Resultat 1 till 2 av 2
    111101001101001 rawsezxs avatar
    Namn
    Karl-Henrik Johan Söderqvist
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Egen företagare

Lösenordsproblem Microsoft Outlook 2002

Varför måste jag skriva in mitt lösenord till mailen varjegång jag
    ska kontrollera min mail, har klickat i ruten "spara lösenordet..."

men det hjälper likt f-n inte... samma sak hela tiden...
    mkt irriterande

tacksam för svar!

// Kalle Söderqvist

111101001101001 rawsezxs avatar
    Namn
    Karl-Henrik Johan Söderqvist
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Egen företagare
    Hittade en lösning på problemet själv.

Klicka på Start och Kör, skriv regedt32 i rutan Öppna och klicka sedan på OK.
    Klicka på HKEY_CURRENT_USER on Local Machine på Fönster-menyn och leta upp följande registerundernyckel:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider

Klicka på Protected Storage System Provider.
    Klicka på Behörigheter på Säkerhet-menyn.
    Klicka på knappen Avancerat i fönstret Behörigheter för Protected Storage System Provider, på fliken Säkerhet.
    Markera kryssrutanÅterställ behörigheter för alla underordnade objekt och aktivera spridning av ärftliga behörigheter, på fliken Behörigheter i fönstret Behörighetsinställningar för Protected Storage System Provider och klicka sedan på OK.
    Klicka på Ja som svar på följande fråga:
    Du kommer att ta bort uttryckligen definierade behörigheter för alla underobjekt och aktivera spridning av ärftliga behörigheter till dessa underobjekt. Endast behörigheter som spridits från Protected Storage System Provider kommer att börja gälla. Vill du fortsätta?

Klicka på OK, så stängs alla fönster och du kommer tillbaka till Registereditorn.
    Dubbelklicka på mappen Protected Storage System Provider så att den expanderas, markera användarundernyckelmappen (som vanligen börjar med "S" och har långa sifferföljder som skiljs åt av bindestreck) och tryck på DELETE.

Om datorn används av flera användare hittar du flera undernycklar. Om samma sak händer med lösenordet för dessa användare tar du bort undernyckelmappen för dessa användare också. Detta innebär inte att någon kontoinformation tas bort, och det återställer endast vissa behörigheter som har anknytning till problemet med att lösenord inte finns kvar.
    Klicka på Avsluta på Register-menyn och starta om datorn.
    Klicka på Start, Inställningar och Kontrollpanelen när datorn har startat om.
    Dubbelklicka på ikonen E-post eller "E-post".
    Markera Visa profiler och klicka sedan på Egenskaper för det markerade Internet-kontot.
    Skriv lösenordet på fliken Server, markera Kom ihåg lösenordet, klicka på Verkställ och klicka sedan på OK.
    Starta Outlook. Klicka på Skicka och ta emot på Verktyg-menyn och kontrollera att lösenordet har sparats.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här