Resultat 1 till 15 av 15
    Madferit are ya?
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    Lagerarbetare

Vart går gränsen för olovliga körningar?

I aftonbladet i dag stod det om Faren Qristina och om hennes 600 (!) haffningar för olovlig körning, och snart har hon tagit sitt körkort??

Då är min fråga vart i hela friden går gränsen ?
    Finns det nån gräns?
    Senast redigerat av MannenGT den 2003-06-26 klockan 17:00.
    Djurgårdens IF - Lite finare lite bättre

Mazdapucko exlexs avatar
    Namn
    Anton K
    Reg.datum
    sep 2001
    Jobb
    Konsult
    Originally posted by MannenGT
    I aftonbladet i dag stod det om Faren Qristina och om hennes 600 (!) haffningar för olovlig kärning, och snart har hon tagit sitt körkort??
    600 kärningar? blir en hel del smör...

var bara tvungen.. hehe..
    -- Mina vänner kallar mig dryg, du kan kalla mig vad du vill --

Zoom zoom zoom!

Madferit are ya?
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    Lagerarbetare
    Ooops , my bad :P
    Djurgårdens IF - Lite finare lite bättre

Tujjbojille
    Guest
    teoretiskt sätt är det billigare att INTE ha körkort, pga av kostnad för att ta det, kostnad vid böter, kostnad IFALL man måste ta om det....

För om man kör en bil UTAN körkort (aldrig haft något) så enligt vad jag vet så kan INTE polisen sätta dig för någe annat än OLOVLIG KÖRNING (600kr i böter???)

Låt säga att du kör tex 140 på 90väg och polisen stoppar dig så åker man endast på böter för olovlig körning, för du som inte tagit körkort vet ju inte vad skyltarna betyder.

Ett tydligare exempel är ju tex högerregeln, det är ju inte så många som inte har/haft körkort som egentligen vet hur det fungerar. Jag själv tyckte det var skitjobbigt med högerregeln när jag tog körkort..

dvs bryter man mot högerregeln utan körkort åker man på böter för olovlig körning inte för någe annat, pga av att man knappast visste om regeln...

förstår ni hur jag menar?

f1-expert.
    Namn
    Stefan S
    Reg.datum
    jul 2002
    Det kan nog inte stämma. I så fall så förstår inte en ryss att det är olagligt att mörda folk i Sverige och blir därför bara utvisad för det är straff nog?

Smäller du i för hög hastighet och pga att du inte kan högerregeln så blir påföljden mer än endast 600kr misstänker jag.

Proffs på Porsche
    Namn
    Jimmy T
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Proffs på Porsche
    De flesta förstår nog att mord är rätt olagligt!
    Men förstår vad du menar..
    PORSCHE - There is no substitute

Sportage -12 0Ri0Ns avatar
    Namn
    Erik B
    Reg.datum
    aug 2002
    Det var nån kärring som åkt dit massor av ggr, hon åkte även dit en gång när var hon på väg till rätten om en tidigare olovlig körning...

Registered User
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Kanonbyggare
    Du kan nog alltid åka dit för vårdslöshet i trafik också, även om du inte har körkort.

Originally posted by Tujjbojille
    teoretiskt sätt är det billigare att INTE ha körkort, pga av kostnad för att ta det, kostnad vid böter, kostnad IFALL man måste ta om det....

För om man kör en bil UTAN körkort (aldrig haft något) så enligt vad jag vet så kan INTE polisen sätta dig för någe annat än OLOVLIG KÖRNING (600kr i böter???)

Låt säga att du kör tex 140 på 90väg och polisen stoppar dig så åker man endast på böter för olovlig körning, för du som inte tagit körkort vet ju inte vad skyltarna betyder.

Ett tydligare exempel är ju tex högerregeln, det är ju inte så många som inte har/haft körkort som egentligen vet hur det fungerar. Jag själv tyckte det var skitjobbigt med högerregeln när jag tog körkort..

dvs bryter man mot högerregeln utan körkort åker man på böter för olovlig körning inte för någe annat, pga av att man knappast visste om regeln...

Tujjbojille
    Guest
    Originally posted by Eod
    Du kan nog alltid åka dit för vårdslöshet i trafik också, även om du inte har körkort.
    det är bara vad jag har hört alltså,

tror inte jag påpekade detta förut...

detta kan ju vara någe som gott från mun till min och ändrats MYCKET när jag fick höra det..

men att jämnföra med en ryss som mördar är..hmm...dåligt...
    ALLA vet att man INTE får MÖRDA någon.

Nörd
    Namn
    Klas Fahlberg
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Studentjävel
    Hur fan kan man ens bli stoppad 600 ggr?
    Bensinbilar drar minst diesel.

Registered User
    Namn
    Johan R
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    alltiallo

.....vilken värld lever du i?? där skulle jag gärna finnas...

efter X antal olåvliga får du krypa in,polaren fick 4 månader för ca 30 olåvliga och fortkörning...
    vanskrotare! behöver du cheva vandelar kontakta mig!

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    det smartaste är att låta kärringen ta körkortet
    då blir det slut på olovliga körningarna så att sätta en spärr tid till en som gjort flera olovliga körningar klingar lite fel iaf i mina öron
    just pga att dom inte ens får ta körkort
    då skiter dom totalt i det
    bättre att se till att dom tar sitt jävla körkort
    men tyvärr tänker inte allt folk som bestämmer på samma sätt
    så jag tror ärligt inte hon kommer få sitt körkort

det är samma sak som att sno körkortet för en som har sprit probelm men han har aldrig kört bil full inte ens dagen efter
    men endå bestämmer länsstyrelsen att den här är inte lämplig som bilförare så han ska inte ha något körkort
    vad händer nästa gång jo killen skiter i att han är apradar han har inget körkort och då inget att förlora på att köra full vipps ett rattfyllo till i trafiken
    men det är jhu sverige vi lever i dom som bestämmer är inte så smarta

Tujjbojille
    Guest
    Originally posted by johan_25
    .....vilken värld lever du i?? där skulle jag gärna finnas...

men jag skrev ju att det är vad JAG HAR HÖRT.

Registered User
    Namn
    Johan R
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    alltiallo
    men jag skrev ju att det är vad JAG HAR HÖRT.
    ja,EFTER att jag skrivit mitt inlägg....

ta ett råd från en som vet: tro inte på allt du hör/ser.......ta reda på fakta....
    vanskrotare! behöver du cheva vandelar kontakta mig!

Why God? Why?
    Namn
    Jonas V
    Reg.datum
    sep 2001
    Om du har åkt dit på en olovlig körning för att du inte har körkort så blir brottet grov olovlig körning nästa gång.

Du inte bara stör, du rubbar hela min existens.
    Moppefucko

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här