En tankeställare?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 26
    Glimmer
    Guest

En tankeställare?

Allt fler kör ihjäl sig idag, både på MC och i bil. Många av olyckorna hör ihop med livsfarliga vansinnesfärder. Är det inte en oskyldig på sidan så är det passagerare. Och alltid är det någon man känner

Varje gång detta händer, så tycker folk det är lika tråkigt (vilket det självfallet är) och undrar varför det händer just dem, men varför i hela )(#&¤(/ tar man sig inte en tankeställare för? Det snackas hela tiden om Roslagstoppet och annat "skit", men folk tror fortfarande att de är världsbäst i trafiken.

Så här ser en 2002´a ut efter att ha tappat kontrollen i 240km/h http://www.firebirdsforever.cc/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=517 Många av er snackar om att ni hanterar bilen som en pärla i närmre 300km/h. Varför inte lägga av, det är redan tillräckligt många som dött.

Ensling
    Namn
    John S
    Reg.datum
    aug 2002
    jag fick mig en tankeställare redan på halkbanan...är nog bra att man inte har nåttt fartmonster

annars prövar många gränserna , en del gör det en gång för mycke ....
    Suburban -87 TD40 & Blazer -88 350

Sportage -12 0Ri0Ns avatar
    Namn
    Erik B
    Reg.datum
    aug 2002
    Originally posted by Privatperson
    är nog bra att man inte har nåttt fartmonster

Samma här

porrtrollet angelpoisons avatar
    Namn
    Babbi
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Fotograf
    Väldigt sant och bra skrivet.

Delivery Man Bergsuvens avatar
    Namn
    Kalle K
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Transportör
    Det stämmer.
    I trafiken ska man tamefan ta det lugnt.
    Jag har insett det, hoppas ni alla andra inser det också.

Retired from the retarded
    Namn
    Danne B.
    Reg.datum
    apr 2001

Re: En tankeställare?

Originally posted by Glimmer
    Allt fler kör ihjäl sig idag, både på MC och i bil. ...
    Nu yrar du.
    Det årliga antalet dödade i trafiken har i princip sjunkit stadigt sedan 1989 då 790 personer dog i trafiken.
    2001 dog 482 människor i trafiken som jämförelse, det var det senaste året jag hittade statistik på, vet att det har stigit en aning de senaste åren.

Menar inte att märka ord eller nåt, är bara allergisk mot kvällstidningsformuleringar i stil med "ALLT FLER DÖR I TRAFIKEN!!!".

Sponsored By Myself!!!
    Namn
    Alexander S
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Slacker
    Bra skrivet!
    Har själv suttit o funderat på varför folk blir så förvånade när de hör att nån här har dött osv!

INTE så jävla konstigt tycker jag, bara kolla hur vissa kör till och från evenemang osv! Sen sak vi inte prata om när de är ute o "leker" med polarna!

Men men! många kommer skriva, jag har insett detta bla bla bla!
    Jag säger så här! i vanliga fall kör jag lunkt men ibland blir man ju sugen på o känna på V8an o stampar på, jag säger inte att jag har insett allvaret i bilen, för det har jag inte men man BÖRJAR förstå vad det handlar om när vänner o folk runtomkring fallerbort eller har ren tur o klarar dig!

Så summan av kardemumman är att unga bilförare är farliga i trafiken pga att vi är nyfikna = vi är som små barn på nytt!

MVH
    Alex.S

Motoboy
    Namn
    Mattias
    Reg.datum
    aug 2002
    jag kör alltid lungt på dan typ när jag kör till jobbet osv.. men när mörkret faller och bilen vill så... Men aldrig inne i stan och bland folk
    Ska du vara här inne så får du gå ut!

Registered User FLeXibles avatar
    Namn
    Christian H.
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Teamleader

Re: Re: En tankeställare?

Originally posted by Seth
    Nu yrar du.
    Det årliga antalet dödade i trafiken har i princip sjunkit stadigt sedan 1989 då 790 personer dog i trafiken.
    2001 dog 482 människor i trafiken som jämförelse, det var det senaste året jag hittade statistik på, vet att det har stigit en aning de senaste åren.

Menar inte att märka ord eller nåt, är bara allergisk mot kvällstidningsformuleringar i stil med "ALLT FLER DÖR I TRAFIKEN!!!".
    Om en person dör i trafiken idag så är det väl ändå fler döda än det var innan?
    Om en dör så är det inte färre som har dött för det.
    Skitsamma vad statistiken säger, det dör allt för många ändå!
    Sen att det går i rätt riktning får man se på som bra.

//Chris

Glimmer
    Guest
    Skönt att se att några åtminstone ser allvaret. Själv kör jag så pass mycket att jag inte vill riskera varken mitt körkort eller mitt liv. Därför anpassar jag faktiskt min körning efter hastighetsreglerna. Jag säger inte för det att jag är en duktig förare, men jag har klarat mig bra mycket längre än många jag känner/kännt.

