Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 46

Reg.datum
    jan 1970

Blev kuggad utan anledning!

Japp så är det.
    Igår när jag hade uppkörning blev jag kuggad helt utan anledning.

Då vi kom tillbaka till parkeringen påstod han att jag hade gjort helt fel i en korsning (jag körde på huvudled) . Han påstod att jag hade stannat och därför orsakat störningar i traffiken.
    Nej det hade jag inte gjort, hade däremot saktat ner tack vare att sikten va åt helvete. Kunde inte se hur vägen fortsatte genom korsningen.

Den korsningen var nybyggd och saknade, skylltar, målade linjer, refuger osv
    (fanns inga träd i närheten jag kunde ta riktimärke på).

Kunde inte på nått sätt hålla 50 och köra igenom så jag saktade ner till 30. Vorre inte helt kul att åka igenom i 50 och inte ha en aning om vart vägen svängde.
    Har lite svårt att beskriva hur det såg ut, men ja kan lova att sikten från mitt håll över korsningen var = 0 och det kom bilar från alla håll så jag tog det lungt för att inte krasha, Var föresten en rondell efter korsningen, Kul om det hade varit kö där som man hade kört in i om man hade hållt 50. Jag anpassade helt enkelt farten till situationen! Han hävdade också att det var en 70 väg!

Men idag när jag ringer till vägverket och snackar med dom om det så har han ändrat sig totalt!
    Nu påstår han att jag har kört fram till korsningen i en jävla fart och sedan tvärnitat och gjort så att bilarna runnt omkring skulle vara nära på att krocka med varan!

Önskar att jag hade tagit med kameran, lagt den i en väska och filmat körningen..

Ringde även runnt på vägverker om det där med att överklaga.
    Fick prata med 2 personer, enligt ena personen så kan man överklaga men han ville inte säga hur (han var kompis med kontrollanten) och enligt andra på vägverkets huvudkontor så gick det inte.

Men hur gör man nu när man överklagar?
    Ska till jobbet så jag hinner inte skriva mer utförligt!
    Jag ska i alla fall anmäla kontrollanten, för han var endast ute efter att kugga!

Blir så irriterad, han ljuger så dåligt, kan inte hålla fast vid en lögn!!!!!

MvH Patrik aka sur som fan

Registered User
    Reg.datum
    nov 2002
    Jobb
    Underhållssoldat, S1 Enköping fr.o.m 23:e Augusti.
    Det är därför man ska ha med sig en förälder//handledare i bilen... Vet att sånt här har hänt förut..
    Lycka till med överklagandet! Får hoppas han tar sig i kragen och slutar ljuga.

//Eric
    "Livet är fyllt av möjligheter, Stig-Helmer"
    KÖP MIN COMMODORE GS/E -77 IDAG!!!
    070-4818075

Teases and dares glenns avatar
    Namn
    Glenn B
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Unix sysadmin.
    Jag tror inte det är nån ide att överklaga.. ord mot ord, och även om du skulle få en ny gratis uppköning som kompensation så skulle den personen säkert kugga dej bara för att..

Jag råkade ut för en liknande sak på en uppkörning, killen stod och ljög om vad jag hade gjort.. dessutom fick jag reda på att jag var kuggad redan innan uppkörningen var över..

Lycka till om du försöker..
    / Glenn - Toyota Celica GT Four ST205 - The only substitute for cubic inches is technology.

Well here I'm going - I'm on the road again
    Back street driving - I wanna go again

Registered User Coopersweden.ses avatar
    Namn
    Johan W
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    IT-nörd
    Privatist eller? Har hört helt sjuka historier av polare som kört upp som privatister. Ett exempel, en körde upp i en av dom värsta snöstormarna förra året, tog det självklart väldigt lugnt p.g.a. att det var svinhalt, killen blev kuggad för att han tog det för lugnt...

Nörd
    Namn
    Klas Fahlberg
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Studentjävel
    Originally posted by Turbosuger
    Privatist eller? Har hört helt sjuka historier av polare som kört upp som privatister. Ett exempel, en körde upp i en av dom värsta snöstormarna förra året, tog det självklart väldigt lugnt p.g.a. att det var svinhalt, killen blev kuggad för att han tog det för lugnt...
    Samma sak har hänt för en kompis!
    Det var riktigt snorhalt så han låg i dryga 60 på en 90 väg. Han blev kuggad med motiveringen "du tvingade andra bilar att göra farliga omkörningar". Fattar inte hur dom tänker ibland.
    (min egna uppkörning gick dock smidigt, 23 min tog den)
    Bensinbilar drar minst diesel.

Weekend Warrior
    Namn
    Pär A
    Reg.datum
    nov 2002
    Jobb
    Tändsticksreparatör
    En av mina polare blev kuggad för att han saknade ned "för mycket" inför ett övergångsställe som är helt skymt, dvs det är en husknut någon meter från övergångsstället.

Vad har hänt med att anpassa hastighet efter situation? Kliver det ut någon på övergångsstället måste man väl kunna stanna?
    Ibland blir det lite utrymme över och då kan man skriva lite vad man vill och ibland blir det ingenting över fast man har hur många ord som helst kvar. Visst är livet bra orättvist.

Reg.datum
    jan 1970
    Måste bara tilläga en sak i det första jag skrev.

