2:a hand är väl det som ligger dig närmast.... bara hålla gluggarna öppna efter annonser om folk som hyr ut i andra hand... visst du kanske måste flytta en gång eller två per år, men du bor ju iaf inte hemma längre
    -- Mina vänner kallar mig dryg, du kan kalla mig vad du vill --

Zoom zoom zoom!

jimbooo
    Guest

¤ Marcus_325s avatar
    Namn
    Marcus F
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Farkostteknik på KTH
    Varför inte köpa en bostadsrätt med låg avgift/hyra?
    Blir troligtvis billigare än hyresrätt ändå, samtidigt får du (troligtvis) tillbaka pengarna eller mer den dan du säljer lägenheten.

¤ Marcus_325s avatar
    Namn
    Marcus F
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Farkostteknik på KTH

Super Moderator Jocce81s avatar
    Namn
    Joacim Hansson
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Fabrikschef

Re: Hur ska man bete sig för att få en hyreslägenhet?

Originally posted by jimbooo
    jag är 19 år och vill flytta hemmifrån, ett krav är söder om sthlm, jobbar natt vid kungenskurva och jag vill inte bo allt för långt bort från jobbet, jag har sökt å sökt utan resultat, hur ska man göra?
    jag är verkligen i behov av lya, eftersom att ja jobbar natt så gör ja inte så mkt väsen av mig och ja har ingen familj eller lån och tjänar mer än d flesta som har familj eller andra "kostsamma"saker, varför kan man i hela friden inte få en lägenhet? nån som har tips på hur man ska gå till väga?
    Visa dig intresserad, ring upp hyresvärden/skötaren/handläggaren (om du står i kö), snacka med folk.

Går att "gå före" i kön utan problem, så länge du sköter dig, och visar dig från din bästa sida.

Vart jobbar du natt i KK?

/Jocce
    Min fotosida: http://www.jocce.se

Fotointresserad? Besök: http://www.fotointresse.se

It could happen to you... Rednecks avatar
    Namn
    Matte Olsson
    Reg.datum
    apr 2001

Re: Hur ska man bete sig för att få en hyreslägenhet?

nån som har tips på hur man ska gå till väga?
    Börja med att rösta bort sossarna. Sen skadar det inte med kontakter...

jimbooo
    Guest

Re: Re: Hur ska man bete sig för att få en hyreslägenhet?

Originally posted by Jocce81
    Visa dig intresserad, ring upp hyresvärden/skötaren/handläggaren (om du står i kö), snacka med folk.

Går att "gå före" i kön utan problem, så länge du sköter dig, och visar dig från din bästa sida.

Vart jobbar du natt i KK?

/Jocce
    tack för tipsen, jag jobbar i lindvreten, på ett bageri.

jimbooo
    Guest
    förlåt om ja verkar dum nu, men om man skall köpa en bostadsrätt, måste man inte betala allt på en gång då? eller åtminstonde en relativt stor % av kostnaden? eller plusas det på i hyran?

¤ Marcus_325s avatar
    Namn
    Marcus F
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Farkostteknik på KTH
    jimboo:

Jo du måste ju betala hela summan på en gång, alltså som om du köper ett hus. Priset jag skrev var ifall du lånade av banken och betalade av varje månad, alltså räntan på lånet, lite amortering + hyra

jimbooo
    Guest
    Originally posted by Marcus_325
    jimboo:

Jo du måste ju betala hela summan på en gång, alltså som om du köper ett hus. Priset jag skrev var ifall du lånade av banken och betalade av varje månad, alltså räntan på lånet, lite amortering + hyra
    ok, men då ja bara är 19år och har jobbat sen i juni är det ganska svårt att få ett lån tyvärr =(

"Larsson"
    Namn
    Christopher Larsson
    Reg.datum
    jun 2001
    hörde förut att det finns ett höghus i högdalen där det finns massa tomma hyresrätter, men fastighetsägaren är en gammal tant som inte orkar hyra ut.., men man kan ju alltid ringa o kolla, ligger på skebokvarnsvägen xxx <--- kommer inte ihåg vilket nummer, nån som vet?

Accelerationstorsk
    Namn
    Jim F
    Reg.datum
    mar 2002

Ang lån.

Det är nog helt otroligt att du kan få lån, även om du är 19 och inte jobbat speciellt länge, det är värt att kolla upp hur som helst.
    Du sätter lägenheten som säkerhet, och räcker inte det kanske nån av dina föräldrar kan vara borgenär för lånet?

Retired from the retarded
    Namn
    Danne B.
    Reg.datum
    apr 2001
    ok, men då ja bara är 19år och har jobbat sen i juni är det ganska svårt att få ett lån tyvärr =(
    Har du snackat med några olika banker?
    Dom brukar inte ha så mycket emot att låna ut pengar, det är ju det dom lever på =)
    Förutsatt givetvis att du har fast inkomst och saknar betalningsanmärkningar.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här