Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 17

Ämne: bilspel

vertic4l
    Guest

bilspel

Tänkte köpa mig ett nytt bil/racing spel till PS2 i veckan. Har funderat på Midnight Club II, men är långt ifrån säker. Vilka spel lirar ni andra just nu? Vilka spel kan ni rekomendera?

Denna tråd kanske passar sig bättre i köpråd, och saken är att jag skapade en liknande tråd där för några dagar sen, men svaren blev inte så jätte många .. så därför testar jag här istället.

Kan även sprida lite info angående Gran Turismo 4 *LÄNGTAR!*
    Enligt ryckten kommer spelet släppas någongång under 4e kvartalet (om det inte blir försenat), och ska innehålla hela 2000 bilar! Förutom GT- och Arcademode kommer GT4 eventuellt med en multiplayer applikation, där man kan sälja/köpa bilar och delar.. och självklart rejsa mot varandra.. upp till 6 personer kan köra mot varandra samtidigt. Nytt i GT4 är även att det kommer finnas mycket mer ingående fakta om bilarna.. och bilarna i sig är byggda efter fabriks fakta (allt från vindmotstånd till antal hål i bromsskivorna). Banorna är even dem gjorda för att ge en sån simulation att man tror att det är på riktigt.
    Som vanligt är grafiken i toppklass, se bara bilderna nedan.. det skulle kunna vara verkligenhet, inte sant?

BILDER -> hem.passagen.se/erikhammar15/gt/

Mer info, nyheter och bilder finns på: http://se.playstation.com/games/gamesinfo04_game.jhtml?localeTitleId=1047551&linktype=SSL

Kom ihog att vissa av bilderna inte är rättvisa mot spelet.. eftersom de är tagna under repris, och i en annan upplösning.

Allt för mig.
    Mvh

Fartblind BoMoWs avatar
    Namn
    Maroan E
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    lite olika =)

Re: bilspel

Originally posted by vertic4l
    Tänkte köpa mig ett nytt bil/racing spel till PS2 i veckan. Har funderat på Midnight Club II, men är långt ifrån säker. Vilka spel lirar ni andra just nu? Vilka spel kan ni rekomendera?

Denna tråd kanske passar sig bättre i köpråd, och saken är att jag skapade en liknande tråd där för några dagar sen, men svaren blev inte så jätte många .. så därför testar jag här istället.

Kan även sprida lite info angående Gran Turismo 4 *LÄNGTAR!*
    Enligt ryckten kommer spelet släppas någongång under 4e kvartalet (om det inte blir försenat), och ska innehålla hela 2000 bilar! Förutom GT- och Arcademode kommer GT4 eventuellt med en multiplayer applikation, där man kan sälja/köpa bilar och delar.. och självklart rejsa mot varandra.. upp till 6 personer kan köra mot varandra samtidigt. Nytt i GT4 är även att det kommer finnas mycket mer ingående fakta om bilarna.. och bilarna i sig är byggda efter fabriks fakta (allt från vindmotstånd till antal hål i bromsskivorna). Banorna är even dem gjorda för att ge en sån simulation att man tror att det är på riktigt.
    Som vanligt är grafiken i toppklass, se bara bilderna nedan.. det skulle kunna vara verkligenhet, inte sant?

http://www34.brinkster.com/vertic4l/gt4_04_big.jpg
    http://www34.brinkster.com/vertic4l/gt4_06_big.jpg
    http://www34.brinkster.com/vertic4l/gt4_10_big.jpg
    http://www34.brinkster.com/vertic4l/gt4_11_big.jpg

Mer info, nyheter och bilder finns på: http://se.playstation.com/games/gamesinfo04_game.jhtml?localeTitleId=1047551&linktype=SSL

Kom ihog att vissa av bilderna inte är rättvisa mot spelet.. eftersom de är tagna under repris, och i en annan upplösning.

Allt för mig.
    Mvh
    hej prova need for speed hotpersuit 2, jag tycker att det e bra

Registered User
    Namn
    Ed Y
    Reg.datum
    maj 2002
    Burnout 2

Registered User
    Namn
    Jonas L
    Reg.datum
    maj 2002
    Gillar du realism ska du skippa NFS HP 2... Där är det mer fullgas och styr som gäller.

Registered User
    Namn
    Erik W
    Reg.datum
    jun 2003

Midnight Club 2

Midnight Club 2 är ingen höjdare alls, spelade 15 minuter sen slängde jag bort det. Spelade dock Xbox-versionen, men tror inte det är nån dramatisk skillnad mellan de 2 versionerna.

vertic4l
    Guest
    NFS HP2 är lite tamt.. enbart 20 bilar.. ingen direkt känsla.. och som skoteridioten sa.. bara styra å gasa .. det är inget för mig. Burnout 2 har jag sätt på fler ställen.. ser ut att vara midtown madness stuk på det.. har säkert fel.. men det är därför jag inte läst på om det spelet...
    Midnight fick 9/10 av 400 medlemar på playstation.com.. vet inte om det säger så mkt.. men jag tycker det verkar rätt kul. Läste om en annan snubbe som köpt det.. han tyckte samma .. det sög.. men ju längre in i spelet han kom.. beskrev han att det blev bättre.. och nu var han helt fast.. så jag vet inte.. därför jag är osäker när de gäller det spelet.

