Någon som missat lasern vid centralbron?
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 35
    Bonnläpp
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    Datatekniker

Någon som missat lasern vid centralbron?

Hetsmånga sms på laserlistan idag...

2003-06-17 13:55:57 jätte laser centralbron norrgående
    2003-06-17 13:54:49 STOR lazer på Centralbron norrg. /AudiCab-HUX
    2003-06-17 13:52:37 LASER CENTRALBRON NORRUT
    2003-06-17 13:51:23 laser central bron in mot stan.Asa kutas.
    2003-06-17 13:51:11 jätte pådrag med laser och bågar på centralbron mot stan. /Hampusd
    2003-06-17 13:50:17 Laser på centralbron tror båda riktningarna /Tippler
    2003-06-17 13:49:24 Laser centralbron norrgående. Salle
    2003-06-17 13:48:20 laser efter söder tunneln mot stan
    2003-06-17 13:48:19 Laser på central bron norrgående, vanliga stället/ Lord Nikon

Är det lagg på servern eller? Eller är det den mänskliga faktorn?

Delivery Man Bergsuvens avatar
    Namn
    Kalle K
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Transportör
    Jag missade det inte iaf.
    Fick sätta mobben på ljudlös, pep ju tamefan oavbrutet.

h3st
    Guest
    Hur blir man med på den där sms varningslistan?

Namn
    Kalle K
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Transportör
    Originally posted by h3st
    Hur blir man med på den där sms varningslistan?
    http://ibk.se/laser/registrera.php

bara att regga dit nummer...

Registered User
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    pluggar elektro

Re: Någon som missat lasern vid centralbron?

det var inte många..hehe..gick ner o kolla tvätten en snabbis..när jag kollade mobilen hade jag nästan fått 10st!
    hade för mig att jag fick ett sms tidigare om att det skulle vara ett sms per laser!
    skitjobbigt!!
    //©

Namn
    Kalle K
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Transportör
    Är på väg att avregga mig från listan.
    Orkar inte mer, det är kalas att det är gratis och att folk lägger ner sin egna tid på det.
    Men det fungerar inte som det skulle kunna. Synd..

Edit_ Kanske får köra lite saktare nu, men man slipper ha mobilen pipandes ideligen..

Bonnläpp
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    Datatekniker
    Har inte någon bil längre iaf. så jag avreggar mig också, pallar bara inte att det piper hela tiden.
    Kanontjänst annars, hade det kommit ett eller kanske två sms om en laser - fine. Men när det ramlar in 10st och man ska läsa dem på en trött T66 så...ja jag vet inte vad jag ska säga.

Sen tjafset tidigare idag och folk som försöker leka moderatorer via sms funkar inte heller...tur att admin grep in där...

typ detta:

2003-06-17 12:20:45 Ja och snälla ETT sms per laser inte som de hundra smsen om södertäljebron igår! /pf
    2003-06-17 12:08:34 Därför d e en massa zatzy muppar som tycker d e kul med 70sms om dagen! HÅLLER MED DIG! Enbart laser!/en som e trött på alla sms o jag skiter i era regler
    2003-06-17 11:53:02 E inte detta en laserlista? Varför så in i h-vete många varningar för annat än hastighetsövervakning (typ bälteskontroll)??? /Krojjan
    Senast redigerat av Mang3 den 2003-06-17 klockan 15:51.

Namn
    Kalle K
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Transportör
    Skulle också kunna tagit 2sms/laser, det är acceptabelt, för en såpass bra gratistjänst.
    Kan ju vara bra trots att man inte har bil, om man åker med kompisar.
    Men 10sms/laser, då är det ju inte värt det.
    Om man itne vill spela populär

Registered User
    Namn
    Peter K
    Reg.datum
    apr 2003
    Om man kollar på när de är skickade och jämför när man får varningarna ser man helt klart att servern laggar.

Komiskt att nissarna som efteråt skickar ut meddelande i ilska om detta inte förstår bättre än att folk inte fått den första varningen innan de skickat sin egen.

Torque maniac
    Namn
    Johan A
    Reg.datum
    sep 2002
    Originally posted by Crigo
    Om man kollar på när de är skickade och jämför när man får varningarna ser man helt klart att servern laggar.

