Inbrott i rutten 240 mellan 24 och 25 juni
Resultat 1 till 8 av 8
    verbose
    Guest

Inbrott i rutten 240 mellan 24 och 25 juni

Shit.. ibland blir jag för trött på folk. Igår natt stog min bil utanför mitt hus och när jag på morgonen skulle göra ett ärende hittade jag en krossad ruta, en söndersliten låskolv och jag hade tydligen ingen stereo längre. Dock var alla mina skivor kvar, och mina högtalare.. Det verkar som packet som snodde min stereo (budgetstereo som kostar max en tusing kanske, till råga på allt) försökte få det att se proffsigt ut genom att lyfta ut den där lilla rutan eftersom listerna var torftigt bortrivna men till slut krossade dom bara rutan men det går ju inte eftersom man ju måste ha en meter långa underarmar för att nå låsknoppen... Så dom körde in en skruvmejsel in i låskolven på förardörren (utan att kolla på den redan sönderdragna låskolven på passagerarsidan, vilket hade sparat mig oerhört mycket bekymmer eftersom då kan jag i alla fall kunnat låsa dörrjäveln) och rev ut stereon, kollade igenom allt jag hade men snodde inget annat än de åtta kronorna jag hade som P-pengar, men dom stal bara det och min stereo och skivan som låg i.
    Om det är någon som vet någonting om detta så hör av er. Ni behandlas anonymt och alla tips uppskattas, leder det till att jag återfinner killarna som gjort detta får ni en belöning också. Ärligt talat vill jag bara få tag på dom som gjort detta hellre än att få tillbaks stereon.
    Så om ni hört något så skicka PM eller ring mig på 073 685 48 82.
    Allt detta hände i Nacka. Självklart hade man ju bara trafikförsäkring så allt går ju från min ficka som är rätt tom som det är...

Madferit are ya?
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    Lagerarbetare
    Vart i nacka hände?
    kan kolla runt lite om nån försöker kränga iväg en halvdan stereo med halva sladdar
    Djurgårdens IF - Lite finare lite bättre

verbose
    Guest
    Det hände i närheten av Nacka Forum.
    hehe, gör så.

anp
    Guest
    Var nära att få inbrott alt, hela bilen stulen midsommarnatten.
    Var någon som smög omkring på tomten och kände på dörrarna till alla mina bilar och även morsans bil när hon upptäckte det hela och frågade vad f*n han höll på med, då lommade han iväg till en annan närliggande parkering onh kände på alla bilarna där med.
    Morsan ringde polisen som naturligtvis kom som ett skott, eller kanske inte, tror inte dom varit här än faktiskt.
    Ingen bil blev dock skadad vad jag vet så den här gången slutade det bra ovanligt nog.

verbose
    Guest
    Man blir ju så jävla lack när dom förstör för en... Jag menar, min stereo ligger väl på 1000 spänn om ens det i handeln, dom kan kanske sälja den för ett par hundringar. Dom får ett par hundra och jag måste härda ut med att inte ha musik i bilen...

Super Moderator
    Namn
    John
    Reg.datum
    apr 2001
    Jag tror att det är små ungar som gör det där/ eller kanske pundare.

Fick inbrott i min riktigt skabbiga 240 förra vintern, sönder slagen ruta och dom tog alla cd skivor, och den sämsta cd spelaren som jag har haft.

Det jag blev sur över var nästan bara att jag fick damnsuga upp allt glassplitter.

Kan kolla i samhället och man skulle få rreda på nåt.
    zatzy.com | Moderator
    * john@zatzy.com

jasså du?
    Namn
    Amar S
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    import/export
    jävligt tråkigt det där, har råkat ut för samma sak flera gånger.

o man blir inte så sur över stulna stereon, som man blir efter det att man måste byta ut låskolvar, sen fixa buckla i dörren som de garanterat fått dit genom att bryta upp kolven, ny ruta mm.

o sen när man inser att man bara har trafikförsäkring som inte täcker något, då blir man jävligt sur o vill inget hellre än att önska livet ur de små skitungarna som gjort inbrottet.

verbose
    Guest
    Originally posted by Unity
    jävligt tråkigt det där, har råkat ut för samma sak flera gånger.

o man blir inte så sur över stulna stereon, som man blir efter det att man måste byta ut låskolvar, sen fixa buckla i dörren som de garanterat fått dit genom att bryta upp kolven, ny ruta mm.

o sen när man inser att man bara har trafikförsäkring som inte täcker något, då blir man jävligt sur o vill inget hellre än att önska livet ur de små skitungarna som gjort inbrottet.
    Tänkte säga "Precis" men jag vill inte skrämma iväg nån eftersom jag misstänker att dom som gjort det är medlemmar här på zatzy... Jag har polisanmält stölden, men får jag reda på vilka det är så kommer jag inte gå vidare i ärendet. Jag vill bara träffa dom som gjort det. Jag skiter även i stereon, den kostade mig inte ett öre eftersom den satt i bilen när jag fick den (jag var nästan tvungen att betala för att INTE få med den men tänkte "äsch, lite ljud skadar väl aldrig?"). Men om ni som gjort detta läser just det här så kan ni väl ringa? Jag är långt ifrån farlig, tvärtom. Jag vill bara snacka lite med er.

Om någon vet vilka det är som gjort detta så säg gärna till. Som sagt så behandlas allt med hög diskretion och jag vill inte veta era namn, bara namnen på dom som gjort det. Skicka ett sms, PMa eller kontakta mig på övrigt valfritt sätt. Polisen kommer inte att bli inblandade, så ni behöver inte oroa er för att era kompisar skulle torska.

073 685 48 82

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här