Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 16
    all zing , no blingbling Kids avatar
    Namn
    Mattias Hellöre
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    NC operatör

Dispyt med en köpare ang däckförsäljning

Jag har nu fått ett argt mail från en far till sonen som var köpare eller leverantör, I don´t care.

Saken är den att jag sålde 4 175/70-14 däck med BMW original alu fälg 14 tum till E30.

Jag sa till honom via mail att de gått en säsong och ca 200-300 mil, gjutskäggen på sidorna fanns kvar, Gislaved Speed 16 och Daytona 300 däck på en motorsvag bil som BMW 318i E30.

Köpeskillingen var 1500 kr, levererades i Örebro, jag stod för bränslet t.o.r.

Sen så säger pappan till Nisse som var köparen att han blivit lurad och att de gått 2-3000 mil och kräver tillbaka 500 av 1500 kr.

Annars så är jag en storskojare och bedragare och rättsliga efterspel blablabla.....

Min fråga är, detta är ofattbart då KÖPAREN har ett visst ansvar att kolla upp skick och uppskattat milantal på däcken och sådana ointressanta saker.

Nisse har tittat ingående på däcken innan köp och då går jag fri från sådana anklagelser, inte mitt problem längre då?.

Jag har ingen lust med sådana jobbiga människor..
    -When the 935 accelerates, the world is a far smaller place.

http://project911.luminasweden.com Mitt och Beepbeeps projekt.

Tujjbojille
    Guest
    Han får skylla sig själv ifall han inte kollar ordentligt, köper man beggat så gör man. Det är INTE nya grejor.

och för 1500spänn inkl fälgar så kan man fan inte gnälla.

Be han dra åt h*lvete

Registered User
    Namn
    Fredrik. A
    Reg.datum
    aug 2001
    Exakt men var trevlig

Fuck the länsstyrelsen! "Danne H"s avatar
    Namn
    Danne H
    Reg.datum
    okt 2001
    Så länge som du inte ljugit för honom vid köpet så har du inget att frukta. Sen är ju 1500kr inte direkt ett överpris heller.
    EVO X MR

Movie Freak
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Brandman
    Hatar folk som tror dom får nya grejor om dom köper begagnat! Det finns förmodligen en anledning att dom kostar typ halva priset!
    Vill dom att grejorna ska va nya så får dom handla av en firma!

Gynthe
    Guest
    han ska va tyst o va nöjd me köpet..va däcken schyssta så haru inget att frukta ju!

Namn
    Mattias Hellöre
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    NC operatör
    Däcken var sjysta, ingen obalans, väldigt mycket mönster kvar, de har jag kört med på min 318i, inte burnat sönder med, fälgarna var som sagt original alu fälgar, ingaskador på dom förutom tidens tand och lite repor.

Jag tycker detta är löjligt, men ville kolla med er.

Har man så ska man Malmstens avatar
    Namn
    Mattias Malmsten
    Reg.datum
    apr 2001
    oj oj, 1500;- kan man ta så mycket alltså. Hade tänkt ta typ 400;- för mina 13 tummare ink. fälg med cirka 7mm kvar på däcken. Då ska jag faan höja priset lite.

Coolman
    Guest
    Kid : Det är typiskt folk kräva nåt i efterhand för att i hopp kunna få rätt.

Men du har inte gjort något fel. Han kräver väl också 500 tebax pga sett annan annons till lägre pris typ.

Men skit i dem. De inspekterade varan, betalade dig. Så ska man ej ens tänka mer på det.

SVENSK MÄSTARE BMW-Dannes avatar
    Namn
    Danne Jakobsson
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Trucker!!
    tycker personligen inte milantalet på en sak som däck är något bra sätt o beskriva skicket =) alla vet väl att däck slits väldigt olika beroende på körstil...

hmm, bakdäck säljes, gått ca 402m.. pris = billiga

ja, om ni fattar resonemanget...

likaså % av mönstret... är ganska ointressant också, då man inte kan (får) använda dom till slutet..

alltså skriver man ut mm mönster kvar för att det inte skall bli något missförstånd!

i ditt fall så har ju köparen granskat o betalat... alltså slutdiskuterat! inte en spänn tillbaka ska dom ha!

mvh Danne

Namn
    Mattias Hellöre
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    NC operatör
    Nåväl har mailat köparen och påtalat om att jag tänker inte betala tillbaka några pengar.

4 hjul med gott om mönster för minst 2-3 säsonger till för 1500 kr är ett BRA pris.

Jag använde milantalet för jag tänkte inte på något annat sätt att beskriva däckens kondition, 2-300 mil var min bedömning, kunde ha varit 400 mil men inga tusentals mil inte.

Jag går fri för det var Befintligt skick som gäller och rättsliga efterspel för 500 spänn...
    Jesus..

Registered User
    Namn
    Ulf S.
    Reg.datum
    sep 2002
    Stod de och blundade när du kom med däcken?
    Annars kunde de ju omedelbart ha sagt att de var tokslut.

Nörd
    Namn
    Klas Fahlberg
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Studentjävel
    Originally posted by Kid
    Nåväl har mailat köparen och påtalat om att jag tänker inte betala tillbaka några pengar.

4 hjul med gott om mönster för minst 2-3 säsonger till för 1500 kr är ett BRA pris.

Jag använde milantalet för jag tänkte inte på något annat sätt att beskriva däckens kondition, 2-300 mil var min bedömning, kunde ha varit 400 mil men inga tusentals mil inte.

Jag går fri för det var Befintligt skick som gäller och rättsliga efterspel för 500 spänn...
    Jesus..
    Det där med befintligt skick finns inte längre tror jag.
    Bensinbilar drar minst diesel.

Registered User
    Namn
    Andreas W.
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Mobil hydraulik
    Om han har tittat på däcken innan köpet, då har han ju godkänt dem.

Du borde istället kräva honom på bensinpengar/fraktkostnad !
    /Andreas Westin
    www.carlinks.se

"Larsson"
    Namn
    Christopher Larsson
    Reg.datum
    jun 2001
    Originally posted by Klabbe
    Det där med befintligt skick finns inte längre tror jag.

jo det finns kvar, annars skulle det inte gå att sälja grejer begagnat om säljaren ska stå för alla fel som uppstår efter köpet av olika andledningar, o när man säljer defekta grejer använder man ju det, skriver alltid det på kvittot när jag säljer som privatperson

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här