Komiskt att nissarna som efteråt skickar ut meddelande i ilska om detta inte förstår bättre än att folk inte fått den första varningen innan de skickat sin egen.

Precis! Det beror med största sannolikhet på lagg, inget att hetsa upp sig för!

Men den där sms-severn verkar ju lite underlig, fick SAMMA SMS, 10 ggr under fredagskvällen i GBG. (laser trägårn/ Ernie)

/JAS
    Mvh JAS

F1

Bonnläpp
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    Datatekniker
    Finns det inget filter man kan sätta upp?
    Tex. släpper den igenom 2 st sms som innehåller ordet "centralbron" men inte två?

RTFM!
    Namn
    Johan K
    Reg.datum
    mar 2003
    Originally posted by Mang3
    Har inte någon bil längre iaf. så jag avreggar mig också, pallar bara inte att det piper hela tiden.
    Kanontjänst annars, hade det kommit ett eller kanske två sms om en laser - fine. Men när det ramlar in 10st och man ska läsa dem på en trött T66 så...ja jag vet inte vad jag ska säga.

Sen tjafset tidigare idag och folk som försöker leka moderatorer via sms funkar inte heller...tur att admin grep in där...

typ detta:

2003-06-17 12:20:45 Ja och snälla ETT sms per laser inte som de hundra smsen om södertäljebron igår! /pf
    2003-06-17 12:08:34 Därför d e en massa zatzy muppar som tycker d e kul med 70sms om dagen! HÅLLER MED DIG! Enbart laser!/en som e trött på alla sms o jag skiter i era regler
    2003-06-17 11:53:02 E inte detta en laserlista? Varför så in i h-vete många varningar för annat än hastighetsövervakning (typ bälteskontroll)??? /Krojjan
    Tycker personligen att admin kunde ingripit långt tidigare mot all irrelevant info istället. Jag är måttligt stolt över att vara spärrad men jag var minst sagt lika måttligt intresserad över att ha koll på varenda omkringåkande snutbil i hela länet... Så länge medlemmarna själva inte vet vad de pysslar med kan jag lika gärna vara utan.

// Krojjan

PS OBSERVERA att jag inte drar er alla över en kam nu men bevisligen så är det många med på listan som borde skaffa en hobby istället.

Potent
    Namn
    Gilgamesh Odysseue
    Reg.datum
    maj 2002
    Tycker att det funkar fint här i gbg iaf .. ja, förutom den där boomen med alla laservarningar vid trädgårn men det var väl nåt strul med servern kanske, vad vet jag. Hur som helst så får man väl för tusan räkna med att det blir lite si o så med kvaliteten ibland men i 9 fall av 10 så har det funkar fint för mig iaf.

Hade jag betalt för tjänsten så hade det låtit annorlunda men nu är det gratis och då ska man inte klaga tycker jag. Konstruktiv kritik hör väl mer hemma här isåfall.

Kul att det funkar så bra som det gör ändå!

Funderar bara på en sak, hur funkar det där med SMS utskicken egentligen? Jag menar, hur stor kapacitet finns det för pumpa ut 5-10-20 tusen sms momentant? Oändlig eller finns det ett maximalt användarantal som man kan tänka sig?

ps. Nåt jag dock stör mig mycket på är dom gökar som varnar om alkoholkontroller, borde ge omedelbar avstängning ds.
    Senast redigerat av premis den 2003-06-17 klockan 17:27.

Bannad
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    Droskägare
    folk får fan sluta larva sig och skicka samma varning 20 gånger.
    Cab 103!!!

You'll only see my rear!

Multikulti? Nein danke! Kung Corrados avatar
    Namn
    Michael P
    Reg.datum
    jun 2002
    Upplands Väsby i kalifatet Sverige i Eurabia
    Jobb
    Pendeltåg
    Vart också måttligt road av 10 st centralbron-sms, men med tanke på att tjänsten faktiskt är gratis så känns det som en smäll jag kan ta.
    Süd-Tirol ist nicht Italien! Süd-Tirol bleibt deutsch!
    Solidarität mit unseren Volksgenossen!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här