När mörkret kryper in, så kryper viltfaran fram. Då riskerar man oftast inte medtrafikanters liv, utan sitt eget (och tänk på de efterlevande). Ta tex 240km/h. På en sek har man färdats mellan 65-70m. Sedan skall man lyckas få ned hastigheten och även gira undan. På TRE sek har man redan hunnit 200 meter.

Jag tror inte att många lär sig av detta, men förhoppningsvis så kanske ett par tänker efter. Om jag vill köra av mig, så får jag ta mig till en bana/stripp där jag kan köra under mer kontrollerade former. Det tycker jag är mer juste iaf.

SETH>>> Som du själv skrivit, så jämför du med 1989. Den senaste statistiken du har är från 2001 och du tillägger också att det stigit de senaste åren. Då yrar jag väl ändå inte när jag skriver att allt fler kör ihjäl sig? Men visst, inte lika många som för 14 år sedan, men det beror ju även på att bilarna blivit betydligt säkrare också.

Immortal
    Namn
    kim k
    Reg.datum
    sep 2001

Re: En tankeställare?

Originally posted by Glimmer
    Allt fler kör ihjäl sig idag, både på MC och i bil. Många av olyckorna hör ihop med livsfarliga vansinnesfärder. Är det inte en oskyldig på sidan så är det passagerare. Och alltid är det någon man känner

Jag får en tankeställare varje dag jag åker till jobbet! Passerar olyckplatsen vid flygplatsen i Vallentuna varje dag. Tre unga killar på en moppe blev på körda av ett rattfyllo och alla dog. Dom blev 15,15 och 17 år gammla. Det sitter stora plakat på killarna uppsatta på stängslet utanför gamla Canada bygg. Det står även nått i stil med: "Dödades av rattfyllo". Man får sig en tankeställare varje gång man passerar.

//Kim

Rycka krycka?
    Namn
    Stefan Nilsson
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Studerande
    Det värsta är väl alla andras liv som raderas, om man tar livet av sig så är det upp tills sig själv, men att äventyra andras liv.. Tänk er själva om ni skulle vakna upp på sjukan och dom säger att polarn du skjutsa har tyvärr avlidit för at du körde osm en tok, och du klarade dig med härnskakning, skulle inte vilja sitta i den sitsen.
    Påstår inte själv att jag har något emot höga hastigheter och så, men tids nog kommer man förhoppningsvis börja ta riskerna på större allvar!
    Ehhhh hmmmmm

Fuck the länsstyrelsen! "Danne H"s avatar
    Namn
    Danne H
    Reg.datum
    okt 2001
    Mäniskan är inte gjord för att färdas i 250km/h, vi är
    "konstruerade" för att klara av hastigheter på upp till 30km/h. Vår hjärna är egentligen alldeles för långsam för att vi ska färdas i högre hastigheter, från början kunde kunde mäniskan gå eller springa och då var behovet av en "snabbare" hjärna inte nödvändig.

Sen kan man ju även se framåt i tiden och kanske tänka sig att de mäniskor som har extra "långsama" hjärnor kommer utplåna sig själva enligt Darwins teorier nu när vi alla kör fortare än vad vi är skapta för.

Lite evolutionära (stavning? är mkt trött) tankar från en trött men lycklig Danne H så här på småtimmarna. =)
    EVO X MR

Citius, alius, fortius Ekmans avatar
    Namn
    Johnny Ekman
    Reg.datum
    jan 2002
    Detta var inte en tankeställare för mig.. har själv åkt av i 170 i en Impresa gt på vintern men inte avskräckte/stoppade det mig för att bygga vidare på mitt monster. kör man bilar lite "glatt" samt trimmar som vissa av oss gör så får man vara beredd att sätta livet till. Det är inte trehjulingar vi leker med! HAR MAN INGET ATT DÖ FÖR... HAR MAN INGET ATT LEVA FÖR!!!!!
    TILL SALU: BMW 635 CSI 85 "banträffbil"

INGA PENGAR, INGA PM!!!!!

http://home.no/grupp-a/index.htm

Glimmer
    Guest
    Originally posted by Ekman
    Detta var inte en tankeställare för mig.. har själv åkt av i 170 i en Impresa gt på vintern men inte avskräckte/stoppade det mig för att bygga vidare på mitt monster. kör man bilar lite "glatt" samt trimmar som vissa av oss gör så får man vara beredd att sätta livet till. Det är inte trehjulingar vi leker med! HAR MAN INGET ATT DÖ FÖR... HAR MAN INGET ATT LEVA FÖR!!!!!
    Den inställningen är ju helt slut. Jag har inte påstått att man inte skall trimma sina bilar (vilket jag själv gör) men att va så slut att inte vilja tänka på sina medmänniskor är ju helt befengt. Varför är många så egoistiska och smalsynta?

Tror du att din bil är lättare att hantera för att det är en Impreza eller? Det är just sådana som du som skapar statistiken i trafiken.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här