Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 30

Ämne: Svartsjuka

240 raggare
    Reg.datum
    aug 2002

Svartsjuka

Någon annan här som är svartsjuk av sig. jag måste söka hjälp för min svartsjuka nu jag mår skitdåligt av det. Men jag vet inte jag har kanske rätt till det hur många här hadde axepterat att sin tjej sitter och chattar varenda kväll med sin chef som är lika gammal som henne ser skit bra ut och är jätte charmig. och i går var det droppen hon satt och chattade med han som vanligt och hon bärettade att hon saknade sin syster. då svara han att han saknar annat. Hur ska man tollka det jag vet inte vad jag ska göra att snacka med henne hjälper inte. och med min svartsjuka får detta mig att må skit dåligt
    före detta 240 raggare
    nu mera kör jag Golf GTI 16v 150hk

Registered User
    Namn
    Micke O
    Reg.datum
    okt 2001
    Det han svarade var ett övertramp och om hon inte markerade det så hade iaf inte jag blivit glad. Jag skulle starkt ifrågasätta varför hon måste chatta med honom på kvällstid när jag antar att dom träffas på jobbet ändå.
    /Micke
    Aspirant till ordförandeposten i Prylbögarnas Riksorganisation

Powered by Abarth 84jr0s avatar
    Namn
    Almir O
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    IT-konsult
    Vet hur de känns e oxå lite svartsjuk av mig men ja börjar lära mig o hantera svartsjukan! Va oxå svartis på tjejen när hon satt på nätet o chattade, oftast va de me kompisar då va de OK men sen när nån annan skrev till henne då känndes de inte bra...

Vi pratade om saken o de hjälpte... prata me henne om de o säg hur du känner så kommer de lösa sig, de gjorde det för mig!

Långhårig hårdrockare!
    Namn
    Staffan Johansson
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Reklambranschen
    Man måste prata om detta och man måste även visa vad man tycker passar och inte.
    Jag kan säga att om min fru donade med det du berättar om hade jag blivit tokförbannad! Men o andra sidan kanske jag är lite mer åt ditt håll...

Men men, om man ALDRIG blir svartsjuk så bryr man sig inte heller om personen i fråga, så är det bara.
    TUNGT är det dock...
    Stripes on a tiger, don't wash away, Metal Music's here to stay!

Registered User
    Namn
    Emanuel J
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Student

*morrar*

Han har helt klart stigit över gränsen och jag tycker också att hon borde ta och respektera dig och dina känslor. Prata med henne och berätta hur du känner....

Kan personligen säga att jag hade blivit vansinnig....! Svartsjuk? Jodå. hehehe....

Mvh

Support-Mupp dMaNs avatar
    Namn
    Dan W.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Support-tekniker
    Svartsjuka är hemskt... jag vet, jag är det.
    /dMaN
    "It takes hundreds of nuts to hold a car together, but it takes only one of them to scatter it all over the highway."
    -Evan Esar

Registered User
    Reg.datum
    nov 2002
    Jobb
    Underhållssoldat, S1 Enköping fr.o.m 23:e Augusti.
    Du har all rätt i världen att vara svartsjuk om din tjej sitter och chattar med sin chef hellre än att snacka med dig.
    Gör något åt det!
    Vidrigt att bara gå omkring och lida av det ju...

//Eric
    "Livet är fyllt av möjligheter, Stig-Helmer"
    KÖP MIN COMMODORE GS/E -77 IDAG!!!
    070-4818075

Gynthe
    Guest

Re: Svartsjuka

Originally posted by Douge
    sin chef som är lika gammal som henne ser skit bra ut och är jätte charmig.
    Får jag fråga vem du e svartsjuk på egentligen? att dömma av vad du skrivit så verkar du ha ju ett ganksa gott öga för chefen oxå..

vet inte om jag e svartsjuk av mig..jag brukar lite på bruden..skulle hon gå öven linen så är hon inget att ha o älskar inte mig..o då skulle jag sparka ut henne på alla möjliga vis..

