Hur påverkar pencelin Imunförsvaret?
Resultat 1 till 5 av 5
    Mr B!
    Namn
    Thomas B
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Det du inte gör

Hur påverkar pencelin Imunförsvaret?

Tja det är så att jag har fått halsfluss

Jag har hört att människans imunförsvar ska påverkas kraftigt när man äter pecelin. Är detta sant ?

Hur får man tillbaka till ett starkt försvar när man e frisk? Inte så kul att bli frisk sen få en nysning sen e man sjuk igen...

Mvh: Thomas med dödsont i halsen
    Riskokarn från Tokyo...

graddfil
    Guest
    det påverkas !

jag åt pencillin i höstas, det störde tydl. ut magen, jag fick stora problem med diarrer, blev inlagd på sjukhus, magvärk, som har fortsatt... =(
    pencillin kan alltså påverka det mesta..

själva immunförsvaret kan påverkas, känner flera som har käkat pencillin, blivit "bra", gått till skolan, blivit sjuka igen..

mvh

Doh!
    Namn
    Erik H A
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Student
    Jag hatar halsfluss.. förra sommarn fick jag det men penicilinet bet inte på det så det blev värre... halsböld det var inte roligt hela halsen uppsväld...

Halsmandlarna blev alldrig småa igen och nu i sommar har jag 2 gånger haft ont i halsen och inte kunnat svälja.. var på sjukstugan idag och fått penecilin och en tid för att ihöst ta bort halsmandlarna..

Någon som vet något om att ta bort halsmandlarna bra/dåligt gör det ont?? mm

EDIT: jag önskar inte ens min värsta fiende halsböld.. det är inte skoj så se till att du inte får det...

/EA

Mr B!
    Namn
    Thomas B
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Det du inte gör
    Inga bra tips på hur man får bättre imunförsvar ?

/Thomas
    Riskokarn från Tokyo...

Snabbfotad SpeeDojjans avatar
    Namn
    Andreas V
    Reg.datum
    aug 2002
    Originally posted by Thomas
    Inga bra tips på hur man får bättre imunförsvar ?

/Thomas
    Käka vitaminer och ha en allsidig kost, d v s se till att få dig det du ska ur alla delarna i kostcirkeln. Sov ordentligt på regelbundna tider och försök stressa så lite som möjligt. Aktivera kroppen, är du sjuk så ska du dock inte anstränga dig för mycket men en promenad med lite frisk luft skadar aldrig.

Kort o gott: Lev ett sunt liv!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här