Jag snackade ju med Vägverket, först huvudkontoret och sedan skicka dom mig vidare till Luleå kontoret.
    Enligt han jag snackade med där var det jag gjorde (sakta ner) helt ok och dom ska godkänna det. Men sen kom han ju på att XXX var hans kompis så han började försvara han,,,, fan skulle ha tagit en jävla massa kort på korsningen, hade ju en digitalkamera med mig,,, Jävla synd att man blev så chokad över att bli kuggad för å göra nått bra! Jävla skit måste åka buss till jobbet, å ja som skulle dra på Gasa i täby på lördag om det va nått....

Tujjbojille
    Guest
    Originally posted by PaTrIk ThE fAsT
    Måste bara tilläga en sak i det första jag skrev.

Jag snackade ju med Vägverket, först huvudkontoret och sedan skicka dom mig vidare till Luleå kontoret.
    Enligt han jag snackade med där var det jag gjorde (sakta ner) helt ok och dom ska godkänna det. Men sen kom han ju på att XXX var hans kompis så han började försvara han,,,, fan skulle ha tagit en jävla massa kort på korsningen, hade ju en digitalkamera med mig,,, Jävla synd att man blev så chokad över att bli kuggad för å göra nått bra! Jävla skit måste åka buss till jobbet, å ja som skulle dra på Gasa i täby på lördag om det va nått....
    fast det är väl nästa lördag?

Sportage -12 0Ri0Ns avatar
    Namn
    Erik B
    Reg.datum
    aug 2002
    Jag blev godkänd trots att jag körde över en heldragen linje, han sa att han hade överseende med det pga att det spöregna... (jag körde kungligt förutom det)

En del körnissar kan alltså va snälla :P
    (allt handlar bara om flyt)

Reg.datum
    jan 1970
    Originally posted by Tujjbojille
    fast det är väl nästa lördag?

ingen aning,,, vill nog hellst inte veta =/ ...
    Aja ser ut som ja får vänta till i Augusti på att få lappen då.
    Lär ju ha 0 om ens någon framgång i överklagan...
    Ska faxa rapporten till vägverket å se vad dom säger.

Back in Black!
    Namn
    Richie A
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    Chaufför
    Det sägs att de är rätt onödigt att överklaga... Som nån sa; ord mot ord...
    Jag gjorde två fel första gången, dock var det första rimligt som han kunde struntat i sa han, men pga. att jag körde 50 på 30 väg bommade jag :/ Det jobbiga var att han distraherade mig när jag passerade skylten... Han pekade mot det område han växt upp i :/ Men men, jag kunde inte göra nåt åt de...

Det sjuka med mitt andra fel som var rimligt var att han tycke jag låg för nära framförvarande lastbil... Det var bakom en lastbil som körde om en annan på motorväg... :/ Han tyckte inte att ca 60m räckte :/ Men vem har lättast att stanna :/ Lastbilen eller jag om nåt händer? Jaja... ett fel är ett fel de gick ju bra nästa gång

Andra uppkörningen gick som sagt klockrent... Hon sa till och med att de var en UNDERBAR åktur Körde upp i Sollentuna båda gångerna
    Lycka till nästa gång!

edit; polare (BiFFeN på zatzy) tror jag de va bommade andra gången på att STATISTIKEN skulle stämma!!! :/ Vad fan är de för undanflykt??? Får man kugga nån för att kontrollantens statistik ska stämma överens med nåt?
    Senast redigerat av Richie den 2003-06-18 klockan 21:25.
    MVH// Richie |

Motoboy
    Namn
    Mattias
    Reg.datum
    aug 2002
    Att det skulle vara värre för privatister kan jag inte hålla med om! Jag tog mitt körkort privat (kostade strax över 2000) När jag körde upp så skulle jag köra över ett övergångsställe, då kom det en kärring å cycklade i en jävla fart rätt ut på övergångsstället! Kontrollanten tvärnitade så det skrek i däcken, då tänkte jag att det var kööört! Men jag körde vidare, körde dessutom fel vid ett tillfälle. Men jag fick kortet ändå! För han sa att det var "damens" fel eftersom jag inte behöver släppa över cyklister, men man ska ju kunna stanna om såna grejer händer, och hade han inte sett kärringen så hade hon nog legat halvdöd på huven... Men vafan.. jag fick kortet iaf!
    Jag tror inte det är nån mening å lägga ner tid på en överklagan tyvär, ord mot ord
    Ska du vara här inne så får du gå ut!

DieselPower
    Namn
    Stefan Persson
    Reg.datum
    jan 2002

tråkigt att höra

när jag körde upp i östrgötland så hadde jag den tjurigaste person man kunde få på den tiden....döm om min förvåning när han berömer mej o säger faan om alla kunde köra så här bra......
    4sec Jag är snabbare

Registered User
    Namn
    Andreas O
    Reg.datum
    okt 2001
    Äh, det var mycket historier här. Kuggar man är man nog inte särskilt stolt över det. Man förmildrar säkert det hela när man återberättar vad som hänt. Klart det blir mycket skräck-historier...
    Jomenvisst är det så.

Registered User
    Namn
    Andreas N
    Reg.datum
    jan 2002
    Jag tror det är så att om kontrollanten helt enkelt anser att den som kör upp är för osäker så "hittar" dom på nåt fel istället för att säga "Nej du är för jävla dålig och osäker i trafiken så du för inte kortet".
    Dom måste nog kunna påpeka något konkret fel för att kunna neka kortet och då gör dom en höna av en fjäder.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här