Förövrigt är jag tokig i gran turismo spelen.. tror inte det har skapats bättre bilspel.. längtar otroligt mkt efter GT4. Det är iallafall ett sånt typ av spel jag söker.. alternativt streetrace eller rallyspel...

Bimmer _Peter.B_s avatar
    Namn
    Peter
    Reg.datum
    nov 2002
    Jobb
    lager
    Rekommenderar Toca Race driver riktigt mycket. Jag spelar alltid det hos en Polare och kan knabbt slit mig därifrån!!!
    MVH: Peter
    -------------------------
    Riding Bimmer
    Peter Berglund

vertic4l
    Guest
    Har kollat upp spelet, ser jäkligt phett ut! Går det att köra både på banan och utanför den (dvs banrace/streetrace)? Styling, tuning möjligheter? Stort urval av bilar?

Mvh

Dental Surgeon Tims avatar
    Namn
    Tim M
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Tandläkare
    De spel jag berättar om är till xbox, kanske finns till annat...

Burnout 2 - endast "crash" momentet är kul. Du kör ut på motorväg och krockar. Du ska försöka få med i krocken så många bilar som möjligt. Gasa och styra spel...

NFS HP2 - Mycket kul spel, dock ingen realism. Gasa och styra spel...

Racing Evoluzione - Roligt spel, du ska bygga din drömbil. Tävla med den, genom att tävla så förbättrar du fösäljning osv. Du måste bromsa i kurvorna spel

Chase - värdelöst. Du måste bromsa i kurvorna spel

F1 2002 - bästa f1 simulatorn någosin, enligt många. Dock är den mycket jobbig att köra med handkontrollen. Ratten uppskattas i det spelet. Du måste bromsa i kurvorna spel.

Det finns dock ett bra spel till PC, det är fortfarande under utveckling. Spelet heter Live for Speed (Online racing simulator - Live for Speed) Testa det, bästa bilspel när det gäller körkänsla...
    http://www.bitcoin-heaven.com - digital underhållning för bitcoins

The Sky Is The Limit...
    Namn
    Klaus S
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Cnc Operator.
    Grand tourismo för hela slanten och gissa vilken bil som e min favvo?? Jo Gtr R32 Skyline...
    The Most Powerful, Advanced Form For The Active Spirit...

www.skylinemannen.com

1700kg tysk Oggies avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Byggare/Snickare
    Kan man köpa begangnat i GT4? Kan man modifiera utsidan på bilarna också? skulle vara kul iaf..

När kommer GT4 till sweden?
    KÖP HAV STOL TIO <--översätt till engelska

Dopaminjunkie Eddie Varvstopps avatar
    Namn
    Edvin Persson
    Reg.datum
    jul 2002
    Originally posted by Mongolid
    De spel jag berättar om är till xbox, kanske finns till annat...

..........
    F1 2002 - bästa f1 simulatorn någosin, enligt många. Dock är den mycket jobbig att köra med handkontrollen. Ratten uppskattas i det spelet. Du måste bromsa i kurvorna spel.

Det finns dock ett bra spel till PC, det är fortfarande under utveckling. Spelet heter Live for Speed (Online racing simulator - Live for Speed) Testa det, bästa bilspel när det gäller körkänsla...
    Det finns en gratis pach till F1 2002. Då får man köra GTR bilar typ Henrik Roos Viper, 550 maranello, 360 modena, GT3-R osv. Skitbra spel.

GPL är pelet med absolut bäst känsla till PC.
    Sveriges näst snabbaste Time Attack ekipage 2009 7kg/hk

Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg:http://www.eddievarvstopp.tk

vertic4l
    Guest
    Va iväg å köpte GT3 a-spec tidigare idag.. andra gången jag äger det ..de e jäkligt kul å funkar klockrent fortfarande.. helt klart en favorit.. men ska fortfarande iväg och köpa ett till nu i veckan.. frågan är fortfarande vad? Toca racing driver verkar nice... lutar åt det just nu.. innan lutade det åt Midnight club II..

Oggie: GT4 landar hos oss svenskar i december nån gång. Jag tror att man kommer kunna köpa begagnat i GT4. Angående styling har jag ingen aning.. men jag tror inte det.. GT är ju banracing och inte streetracing

Fler tips på bra bilspel?

Mvh

1700kg tysk Oggies avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Byggare/Snickare
    SRS till xbox(ej kommit än)

RPM till ps2 va det snack om tidigare (ingen aning om nått)

Need for speed Underground till alla konsoler (ingen aning)

Jag skulle själv vilja veta lite mer om dessa spel.

H/Oggie
    KÖP HAV STOL TIO <--översätt till engelska

TicTac
    Reg.datum
    dec 2002
    köp Tokyo extreme racer. Street race, många bilar, trim o styling.
    Ungefär som GT3 fast man kör på motorvägen o liiite sämre grafik!
    Daaa

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här