RTFM!
    Namn
    Johan K
    Reg.datum
    mar 2003
    Har varit väldigt svartsjuk av mig men med nuvarande kvinna (sedan 5,5 år) finns det ingen anledning. Man blir ju svartsjuk av en anledning och som regel är det flickvännens beteende som är orsaken, konfrontera henne. Om du sedan gör det på ett trevligt sätt eller med en utskällning är upp till dig...

Förvirrad?
    Namn
    Veronica J
    Reg.datum
    apr 2001
    Hmm, inge skoj alls me svartsjuka. Inte för nån av parterna. E man den som e svartsjuk e det väldans jobbigt, men även för den som råkar ut för sin partners svartsjuka. Varit me om båda i det förflutna...

Enklast e väl att prata om saken å förklara för din tjej att hon gör dig svartsjuk. Å om hon då tänker efter så borde hon ju sluta chatta me chefen. För det du tycker å känner lär ju vara det som e viktigast i denna fråga... Tycker jag iaf.

//Mi

Support-Mupp dMaNs avatar
    Namn
    Dan W.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Support-tekniker
    Om hon berättar detta för dig, eller om du "läst över axeln" ser jag inte skrivet nånstans. Men om hon berättar en sån sak för dig, utan att hymla med det, så tror jag inte du behöver vara orolig. Det beror kanske oxo på sättte hon berättar det hela isåfall. Har du däemot sett det på andra sätt 8chatloggar etc) o hon inte nämner det, så vet jag inte hur du ska tolka det.

2 Saker:
    1. Ta inte ut din ilska i förväg, föreställ dig inte det värsta om saker o ting direkt. Vänta tills du har underlag till att vara arg på henne.
    2. Kvinnor (liksom vi män) gillar uppmärksamhet, säger han en sån sak, och det endast kan tolkas på ett sätt, så blir man väl smickrad? (åh, nån gillar mej) detta gäller dock tjejer mest, då det verkar vara det svagare könet (ursäkta om jag retar upp ngn med att skriva så) men kvinnor kräver mer uppmärksamhet än män.

Rätta gärna mig om min tolkning kan vara fel, men så har jag upplevt mitt nuvarande förhållande (som varat i mer än 3,5 år med vissa incidenter)
    /dMaN
    "It takes hundreds of nuts to hold a car together, but it takes only one of them to scatter it all over the highway."
    -Evan Esar

Växlar fort prostys avatar
    Namn
    Markus Larsson
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Inköpare / Säljare
    Sälj datorn så hon inte kan sitta o chatta !! :-) Eller aktivera ett program som scannar vad hon snackar om .
    Jag hade blivit förbannad som fan jag... I dina kläder..
    1994 Toyota Supra Eurospec 6-vxl
    2x Familjeslädar :)

Motoboy
    Namn
    Mattias
    Reg.datum
    aug 2002
    jag hade ju blivit lika jävla förbannad på "chefen" om han vet att du e tillsammans med henne... Jag hade frågat henne varför hon pratar med honom jämt helt enkelt
    Ska du vara här inne så får du gå ut!

Trentemöller!
    Namn
    Kenneth Kay F
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Musiker och Personalchef
    Min flicka ligger på Malta och skriver söta SMS med små notiser som "Här finns massa fina pojkar på stranden me "
    Jag hoppas inte det är nåt man måste ta på alvar.. Hmmm....
    Spotify: "Kay Falco"

RTFM!
    Namn
    Johan K
    Reg.datum
    mar 2003
    Originally posted by prosty
    Sälj datorn så hon inte kan sitta o chatta !! :-) Eller aktivera ett program som scannar vad hon snackar om .
    Jag hade blivit förbannad som fan jag... I dina kläder..
    Kan i sådana fall rekommendera ODSP, fungerar helt i det dolda och registrerar varje tangenttryckning och kan ta skärmdumpar var XX sekund (inställbart mellan 0-hur mycket som helst).

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här